Epson EH-TW6100W "Blå skygge??"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EH-TW6100W "Blå skygge??"

Hei.

Jeg er ny på dette forumet og håper å kunne bidra samt å få hjelp.

I første omgang, trenger jeg litt hjelp...

Jeg har en ny Epson EH-TW6100W som har ca. 22 timer på lampen.

Problemet er at det er en sjenerende blå "skygge" nede i venstre hjørne på det projiserte bildet ca 10 cm i diameter. Slik oppsettet er nå så kjøres alt via WirelessHD, men har også prøvd å direkte koble til projektor for å utelukke signal problemer.
    Så jeg er ganske sikker på at dette er noe som må sitte lampen/linsen en plass, med mindre det ikke er noen justeringer som kan gjøres?

Er det noen som kan veilede meg til en løsning på problemet, evt identifisere hva det er? Det settes stor pris på alle svar!

Min samboer ser at det er der, men bryr seg ikke med det, det er riktignok ikke så stor skygge/flekk, men det plager meg til vannvidd, å det skal vel ikke være slik på et nytt produkt?

(PS. Projektoren er tak hengt hvis det har betydning)

Mvh Steffen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vanskelig å si noe om dette uten et bilde som illustrerer problemet, men det høres ut som om det kan være støv enten i optikken, eller inne i engine. Det første jeg ville sjekket er om det er synlig i alle primærfargene (rød, grønn, blå), via testbilder. Er det synlig i alle tre farger, så ligger problemet i optikken. Er skyggen bare synlig i en av fargene, så ligger problemet inne i engine, i forbindelse med panelet for fargen du ser skyggen i.

Uansett bør du ta bilde av skyggen. Dersom den er plagsom, så bruker du bildet i en reklamasjon hos Epson support også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •