Epson EH-TW3200 svikter etter 2 år, HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EH-TW3200 svikter etter 2 år, HJELP!

Hei,
    Jeg har en Epson EH-TW3200 LCD projektor som jeg bruker daglig som Tv og til spilling & film.
    jeg har hatt denne projektoren i røflig 2 år no uten en enesete feil, her en dagen så sluttet pæren og lyse, det er forståelig og siden den har kjørt 2.300timer på full lys-styrke. har renset filteret røflig hver 200.timer
    da bestilte jeg ny pære på Ebay, det var ikke original Epson pære, men en som var kompatibel og var helt identisk.
    Skiftet pæren resatte lampetimer og fyrte i gang, ingen problem, hadde kjempe bilde i ca 30-40 timer så forsvant bildet og det blinker rødt på "lamp" indikatoren på prosjektoren, jeg prøver og starte den på nytt etter den har kjølt seg ned, da kommer bildet på igjenn uten problem, men skrur seg av etter 5 minutter ca, så blinker det på lamp indikatoren igjenn.
    Jeg prøvde en 3 gang og skru den på, da tok den hovedsikringen i huset mitt, jeg ringte epson og komplett.no (hvor jeg kjøpte den) men garantien og reklamasjonen er gått ut siden jeg fikk denne som en erstatning for en Epson TW700 jeg kjøpte for 5 år siden.
    What to do?
    bør jeg kjøpe en ny original pære og håpe på at det er "koblingsfeil" i jalla pæren fra ebay? eller bør jeg sende prosjektoren inn til Infocare for at de skal "se" på den og belaste meg for sikkert samme sum som en ny pære koster?

Setter stor pris på god hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ville jeg nok kjøpe originalpære først. Har ikke så voldsomt god erfaring med verksteder :P

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skyldes garantert at den uoriginale lampen utvikler for mye varme. Det er ikke uvanlig med uoriginale lamper. Vet flere som har klart å gjøre permanent skade på polariseringsfiltrene i projektoren pga slike lamper.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg det blir og bestille en original pære, har du noen gode tips til gode sider på internett jeg kan bestille original pære fra ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hanhoge
    Da tror jeg det blir og bestille en original pære, har du noen gode tips til gode sider på internett jeg kan bestille original pære fra ?
    AVshop.no / EPSON Lampe til EH-TW2800/TW3000/TW3500/TW3800/TW5000/TW5500

Støtt norsk handelsnæring

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fieron
    Jeg bruker mye PJ og derfor skifter jeg pære hvert år. Etter å ha prøvd det meste over mange år er min konklusjon/erfaring:

- Original lampemodul. Best og dyrest, men kjøp i fra utlandet kan halvere prisen, selv med mva

- Original pære som du selv monterer i lampemodul. Varer like lenge som original lampemodul. Ingen problemer utover at selve lampehuset degenereres over tid

- Uoriginal lampemodul. Billig og fungerer fint i starten. Men varer <1000 timer. Dårlig økonomi i disse selv om man ofte kan få ny på garantien

- Uoriginal pære. Samme erfaring som uoriginal lampemodul.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fieron
    Ja men der er mitt største problem for øyeblikket, overalt hvor jeg leter etter ny pære så støtter den tw2800/3000/3500 osv, men ikke tw3200 som jeg har :s

jeg bestiller fra avshop hvis den pæra er en komplett modul og original, er den det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet hos disse i flere år. Ser de har din pære også. Men vet ikke hvordan de faller ut prismessig for jeg kjenner ikke din PJ:

Epson EH-TW3200 lamp ELPLP49 / V13H010L49 - QualityLamps

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte nå den som jeg fikk anbefalt fra AVshop.no, så håper jeg den passer, og at problemet er løst
    gjenstår og se når jeg får lampen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •