Sony hw30 3d spm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony hw30 3d spm

Hei

Fikk HW30 for en mnd siden, men pga sony ikke kunne levere emitteren før nå nylig har jeg ikke fått testet den før nå. Men Får ikke den til å vise bilde over bilde. Har den ikke denne muligheten?

Simulert 3D og over-under kan jeg få til, men ikke når det er 2 bilder vesiden av hverandre. Hvordan fikser jeg dette? og er det mulig siden det ikke kommer opp?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kilde/avspiller bruker du for 3D?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvilken kilde/avspiller bruker du for 3D?

Jeg bruker en 3d bluray samsung spiller, men i dette tilfellet brukte jeg boxee box.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 3D MKV filer du prøvde å spille av med Boxee box? På min Popcorn hour må jeg endre filnavnet noe for å få det til å fungere på hw30.

Kanskje dette gir deg svaret du er ute etter: 3D Auto Switching

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Side by side skal jo være tilgjengelig i menyen på Boxee Box. Men hvis det er framepacked du ser etter støtter ikke boxen det.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg klart å fikse dette problemet, men 3D-en er ikke bra.
    Jeg ser et svakt dobbelt bilde av alt når jeg har på brillene, er dette instilling på boxee-en? eller pj?
    Har stilt inn brillene 2 ganger nå, så tror ikke at det er de.

har også stilt inn bilde på boxee-en til rette størrelse i henhold til pj.

Noen forslag?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du garantert for stort 3D offset i boxee-en, noe som fører til at du ikke klarer å "skjele" nok til å se delene med størst offset som ett bilde.
    Sett opp 3D fra "boksen" med riktig lerrets-størrelse. Har ikke Boxee mulighet for dette, så bør du nok seg deg om etter en bedre avspiller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det en spiller som er bedre enn boxee box? siden denne ikke er god nokk?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laugen
    finnes det en spiller som er bedre enn boxee box? siden denne ikke er god nokk?
    Du kan angi lerretets størrelse på Boxee og redusere crosstalk. Men du blir aldri helt kvitt crosstalk uansett hvilken avspiller du bruker. Og som sagt får du ikke framepacked full hd 3D med Boxee, bare en hynrid med veldig dårlig oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HW30 i dag og prøver å kjøre 3D-film fra harddisk via Oppo til HW30. Får bare opp simulert 3D og over-under i 3D-menyen jeg også og ikke side ved side. Prøvde en Blu ray disc og da fungerte det fint. Ligger det en sperre fra Sony sin side når man ikke spiller av fra disc eller er det mulig å få det til? Fungerte å kjøre side ved side fra min JVC X30.

Forresten utrolig bra å kunne kjøre motionflow også i 3D synes jeg. Motionflow var den største grunnen til at jeg nettopp skiftet fra JVC til Sony og har faktisk likt "high"-innstillingen veldig godt. Vet de fleste foretrekker low.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen sperre i projektoren.

Er det side-by-side det 3D materialet du prøver å spille av? I så tilfelle, så hadde jeg ikke brydd meg med å få det til å fungere, siden side-by-side betyr halvert horisontal oppløsning. Det i seg selv, ødelegger all opplevd dybde og detaljering i bildet.

Projektoren spiller i alle fall side-by-side også, det har jeg sjekket i testsammenheng (via 3D tv-kanal hos CanalDigital)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var veldig lærerikt Pga en ganske halvveis 3D-opplevelse med min forrige projektor JVCX30 har jeg ikke lest meg opp veldig på 3D. Husker at da jeg så Avatar på kino savnet jeg litt på oppløsningen. Det var vel sikkert pga passiv 3D teknologi som halverer piksler horisontalt eller vertikalt avhengig av side ved side eller over under som du forklarer.

Så nå har jeg lest litt mer og lært at den store fordelen med aktive briller i forhold til passive er at den kan vise bilder i full 1080p med rett antall piksler både horisontalt og vertikalt (1920x1080). Overraskende at jeg ikke viste dette tidligere men kommer nok av liten interesse da jeg ikke har opplevd bra 3D hjemme. Nå gleder jeg meg til å se litt mer 3D med HW30 :-)

Ser at de filmene jeg forsøkte med i går er "half side by side" eller "sbs". Om jeg alikevell vil prøve disse filmene må jeg da forandre filnavnet som antiloop sier?

Og til Gorm: Takk skal du ha for super kalibrering av HW30!. Veldig fint å få med papirer på kalibreringen som ble gjort. Pga så lav støy fra projektoren kjører jeg lampa på høy selv om den ble kalibrert for normal. Tok ned brightness et hakk pga høy lampespenning.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke full hd 3D og du vet at du har materiale som støtter det, kan det være at du må oppgradere hdmi kabelen din. Eller at problemet ligger et annet sted i signalveien.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kino kjører de gjerne to fulle bilder (oppå hverandre), der de to har forskjellig polarisering. Du skal ikke miste oppløsning da, men det er lett å miste skarphet, om bildene ikke overlapper perfekt.

Passiv 3D-TV baserer seg på å halvere oppløsningen vertikal, siden øynene våre er lite følsomme for vertikal oppløsning. Side-by-side halverer derimot horisontal oppløsning, og det er jo helt krise. Da ville jeg heller sett filmen i 2D

Du skriver at du har redusert brightness i HW30. Regner med at du er klar over at du vil oppleve black-crush da? Brightness justerer lysstyrken i sort, ved å flytte sortpunktet. Om du ønsker mørkere "sort", er det bedre å redusere sort i gamma-kontrolleren (velge ønsket gamma, trykke pil mot høyre, og senke sort).
    Skal du ha ned den generelle lysstyrken, er det kontrasten du reduserer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Får du ikke full hd 3D og du vet at du har materiale som støtter det, kan det være at du må oppgradere hdmi kabelen din. Eller at problemet ligger et annet sted i signalveien.
    Funker fint fra Blu-ray. Har kun 2 blu-ray filmer i 3D og det er litt eldre filmer som er gjort om til 3D i ettertid. Det er nedlastede filer jeg ikke får til å spille av med høyre og venstre bilde oppå hverandre. Vises bare 2 separate bilder og valget for "side ved side" kommer bort når jeg prøver å spille slike filer. Fungerte på min JVC X30. Prøvde å gjøre om endelsen på en fil til .3DSBS men det fungerte heller ikke. Bestilte Hobbiten i 3D fra Amazon i dag.

Gorm: Nå husker jeg at jeg har lest det tidligere ja at kino ofte bruker 2 bilder oppå hverandre. Må bli dyrt med 2 4K projektorer til sikkert rundt 1mill stykk.

Tenkte å redusere lysstyrken i sort ved å gå fra 51-50 i brightness ettersom hele bildet blir lysere i høy lampemodus. Men kanskje justere gamma er bedre.

Ellers merker jeg at den ene halvdelen av bildet er litt mindre skarp enn den andre. Har prøvd å stille den så beint som mulig. Har nå også stilt den stående istedet for takmontert og da får jeg det samme bare motsatt side. Også litt lysere opp mot venstre på samme side hvor den er litt softere. Merket skarphetsforskjellen da jeg så på 2 bilder side ved side for å prøve å se 3D. Må man regne med at mange projektorer har litt variasjoner på skarphet over bildeflaten?

Edit: har nå fått en hjelper til å fokusere mens jeg studerte bildet på nært hold. Den mindre skarpe siden ble rimelig bra den også og overall et utrolig bra bilde. Jeg kjører darbee darblet + noe sharpening både fra Oppo og fra projektor og bildet er skikkelig skarpt. Selv om RC på HW50 ikke er helt det samme tror jeg komboen HW30, darbee + sharpening kommer rimelig nære. Motionflow er fantastisk og jeg kjører den klart på høy. Synes det lille av artefakter er mye mindre hemmende en det dirrete bildet uten motionflow. Mindre artefakter med MF på høy enn det JVCs Clear motion drive 3 gir. Den lysere delen oppe til venstre blir heldigvis nesten borte når iris lukker seg automatisk når bildet er svart.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få en forklaring på hva de fleste ting betyr for instillingene?
    f.eks:
    black-crush
    gamma

osv.. ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Funker fint fra Blu-ray. Har kun 2 blu-ray filmer i 3D og det er litt eldre filmer som er gjort om til 3D i ettertid. Det er nedlastede filer jeg ikke får til å spille av med høyre og venstre bilde oppå hverandre. Vises bare 2 separate bilder og valget for "side ved side" kommer bort når jeg prøver å spille slike filer. Fungerte på min JVC X30. Prøvde å gjøre om endelsen på en fil til .3DSBS men det fungerte heller ikke. Bestilte Hobbiten i 3D fra Amazon i dag.

Gorm: Nå husker jeg at jeg har lest det tidligere ja at kino ofte bruker 2 bilder oppå hverandre. Må bli dyrt med 2 4K projektorer til sikkert rundt 1mill stykk.

Tenkte å redusere lysstyrken i sort ved å gå fra 51-50 i brightness ettersom hele bildet blir lysere i høy lampemodus. Men kanskje justere gamma er bedre.

Ellers merker jeg at den ene halvdelen av bildet er litt mindre skarp enn den andre. Har prøvd å stille den så beint som mulig. Har nå også stilt den stående istedet for takmontert og da får jeg det samme bare motsatt side. Også litt lysere opp mot venstre på samme side hvor den er litt softere. Merket skarphetsforskjellen da jeg så på 2 bilder side ved side for å prøve å se 3D. Må man regne med at mange projektorer har litt variasjoner på skarphet over bildeflaten?

Edit: har nå fått en hjelper til å fokusere mens jeg studerte bildet på nært hold. Den mindre skarpe siden ble rimelig bra den også og overall et utrolig bra bilde. Jeg kjører darbee darblet + noe sharpening både fra Oppo og fra projektor og bildet er skikkelig skarpt. Selv om RC på HW50 ikke er helt det samme tror jeg komboen HW30, darbee + sharpening kommer rimelig nære. Motionflow er fantastisk og jeg kjører den klart på høy. Synes det lille av artefakter er mye mindre hemmende en det dirrete bildet uten motionflow. Mindre artefakter med MF på høy enn det JVCs Clear motion drive 3 gir. Den lysere delen oppe til venstre blir heldigvis nesten borte når iris lukker seg automatisk når bildet er svart.
    Prøv med å sette 720p ut på avspilleren din for å avspille 3D MKV.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Prøv med å sette 720p ut på avspilleren din for å avspille 3D MKV.
    Takk! Da funket det å kjøre side ved side oppå hverandre ja. Men kvaliteten blir jo så elendig. I tillegg så kan jeg ikke sette på motionflow og det synes jeg er meget viktig. Hvorfor går det ikke å overlappe side ved side med full 1080p?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel prossesoren i avspilleren som er for svak. Det samme gjelder for meg som har popcorn hour C-300.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, snodig. Mener det fungerte greit med min forrige projektor JVC X30. Da kunne jeg velge side by side uten å forandre til 720p. Men kvaliteten ble uansett ikke særlig bra. Bestilte Hobbiten i 3D fra Amazon nylig så skal bli spennende å se hvor bra den ser ut på HW30 :-) Så skal jeg prøve å gjenskape den fine looken med HFR som en del andre misliker ved å bruke Motionflow.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •