Sony hw30 3d spm - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke HFR som skaper denne effekten mange "filmkritikere" misliker med Hobbiten. Cameron valgte å filme Hobbiten med større dybdeskarphet enn normalt, nettopp for å kunne skape en veldig bra 3D film. Det blir nemlig ikke rare 3D-effekten, om forgrunn og bakgrunn i utgangspunktet er uskarpt. Siden dette ble gjort i kombinasjon med HFR, er det enkelte som misforstått tror at dette skyldes høyere oppdaterings-hastighet
    MotionFlow vil ytterligere forsterke dette, siden den vil skarpe opp alt som ligger utenfor fokusområdet enda mer. Resultatet er voldsom dybdeskarphet, men det gir da også et "video-film" preg over filmen. Noen liker dette, andre hater det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så filmen først i 2D og så i 3D etter at jeg hørte det var bare den som var 48fps. For meg så var 48fps mye likt motionflow men selvsagt enda bedre og 24fps gav meg ikke den looken . Tror du "filmkritikere" ikke ville mislikt 48fps om den var filmet med mange scener med kort dybdeskarphet?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Hobbiten i 3D var noe av det mest ubehagelige jeg har sett av 3D. Transformers , Avatar, Underworld, Dredd, Grusomme Meg merker jeg ingen ting av. Men med Hobbiten føles det som noen prøver å presse øynene eller synet dit jeg ikke ser. meget ubehagelig. Greide ikke se mer en toppen 15 min tror jeg.

Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er ikke HFR som skaper denne effekten mange "filmkritikere" misliker med Hobbiten. Cameron valgte å filme Hobbiten med større dybdeskarphet enn normalt, nettopp for å kunne skape en veldig bra 3D film. Det blir nemlig ikke rare 3D-effekten, om forgrunn og bakgrunn i utgangspunktet er uskarpt. Siden dette ble gjort i kombinasjon med HFR, er det enkelte som misforstått tror at dette skyldes høyere oppdaterings-hastighet
    MotionFlow vil ytterligere forsterke dette, siden den vil skarpe opp alt som ligger utenfor fokusområdet enda mer. Resultatet er voldsom dybdeskarphet, men det gir da også et "video-film" preg over filmen. Noen liker dette, andre hater det.
    Så hva er den beste innstillingen å sette pj opp med når jeg skal se F.eks Hobbiten? siden denne har viere 3D enn vanlige filmer? Eller er det noe jeg kan gjøre i det helle tatt for å få best filmopplevelse på denne? og evt andre lignende filmer

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste du gjør, er å sette avspilleren din til rett lerrets-størrelse. Den største feilen folk gjør, er å ikke endre default i bluray-spilleren (som gjerne er 50 tommer).
    Videre er det greit å sette ned 3D-brightness (ikke på max) i projektoren, slik at du slipper flimmer gjennom brillene, samt justere ned sharpness til et sted mellom 0 og 10
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det viktigste du gjør, er å sette avspilleren din til rett lerrets-størrelse. Den største feilen folk gjør, er å ikke endre default i bluray-spilleren (som gjerne er 50 tommer).
    Videre er det greit å sette ned 3D-brightness (ikke på max) i projektoren, slik at du slipper flimmer gjennom brillene, samt justere ned sharpness til et sted mellom 0 og 10
    Om dette er noe jeg må endre på kver gang eg ser på ein ny type film? F.eks. fra Hobbiten til "vanlig" 3D film?
    Eller er det mulig å lagre diverse innstillinger til hver type film? Og hvordan vet jeg hvilke filmer som er som Hobbiten? og hvilke som er "vanlige"?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg nevnte her, er tips til generelle 3D innstillinger. Gjelder altså all 3D. De fleste som har en dårlig opplevelse med 3D, har ikke gjort disse korrigeringene
    Projektoren husker innstillingene individuelt for 2D og 3D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å forandre på 3D slik du sier Gorm, og Hobbiten ble mye bedre nå, men den er fortsatt ubehagelig i 3D men det er det ikke noe å gjøre med. Vurder nesten å kjøpe meg ett hvitt lerret siden jeg nå har invideo med grå duk

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er lerretet ditt? At det er grå duk, skal i seg selv ikke være et problem, med mindre det er såpass stort at du mister for mye lysstyrke?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    106" lerret, så det er i grenseland. 3D er ikke første pri, men med 100% lyskontroll hadde vel kanskje hvitt lerret hjulpet både på 3D og 2D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    106" grå duk er stort på HW30 ja. Jeg pleier å anbefale maks 100" grå duk (ved normal flat gain 0.8). Og det er basert på 2D.

Hvit duk, og skikkelig lyskontroll bør gjøre susen. Ikke bare i 3D, men også i 2D. Du vil få mye mer trykk i bildet, og fargegjengivelsen vil oppleves mye bedre. Sortnivået vil selvsagt bli skadelidende, men dette er ofte et akseptabelt "tap".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •