4k Jvc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Tråd: 4k Jvc

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4k Jvc

Er det noen som har noen ide om når JVC kommer med ekte 4k projectorer for hjemmemarkedet?.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksakt svar på dette finnes ikke i dag.Og de som eventuelt vet noe vil nok ikke dele info riktig ennå.
    Men skal vi synse litt,og se hva JVC tradisjonelt sett har gjort de siste åra,kan man kanskje "forvente" en (ekte) 4K projektor på markedet tett rundt jul i år, eller neste år. Men igjen dette blir kun spekulasjoner. Og det virker for meg som høyst usikkert hvor klar bransjen er for 4K,og da mener jeg kildemateriale i 4K med samme innholds-dekning/tilgjengelighet slik vi kjenner Blu-ray i dag. Og da uten at det blir "komprimerings-ødelagt" før det når sluttbruker,her er det en og annen utfordring.(fysisk eller online distribusjon?)
    Det gledelige er at HDMI org. jobber med neste generasjon 4K grensesnitt. Som i seg selv ikke nødvendigvis betyr at 4K materiale blir en realitet,men mer å betrakte som en forutsetning for at 4K materiale i det heletatt kan bli en realitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4K@30 er vel allerede støttet i HDMI 1.4. Ny standard er vel kansje mtp 3D eller HFR, men å kalle det en forutsetning for 4K er vel kansje å overdrive.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Eksakt svar på dette finnes ikke i dag.Og de som eventuelt vet noe vil nok ikke dele info riktig ennå.
    Men skal vi synse litt,og se hva JVC tradisjonelt sett har gjort de siste åra,kan man kanskje "forvente" en (ekte) 4K projektor på markedet tett rundt jul i år, eller neste år. Men igjen dette blir kun spekulasjoner. Og det virker for meg som høyst usikkert hvor klar bransjen er for 4K,og da mener jeg kildemateriale i 4K med samme innholds-dekning/tilgjengelighet slik vi kjenner Blu-ray i dag. Og da uten at det blir "komprimerings-ødelagt" før det når sluttbruker,her er det en og annen utfordring.(fysisk eller online distribusjon?)
    Det gledelige er at HDMI org. jobber med neste generasjon 4K grensesnitt. Som i seg selv ikke nødvendigvis betyr at 4K materiale blir en realitet,men mer å betrakte som en forutsetning for at 4K materiale i det heletatt kan bli en realitet.
    Nei som jeg trodde er det ikke noe eksakt info om når dette måtte komme fra hverken JVC eller andre produsenter, men jeg tror nok markedet er klart for 4K nå selv om vi ikke har mye kildemateriale enda. oppskalert fullHD til 4k ser unektelig meget bra ut.
    Om jeg ikke tar feil så kom vel blant annet både 720 og 1080 projectorer en stund før før vi hadde skikkelig med kildemateriale. man snakket blant annet lenge om hvor bra oppskalert DVD så ut på en 720 projectorer.

Jeg må ihvertfall inrømme at jeg ble meget imponert da jeg var inne å så bluray på sony sin 4k projector hos AVshop i demorommet. det var noe annet enn vanlig fullhd projectorer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    4K@30 er vel allerede støttet i HDMI 1.4. Ny standard er vel kansje mtp 3D eller HFR, men å kalle det en forutsetning for 4K er vel kansje å overdrive.
    Ser du det som sannsynlig at bransjen vil støtte og lansere 4K-kildemateriale basert på HDMI 1.4 standard alene ? ...Ikke det....da velger jeg å kalle en ny HDMI standard for en forutsetning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du det som sannsynlig at bransjen vil støtte og lansere 4K-kildemateriale basert på HDMI 1.4 standard alene ? ...Ikke det....da velger jeg å kalle en ny HDMI standard for en forutsetning.
    Det er noe av det mest arrogante og dustete jeg har hørt, så før du legger ord i munnen på meg eller besvarer dine egne spørsmål, gjør deg noen betraktninger. Er det noe historien bør ha lært oss er det at "bransjen" har lansert halvferdige bluray produkter fra dag én. 3D støtte kom ikke før HDMI 1.4. At det skal være noe anderledes med 4K må du være rimelig naiv for å tro på.

RED har 4K spiller på vei med HDMI 1.4. Sony leverer flere 4K display med HDMI 1.4. LG og Samsung det samme. For meg virker det som "bransjen" driter i hva HDMI.org driver med ift. det å lansere skjermer. Hvorfor skal det være anderledes når det gjelder kildemateriale? Dagens standard vil tilfredstille 99% av forbrukerne (hvor mange ser 3D hjemme?!). Sony, som både leverer innhold og skjermer, kommer ikke til å vente på ny HDMI standard, det kan jeg garantere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det vell du som valgte å "skyte fra hofta" før du rakk å sette deg skikkelig inn i tema og hva andre skriver.

-Jeg poengterte i første post at det er 4K-format på lik linje med Blu-ray jeg prater om.Da det er den arvtakeren og på det nivået som er interessant...Og det heter ikke "Redray".

-Sony har sagt de vill bytte ut hardware på VW1000 ang.fullverdig 4K spec.Hvor HDMI (2.0)vil være sentral. Dette kan sikkert Andreas utdype.Men er en god indikasjon på at Sony innrømmer at fullverdig 4K avspilling vil kreve mer en dagens 4K spec.Igjen "FULLVERDIG FORMAT" ala BLURAY....ikke hardisker via PC/Redray/Sony 4K kun via enkelte produkter,og gud vet hva.

-Hva får deg til å tro at bransjen vil repetere de samme feilene som ble gjort i kappløpet mellom HD-DVD og Bluray ?

-Balla sier : "Sony, som både leverer innhold og skjermer, kommer ikke til å vente på ny HDMI standard, det kan jeg garantere"

Sony er en sentral og aktiv medlem i utviklingen av den nye HDMI standarden...

-All informasjon som er tilgjengelig via store forum osv peker i retning,ny HDMI spec på plass,FØR "4K Bluray" eventuelt realiseres.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bli litt meningsløst å uttale seg om fremtidige formater og hvilke standarder som eventuelt vil vinne frem. Ingen av oss kan spå fremtiden. Det som i midlertid er sikkert, er at det ikke er vesentlige hinder i dagens HDMI 1.4 standard for 4K. Så lenge du holder deg unna 3D og Hobbitten I HFR er du good to go. At du forutsetter nytt grensesnitt for at 4K materiale i det heletatt kan bli en realitet, det er påstanden jeg reagerer på. Denne påstanden er ikke riktig.

Så til spørsmålet om jeg ser det som sannsynlig at bransjen vil støtte og lansere 4K-kildemateriale basert på HDMI 1.4 standard alene? Ja det gjør jeg. Sony og RED jobber allerede med dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis

Så til spørsmålet om jeg ser det som sannsynlig at bransjen vil støtte og lansere 4K-kildemateriale basert på HDMI 1.4 standard alene? Ja det gjør jeg. Sony og RED jobber allerede med dette.
    Jøss ! Det visste jeg ikke !
    Det er altså det som skal definere og bane vei for 4k materiale.Så både RED og Sony har skrapa sammen unison støtte i filmbransjen. For å lage hvert sitt 4K format,basert på dagens HDMI sier du ? Er ikke så nøye med nye "codecer" for større datamengder ? Og disse formatene blir i like stor skala som vi kjenner Bluray i dag ! Det er altså "sideprosjektene" til RED og Sony som kommer til å definere arvtakeren til Bluray. Yess ! Da er jo drømmene våres snart en realitet.
    Til trådstarter og spørsmålet hans,må jeg bare si "løp og kjøp" Elkjøp venter.Etter at Ballis har kjikka i glasskula si,vil det bli både JVC 4K projektor og kildemateriale før våren er over !

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt som å diskutere med en ape. Du er såpass tjukk i hue at jeg skal forklare dette nok en gang, i håp om at du forstår.

Så både RED og Sony har skrapa sammen unison støtte i filmbransjen.
    Har jeg aldri sagt.

For å lage hvert sitt 4K format,basert på dagens HDMI sier du?
    Både RED og Sonys grensesnitt er HDMI 1.4.

Er ikke så nøye med nye "codecer" for større datamengder?
    Red benytter ny codec, proprietær så vidt jeg skjønner. Sony benytter HVEC.

Og disse formatene blir i like stor skala som vi kjenner Bluray i dag ! Det er altså "sideprosjektene" til RED og Sony som kommer til å definere arvtakeren til Bluray. Yess ! Da er jo drømmene våres snart en realitet.
    Til trådstarter og spørsmålet hans,må jeg bare si "løp og kjøp" Elkjøp venter.Etter at Ballis har kjikka i glasskula si,vil det bli både JVC 4K projektor og kildemateriale før våren er over !
    Har jeg aldri sagt. Jeg sa påstanden din om at 4K materiale forutsetter ny HDMI standard er en overdrivelse. Det er det i høyeste grad.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.4 er spesifisert opp til 10.2 Gbps. Det kan gi en oppløsning på opptil 4K@24 eller 4K@30 (avhengig av eksakt antall 4K pixels man har) på en HDMI link. Skal du overføre mer data enn dette må dataraten i kabelen økes og da kreves det en endring i standard og i utstyret.

Det RED driver med er et helt annet konsept. HDMI er en kabel som forbinder en avspiller+dekoder med en visningsenhet. Avspiller dekoder den komprimerte videostrømmen og lager råvideo som føres over HDMI til visningsenheten. I RED sitter da dekoder sammen med visningsenheten slik at man slipper å føre råvideo over en ekstern HDMI link. Ergo unngår RED problemet med begrensningen i HDMI.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velment råd Ballis.Ikke kall meg,eller noen andre "tjukk i hue" du setter bare deg selv i et dårlig lys.

Den forrige posten min som du siterer i hytt og pine i et frorsøk på å ta meg med "buksene nede" er skrevet i en kraftig ironisk undertone,nettopp for å undestreke at du og jeg prater om to vidt forskjellige temaer.Det poenget mente jeg kom veldig tydelig frem...der tok jeg feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår du lærer deg forskjell på ironi og sarkasme før du forsøker deg med kreativt språk i framtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker hvor lang tid det tok for 1080 projektorer til å komme ned til rundt 20-40 tusen kr? Kan vi tenke oss noe lignende tidsrom for 4K fra VW1000 pris til nye projektorer ned i 20-40k?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det kan vi nok ikke. Når 1080p kom så kom de fleste produsenter med 1080p og man fikk de "billig" bra starten. Den eneste projektoren med 4K er fortsatt Sony VW1000 og den koster fortsatt 156000,- veiledende, så 4K kommer nok ikke ned i 20-40k de nærmeste årene. Men at man kan regne med 4K projektorer under 100000,- i løpet av året ser jeg som sannsynlig.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg veldig til å få se din kino i morgen Andreas :-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel egentlig ikke denne for hvermansen, men..JVC Professional Features page
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Nå er vel egentlig ikke denne for hvermansen, men..JVC Professional Features page
    Den var flott , men koster sikkert både høyre og venstre nyre .
    Sonyen har vel også en god del bedre spec enn denne

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kostet vel 175000$ da den ble lansert.8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt