Høyde til tak og keystone korreksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyde til tak og keystone korreksjon

Stuen er 5.5m, så da må jeg ha en projektor med throw ratio 2:1 for et bilde på 2.5m (som jeg tror blir vel stort) og prisene ser ut til å ligge på 15 000 og oppover.

Det er 3.5m i takhøyde, hvordan regner jeg ut hvor mye keystone korreksjon jeg trenger basert på innfallsvinkel?

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keystone er vel ikke anbefalt å bruke, da dette påvirker bilde negativt. Hadde heller bygd ned prosjektoren til en høyde hvor du kan bruke lens-shift. Du kan sjekke de forskjellige prosjektorene på denne siden: Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Keystone er vel ikke anbefalt å bruke, da dette påvirker bilde negativt. Hadde heller bygd ned prosjektoren til en høyde hvor du kan bruke lens-shift. Du kan sjekke de forskjellige prosjektorene på denne siden: Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance
    Ok, har sett litt på den omtalte BenQ W1070, og den har lens-shift og på en review står det at du kan justere den ca 6" vertikalt på en 100" skjerm. Det vil altså si at toppen av bildet vil ligge 15cm (+ avstanden mellom taket og linsen) under taket?

Er det mulig å se hvor mye lens-shift en projektor har? Jeg finner ikke noen tall på specs i de forskjellige nettbutikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant Epson 3D LCD Projektor EH-TW5910.
    Basert på denne kalkulatoren (Epson Europe EH-TW5900 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size) så kan jeg plassere den på 5m avstand og allikevel få et bilde på "bare" 105" (2.3m i bredden) ved bruk av 1x zoom.

MPX selger EH-TW5910 til 8900kr som ser ut til å ha stort sett de samme spesifikasjonene. Noen som har erfaring med så lang "thow distance"?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •