Epson TW6000 utregning av høyde på lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW6000 utregning av høyde på lerret

Hei!

Begynner og nærme meg slutten på min bygging av hjemmekino. Skal nå straks begynne på lerretsveggen (skal ha akustisk duk). Har noe lav takhøyde, ca 210, og ønsker lerretet så nært taket som mulig ettersom jeg skal ha komponentene under lerretet. Har kjøpt et chief takfeste fra Avshop.
    Er det noen enkel måte å regne ut hvor høyt jeg kan få lerretet? Vet høyden på takfestet og høyden på prosjektoren, men vil det si at senter linse = topp bilde eller hvordan er det dette fungerer? Vil det kanskje lønne seg for meg og henge opp prosjektoren og kjøre bilde?

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Projektoren har en offset på null, det betyr at den sender bildet rett frem. Så hvis senter av linsen på projektoren er 20 cm under taket vil bildet komme 20 cm under taket på lerretsveggen. Har vel nevnt det i en annen tråd, men jeg har samme takhøyde som deg og har toppen av lerretet 28 cm under taket, og ca 50 cm over gulvet. Har en lav stereobenk under med komponenter og senter. Fornøyd med den høyden, tror ikke jeg ville hatt det noe særlig høyere iallefall.

Så du kan jo feste projektoren til takfestet og måle hvor langt det er fra toppen på festet til senter på linsen. Regner med at lerretet kan justeres noe i høyden hvis du skulle bomme med noen centimeter?

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offset var det ordet jeg lette etter ja Er vel ca samme høyde jeg også sikter meg inn på. Regner med at jeg skal kunne justere lerretet noen cm opp eller ned. Skal få ordnet godt med klaring mellom lerretsramme og reisverk og dekket dette til med en bred ramme så det skal nok gå bra med litt justeringer.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0