Konkrete PJ-spørsmål/din anbefaling... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, men som du før har bemerket så har BenQ utblåsning bak, H30....vet ikke.

OBS. leste en plass at full lens shift påvirket bilde negativt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig bare lest meg til min lille kunnskap om PJ her på forumet. Og har forstått det dithen at folk flertallet foretrekker DLP-teknologien. Fikk demonstrert noen LCD/Epson PJ på messa (bla billigmodellen TW-10??) der jeg så masse screendor, og har etter det vært skeptisk til dette.

Men etter å brukt et halvt dagsverk på å lese meg gjennom posten AE700 slår det meg at denne PJ kanskje dekker behovene mine. Ser at denne n begynner å komme med på 13-14k-tallet.

Gøy, men også litt sjokkerende, å lese HiFils og Jfinneru s omtale av denne sammenlignet med 4805 og BenQ7800.

Dersom en holder diskusjonen DLP/LCD litt utenfor, er det riktig at det er denne som dekker kravene mine best???? :wink: :wink: :?:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE700 lager fra 4,5 meter 1,7 bilde og oppover. Med sitteavstand på 3,5 så er det vel 1,8 eller 2 meter som er bilde bredden du bør gå for. Kanskje 1,8 hvis du er førlsom for screendoor effekten?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt TX10, og så ingen forverringer i bildet selv om jeg flyttet bildet maks ned med lens-shift. Jeg flyttet ikke bildet sidenlengs, men det har vel mindre å si.

Selv har jeg også lyst på 4805, men dårlige plasseringsmuligheter og anti-lens-shift gjør at det heller ganske mye mot AE700en som skal være veldig bra. Den er det hvertfall mulig å plassere uten å bygge om halve stua

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg har selv hatt TX10, og så ingen forverringer i bildet selv om jeg flyttet bildet maks ned med lens-shift. Jeg flyttet ikke bildet sidenlengs, men det har vel mindre å si.

Selv har jeg også lyst på 4805, men dårlige plasseringsmuligheter og anti-lens-shift gjør at det heller ganske mye mot AE700en som skal være veldig bra. Den er det hvertfall mulig å plassere uten å bygge om halve stua
    Du også, Kenti??? :wink: Trodde PJ var over og ut for deg?? :wink: Ser tydeligvis ut som om vi vurderer mye av det samme her....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hehe, blir aldri helt bestemt. Men projektor er kult uansett om man har 2,5 eller 7 kanaler det! Nå har jeg imidlertid begynt å fundere på center og bakhøyttalere igjen også. Det er ikke til å skjule at filmopplevelsen blir noe mer underholdende da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjenoppliver denne tråden litt igjen; Jeg kjører Marantz DV6400 som DVD-kilde. Hvilken av disse PJ vil denne spilleren "funke" best sammen med:

Panasonic PT-AE700
    Infocus 4805
    BenQ 5120

Noen som har erfaringer her?

Edit: Dessuten vil jeg komme til å bruke PJ i et rom jeg ikke klarer å få helt lystett. Har jeg skjønt det riktig at dette taler til fordel for LCD??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD spilleren passer nok like bra til alle sammen. Vær imidlertid klar over at 4805 har en bedre deinterlacer, men spiller ingen rolle om du kjører progressive signaler fra DVD spilleren.

Det er ingen ting som tilsier at LCD er bedre i "lyse" rom. Det som er viktig i et rom hvor du ikke får blendet av 100 prosent, er et grått lerret.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz dv6400 har ikke progressiv scan. Er derfor dobbelt viktig at projektoren har god deinterlacing.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    marantz dv6400 har ikke progressiv scan. Er derfor dobbelt viktig at projektoren har god deinterlacing.
    Eller bytter DVD spiller. :wink:

Anfield, det er ingen god ide å kjøpe projektor for at den skal passe til en utdatert DVD spiller, for sistnevnte vil sikkert bli byttet ut etter hvert likevel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, HiFil og Jfinneru. Spilleren blir nok stående litt til tror jeg, må forsøke den før jeg "gir den på båten". Må forsøke meg frem, jeg som alle andre nybegynnere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Anfield, det er ingen god ide å kjøpe projektor for at den skal passe til en utdatert DVD spiller, for sistnevnte vil sikkert bli byttet ut etter hvert likevel.
    HiFil; dersom vi ser bort i fra en Pioneer/Denon-spiller (lei av Denon, selv om de er bra :wink: ) kunne du tenke deg å anbefale i en prisklasse inntil +/- 10k??? (Etter det jeg har lest topper AE700 shortlisten min...)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er lurere å stille jfinneru det spørsmålet, for han har vel testet det meste av nye DVD spillere.
    Måtte jeg ta et kjapt valg (og utelate Pioneer og Denon), ville jeg kikket nærmere på Philips DVP900SA
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •