Mitsubishi HC3800 garantispørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitsubishi HC3800 garantispørsmål

Hei.
    Jeg har vært den lykkelige eier av denne projektoren i 3 år nå. 1 dag før 3 år ryker bildet mens jeg ser på film. Jeg trodde først det var HDMI cablen
    (15m) som røyk, så jeg tok en tur på Soundgarden og kjøpte en ny. Da jeg kom hjem viste det seg at det var projektoren. Jeg tok den med til Soundgarden, og de sendte den inn til rep.
    Så får jeg til svar idag at det ikke er garantisak... På butikken er de tydeligvis enige med meg, og vil forsøke å ordne det, men Mitsubishi skriver:

Ref svar: «Om en projektor har fungera felfritt i 3 år så är den största orsaken till att HDMI ingången inte fungerar på grund av att något kopplats ur eller framförallt kopplas in.

Under vintern när vår luft har låg luftfuktighet så bildas det lätt statisk elektricitet med rätt hög spänning. Om en gnista slår över när man ansluter skadar den ingången.

Enligt konsumentköplagen har producenten under garantitiden bevisbördan att felet inte är ursprunglit medan när garantin har gått ut är det konsumenten som skall visa att detta fel fans på produkten när han köpte produkten.»

Kjenner at jeg blir helt satt ut når de trekker frem "låg luftfuktighet ".

Noen som har noen tanke om saken.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er den verste nonsense tulleforklaring jeg har hørt. Vanlig luft, om den er tørr eller ikke, skal overhode ikke ta livet av en projektor. Setter man inn strømførende kabler og signalkabler på normalt vis, slik det er foreskrevet i manualen, skal ikke dette ha noe å si.

Har de ikke nevnt noe om hva som var galt heller? Var det HDMI-kortet?

Denne også:
    "Enligt konsumentköplagen har producenten under garantitiden bevisbördan att felet inte är ursprunglit medan när garantin har gått ut är det konsumenten som skall visa att detta fel fans på produkten när han köpte produkten"

Hvis feil oppstår etter at garantien har gått ut så må kunden altså bevise at feilen har vært der når produktet var nytt???

:shock: Hvis ikke dette høres rart ut, så vet ikke jeg. Eller kanskje ikke, hvis det er den svenske forbrukerloven som gjelder (kjøpt i sverige?)
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at Mitubishi hevder at HDMI-inngangene i deres projektorer ikke tåler normal bruk.
    Det er absolutt noe å tenke på, når man er på utkikk etter ny projektor !!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt i Haugesund, så den er grei8)

Ellers kommer det ikke frem hva som er skiftet, bare at det koster 6231 + arbeidspenger:cry: .
    Er jo helt utrolig at det skal bli en sak av dette, og helt enig Gorm, ikke akkurat god reklame for Mitsubishi.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er kjøpt i Norge, så er det bare å henvise til kjøpsloven. Du har 5 års reklamasjonsrett på en projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    :shock: Hvis ikke dette høres rart ut, så vet ikke jeg. Eller kanskje ikke, hvis det er den svenske forbrukerloven som gjelder (kjøpt i sverige?)
    Er nok bare importert arbeidskraft, trådstater sier den ble innlevert til Soundgarden :-D

Uansett er det Soundgarden som sitter med "problemet" som har ansvaret ovenfor deg, du trenger ikke å forholde deg til Mitsubishi. Hva soundgarden gjør videre mot Mitsubishi er ikke ditt bord, krev å få det dekket på reklamasjonsretten ovenfor Soundgarden!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter fortsatt på svar, men har sendt en mail til Soundgarden der jeg gir beskjed om at jeg forholder meg til dem, og at jeg forventer at de fikser opp på grunn av kjøpsloven og 5 års reklamasjonsrett. Så får vi se hva som skjer...
    Utrolig irriterende å sitte uten PJ når jeg vet den er fiksa:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på, här har du 5 års reklamation. Detta har ingenting med garanti att göra så det ordet borde inte ens vara med. Dessutom är det Soundgarden som skall bevisa att det är DU som har förstört denna hdmi gjenom att ha för hög luftfuktighet (lol).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Der ordnet det seg.
    Det viste seg å være en misforståelse, og det kan jo skje alle.
    Takk til Soundgarden for å fikse opp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •