PJ og lerret i "vinterhage"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PJ og lerret i "vinterhage"

Hei!

Har bygget en "vinterhage" på innvendig 3.5*6.5m
    kunne tenkt meg å hatt hjemmekinoen her, men lyskontrollen er elendig (Foldedører, Skyvedør og vindu på 3 vegger.)
    Mulighet for mørke gardiner her.
    Da denne kommer til å bli mest brukt til film, ønsker jeg motorisert tab tension 2.35:1 format.
    avstand fra PJ til lerret er ca 4.5m
    Prisklasse 20k.
    noen anbefalinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen forslag?
    Tenkte på TW6100, men er usikker på om denne støtter 2.35:1?
    andre lyssterke PJer?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville aldri vurdert en projektor under slike forhold. Kjøp heller en stor TV, det vil være en uendelig mye bedre løsning i rommet du beskriver. Med mindre du har planer om å dekke alt glasset med mørke gardiner da?

Når det gjelder 2.35:1, så trenger ikke projektoren å "støtte" dette, med mindre du har planer om å kjøpe en anamorf linse? Med tanke på projektor-budsjettet, så regner jeg med at dette ikke er planen? En "OK" anamorf linse koster jo tre-fire ganger så mye som projektoren?
    Jeg ville glemt 2.35:1 lerret (uten anamorf linse), med mindre det er i kombinasjon en projektor med motorisert linse, og programmerbare minneposisjoner. Det vil si Sony VW95, en av JVC projektorene, eller Panasonic AT6000. Men disse ligger i en helt annen prisklasse enn TW6100. Til nød kan du bruke en projektor med godt zoom-område, og manuell lens-shift. Da må du fysisk justere lens-shift, zoom og fokus hver gang du bytter mellom 16:9 og 2.35:1.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er klar over at det ikkje er optimale forhold i det hele tatt, men mørke gardiner skal inn. da blir 2.35:1 skrinlagt....
    men er tw6100 generelt en grei PJ, eller har du noen andre anbefalinger til den prisen?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mørke gardiner og film på kveldstid så kan vell dette gå bra? Hadde hvertfall gjirt det selv!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobby83
    Hei!

Er klar over at det ikkje er optimale forhold i det hele tatt, men mørke gardiner skal inn. da blir 2.35:1 skrinlagt....
    men er tw6100 generelt en grei PJ, eller har du noen andre anbefalinger til den prisen?
    Jeg har TW6000W, og jeg er veldig fornøyd med den. Men har en kjellerstue med mørke vegger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobby83
    Hei!

Hei,
    jeg kan ihvertfall anbefale epson tw6100, som jeg har i en kjellerstue. Hadde en infocus in8601 som jeg også var veldig fornøyd med, men pga diverse tilfeldigheter som inntraff samtidig ble den byttet ut med tw6100.. Det skal nevnes at 3d på infocusen var elendig, men jeg har egentlig ikke helt omfavnet 3d bølgen ennå så var ikke noe problem i min situasjon. 2d bilde mellom de to er i mine øyne og konfigurasjon tilnærmet lik.

Basert på hvordan du beskriver rommet støtter jeg Grom litt med å gå for en stor tv i stede pga lys kontroll - vi går jo tross alt mot lysere tider(sommer) nå

Uansett håper jeg du finner en god løsning som du blir godt fornøyd med!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •