Prosjektor 2.35.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor 2.35.1

Hei

Er det noen som har en liste over projektorer som støtter 2.35.1 format?

skal bygge hjemme kino rom 3,6m x 4,2m ønsker og ha 2,65m lerret AVshop.no / DreamScreen Tab V4 DynaGrey Black 2.35:1 265cm / 114"

Ser for meg en pris på ca 20 000 for prosjektor er det noen som har noen gode anbefalinger?

Har prøvd og søke på nettet etter lister men finner ikke veldig mye informasjon.

Har lest litt rundt her på forumet men ønsker meninger etter mine krav og spesifikasjoner. bryr meg lite om 3D ønsker bra bilde/kontrast før 3D.

Takker for alle Forslag og Tips

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det finnes ingen projektorer med 2.35:1-formatert chip, så velger du et lerret i dette formatet må du være klar over at du får et 16:9-bilde uten sidemaskering. Hvis du er ny i gamet tipper jeg vel kanskje et 16:9-lerret er et bedre valg?

2.35:1-formatet er selvsagt glimrende på film, men uten mulighet for enten automatisk maskering og/eller motorisert fokus/zoom fra projektoren (som kun forekommer på mer kostbare projektormodeller), er vel 2.35:1 mer å regne som et entusiastformat...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir min første projektor så er ny her ja. Blir det lettere om jeg velger mindre lerret?

Jeg har en kamerat som har 16:9 format lerret men får de sorte kantene oppe og nede på alle bluray filmer og disse ønsker ikke jeg ikke når jeg ser film på projektoren.

Jeg skal ha et veggmontert tv som blir brukt til "TV" så det blir kun filmer på prosjektoren.

Så om jeg hadde kjøpt (eksempel) Panasonic PT-AE4000U så ville jeg jort et dårlig kjøp til min hjemme kino?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    AE4000, forutsatt en korrekt plassering høydemessig (den har ikke motorisering for vertikal justering), vil jo fungere greit på et 2.35:1-lerret. Såfremt du bruker projektoren mest til film er jo absolutt 2.35:1 det mest allsidige formatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en avstands kalkulator på nettet Panasonic PT-AE4000U Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Her viser det at for og oppnå 114" så må jeg ha avstand 4,8 m fra lerret stemmer dette eller er det mulig og justere på dette zoom?

er dette forskjellig fra projektor til projektor? finnes det bedre alternativer for min kino?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kalkissen tilsier såvidt jeg klarer å se at du kan ha fra 3,6m-7,2m fra linsen for et 114". Husk imidlertid at 114" i 2.35:1 tilsvarer (ca.) 120" i 16:9, som kalkisen tar utgangspunkt i. Du må derfor øke størrelsen til 120" for å få det korrekte avstandsestimatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja nå forstår eg litt mer av den kalkisen Tusen takk for hjelpen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •