Epson emp-tw10h eller Benq pb 6100?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson emp-tw10h eller Benq pb 6100?

Jeg har 2,5 meter ifra prosjektor til lerret (når jeg kjøper det).

Mange annbefale Benq sin. Men selv om en prosjektor har gode spesifikasjoner, så kan den være dårligere. Siden noen prosjektorer blir laget til (powerpoint/pc dilldall) å andre til film fremvisning. de så brukes til pc dilldall har ofte mye ansilumen og høy kontrast. Så når noen sier jeg bør velge Benq sin p.g.a "spesifikasjoner", så blir jeg ikke overbevist. Epson sin har fått mye skryt å den er laget me vekt på å vise film.

Jeg har bare sett Epson tw10 (den gammle), en kamerat har den. Virket bra den. Men jeg vil ha oppfølgeren 10H. Billige pærer og

Jeg har takhøyde på 3 meter å vil henge den på veggen eller på stativ over sofaen. Leiligheten er på 33kvm.

Er intressert i innspill om hva som er best, å hva jeg bør kjøpe (og andre projektorer). Vil ikke bruke mer enn 10.000-Toppen 11.000 .

-Stressa :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det, hold deg unna rene presentasjonspj'er.

Grunnen til at det er så mange brukere av 6100 her er at denne var en billig måte å komme i gang på. Den har også noen detaljer (også X1) som også gjorde den brukbar til filmvisning, lysstyrken (i video-mode) og god kontrast.

Nå når 5120 kommer vil nok 6100 falle ut av dette markedet med mindre du vil ha muligheter for å vise 4:3 og PC-dill som du kaller det. :wink:

Vent i 14 dager å du får mere data på om 5120 kan konkurere med 4805 som jeg synes du nå bør velge innenfor 13 lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke Epson emp-tw10H?

Hvorfor ikke Epson sin. Hvorfor Benq pe 5120?

Benq sin er jo stillere. Men kontrast 2000.1 i forhold til 800.1 ved filmvisning, er det noen forskjell?

En kamerat av meg så har Epson tw10 sier at i billigklassen er det ganske likt på bildekvaliteten. Å samme ka en kjøper.

Virka iallefall så Benq pe 5120 (1200Ansi) er mer laget for filmvisning i forhold til Benq pb 6100 (1500Ansi).

Kjøpe ikke før rett før jul eller etter. Er kanskje billigere etter jul...?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvorfor ikke Epson emp-tw10H?

Sitat Opprinnelig postet av stressa
    .....Men kontrast 2000.1 i forhold til 800.1 ved filmvisning, er det noen forskjell?

Virka iallefall så Benq pe 5120 (1200Ansi) er mer laget for filmvisning i forhold til Benq pb 6100 (1500Ansi).
    Du ser helt klart forskjell på 800 kontra 2000:1.

6100 gir 1200 AL i eco-mode og 705 AL i video-mode altså glimrende for film.

5120 gir 880 AL i eco og i video vet jeg ikke, men ihvertfall lavere. 5120 er laget for kino/film for den er 16:9 i forhold til 6100 som er 4:3. 6100 viser også 16:9 greit men som også andre viser den en sort stripe over og under bilde. Stripen kan maskeres bort ved lerretet eller som jeg har gjordt, se link i linken nederst. Jeg har bestilt meg en 5120 fori jeg bare ser film og derfor ønsker ekte 16:9. 8)

Støynivået er lavt på 6100 i forhold til mange andre selv om tallene sier noe annet. Prolemet med støy er at målingene ikke er standardisert og derfor må tas med en klype salt

Uansett er det ønslkelig med så høy kontrast som mulig og AL mellom 500-800 ved filmbruk og selvsagt ekte 16:9 for å få brukt oppløsningen helt.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Epson emp-tw10h eller Benq pb 6100?

Sitat Opprinnelig postet av stressa
    Siden noen prosjektorer blir laget til (powerpoint/pc dilldall) å andre til film fremvisning. de så brukes til pc dilldall har ofte mye ansilumen og høy kontrast.:shock:
    Og du jobber med...? :roll:
    Hvis Powerpoint og PC er dilldall, lurer jeg på hva slags høyverdige filmer du ser på!! :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •