Reparere Epson TW600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Reparere Epson TW600

Hei,

Har en erfaren Epson EMP-TW600, fra tidlig 2006. Den har stort sett stått på samme hylla, har gått ca 6250 timer. Har aldri hatt noe problem med den. Før nå.

Hadde en lyspære som hadde gått lenge, ca 2400 timer. Prosjektøren ga her om kvelden beskjed om varmgang, dvs måtte rense luftfilteret. Siden jeg likevel måtte ta den ned så skiftet jeg pære samtidig.

Etter dette vil den ikke fyre opp. Starter som vanlig, men får langsom blinking på det røde lyset etter noen sekunder. Betyr iht manualen "Internal/Fan/Sensor/Cinema Filter/Auto Iris problem".

Har prøvd å sette inn den gamle pæra igjen, men samme resultat, blinker rødt. Under oppstart, rett etter at viften starter, pleier det å være lyd av noe som mekanisk beveges/roteres. Nå stopper oppstart opp på det tidspunkt denne lyden vanligvis kommer. Den vanlige lyden er litt vanskelig å beskrive, men høres som plastikkdeler som beveger seg mot hverandre med endel friksjon. Ikke helt ulikt lyden fra enkelte rimelige zoom-linser med plasthus til SLR kameraer.

Noen som vet hva som evt har skjedd, og om det er mulig å få det reparert, evt om det er noe annet jeg kan gjøre for å få liv i den igjen?

T

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har akkurat samme problem som deg. Fant du noengang ut av det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ribtin
    Hei

Jeg har akkurat samme problem som deg. Fant du noengang ut av det?
    Nja, har den på service hos noen som ikke stresser seg opp over småproblemer, har ikke fått den tilbake ennå. Tror de venter på en ny del, visstnok delen som leverer høy spenning til pæra som har tatt kvelden.
    Men de virka optimistiske mtp å få liv i den igjen.

Hadde det ikke vært for at jeg har to ekstra pærer liggende, så hadde jeg skrota hele greia, og kjøpt en ny. Eller kanskje heller en 50" støy og problemfri plasma...hmmm.....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du skal ha billig service hvis det lønner seg å reparere en så gammel projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Jeg tror jeg bruker situasjonen som argument til å overbevise frøkna om at det er på tide å kjøpe ny.

Da er bare spørsmålet hva man skal gå for. Jeg har tittet på TW3200, men leser noen mener den er dårlig på kontrast..? Men regner med det uansett er bedre enn min gamle TW600?
    I en drømmesituasjon skulle jeg gått for TW9000, men tror 20.000,- blir vanskelig å få igjennom hos min bedre halvdel. Trenger egentlig ikke 3D projector heller, om jeg skal være ærlig med megselv...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste av nyere projektorer vil sannsynligvis gi en bedring. Hvis den er fra 2006, så er det tross alt 7 år siden den kom ut og innen projektormarkedet går ting ganske fort.

Sett deg en prisramme og let innenfor det området.

PS, det ser ut som om TW3200 er en utgående modell, sørg for å få den billig.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ribtin
    Takker for svar.

Jeg tror jeg bruker situasjonen som argument til å overbevise frøkna om at det er på tide å kjøpe ny.

Da er bare spørsmålet hva man skal gå for. Jeg har tittet på TW3200, men leser noen mener den er dårlig på kontrast..? Men regner med det uansett er bedre enn min gamle TW600?
    I en drømmesituasjon skulle jeg gått for TW9000, men tror 20.000,- blir vanskelig å få igjennom hos min bedre halvdel. Trenger egentlig ikke 3D projector heller, om jeg skal være ærlig med megselv...
    AVshop.no / SONY VPL-HW30ES SXRD-projektor Full-HD Black

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0