Problem med Epson TW9000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Epson TW9000.

Kjøpte en tw9000 fra AVshop for noen uker siden, Men har ett problem som jeg ikke klarer og skjønne helt hva det kommer av.

Problemet starter når jeg bruker pc'n via projektoren. Kan vel først nevne at alt går via En Onkyo TX-SR608. alt funker fint sålenge jeg er på skrivebordet og internettleseren på pc'n men om jeg åpner en mappe med filer i så blacker projektoren ut og kommer tilbake etter noen sek med bilde igjen. Men åpner jeg Spotify så mister jeg bilde helt til jeg lukker spotify. når dette skjer får jeg heller ikke opp menyen på projektoren om jeg trykker på fjernkontrolleren. har prøvd og bytte mellom HDMI 1 og 2 men til ingen nytte.

kobler jeg tuneren og Bluray spilleren til og ser en film eller tv så funker alt prefekt uten at bilde forsvinner. er altså kun ved pc bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her er det ingen som har peiling på hva det kan være ?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skal forsøke litt forskjellige oppsett

1. PC til projektor direkte
    2. Reduser oppløsning osv på pc-bildet. Pass på at du har kun en skjerm og ikke noe utvidet skrivebord etc
    3. Test med en annen pc/laptop

Hvor lange kabler har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATI skjermkort? forsøk å avinstaller driver, og installer driver 12.3 i stedet. ATI rotet det til et sted på veien. Mulig Nvidia har samme driverrot, men det kjenner jeg ikke til. Ellers kan du forsøke med en DVI->hdmi overgang på pcen din om du har slikt liggende og tilkobling på pc for det.

Jeg kan jo skrive tankegangen min også HDMI hand shake problem. PC sender ikke lyd/video over HDMI når det ikke er noe lyd/video å sende. Hver gang pcen sender et "nytt" lyd/videosignal, blir pcen oppfattet som en ny komponent. Det finnes komponenter som kobles mellom pc og receiver, som "tar vare på" signalet, men disse boksene er unødvendig dyre. Drivernedgradering eller DVI-HDMI overgang kan være løsningen. Se til at overgangen støtter 1080P (dual dvi?).

Jeg har lignende problem på mitt oppsett: ATI HTPC, DENON receiver og Sasung plasmeTV. problemet mitt er at lyd ikke alltid når frem (resette pc fikser dette problemet) og bildet strekker seg utenfor bildet på skjermen (slå av og på receiver fikser dette). Jeg er temmelig sikker på at nedgradering av driver vil virke for meg, men har ikke fått summet meg til å ordne dette enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Geforce kort altså Nvidia, kan jo såklart prøve og oppdatere driveren.

Har 10 meter HDMI kabel fra reciver til projektor og 5 meter HDMI fra laptop til reciver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •