Liten 3D effekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten 3D effekt

Har en TW9000 som jeg er veldig fornøyd med, utenom en ting 3D effektene. Jeg får en bra dybdefølelse men ting som skal komme ut av lerrete synes jeg ikke er fullt så bra igjen.

Sammy`s eventyr er den filmen jeg får desidert best ut av lerrete effekter, andre filmer så er det stort sett bare dybde i bildet jeg får. Ett eksempel er feks Madagasker 3, min yngste datter har sett denne på kino, og hennes dom var klar, det var mye bedre på kino, og når jeg leser i Watt at filmen innholder scener som er spektakulære så føler jeg at noe er feil i oppsettet.

Har blandt annet en funksjon i menyene som heter 3D depth, den er grå, jeg får ikke gjort noen forandringer her.

Projektoren er proffkalibrert for 3D, jeg lurer på om det er noe som kan være satt på for lavt?

Tips mottaes med takk, har sett en del 3D filmer hjemme den siste tiden og det er kun dybden som virker ok, bortsett fra Sammy`s eventyr.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt riktig størrelse på bildet som du kan gjøre i menyen på mange BD spillere. Opplevde det samme da min Oppo BDP 103 hadde stilt seg tilbake til 46" og hadde da veldig liten 3D effekt på selv Sammy´s Eventyr på min VW1000. Satt den til riktig størrelse og da var det tilbake til normalen...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Har du satt riktig størrelse på bildet som du kan gjøre i menyen på mange BD spillere. Opplevde det samme da min Oppo BDP 103 hadde stilt seg tilbake til 46" og hadde da veldig liten 3D effekt på selv Sammy´s Eventyr på min VW1000. Satt den til riktig størrelse og da var det tilbake til normalen...:-D
    Det har jeg faktisk ikke gjort, må sjekke om Panasonicen har en slik innstilling.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av samme oppfatning som deg Zebby og jeg har satt riktig størrelse i BD spilleren. Dybden er det ingenting å si på. Den er kjempe god, men ting som kommer ut i rommet har veldig liten effekt i forhold til på kino. tenkte kanskje at det er overdrevet på kino.

Kan heller ikke stille på 3d depth. det går bare når man slår på 2d til 3d konverteringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg er av samme oppfatning som deg Zebby og jeg har satt riktig størrelse i BD spilleren. Dybden er det ingenting å si på. Den er kjempe god, men ting som kommer ut i rommet har veldig liten effekt i forhold til på kino. tenkte kanskje at det er overdrevet på kino.

Kan heller ikke stille på 3d depth. det går bare når man slår på 2d til 3d konverteringen.
    3D depth fikk jeg slutt til å virke, det som du sier at det er ved 2-3D konverting denne blir aktiv, men ingen løsning på selve "problemet"

Nå har jeg testet en del innstillinger, BD spilleren min Panasonic BDT500 har ikke noe størrelse på skjerm valg, den har en round og flat funksjon men dette hadde ingen effekt på 3D.

Jeg tok å pauset filmen da sjøhesten var lengst ute av lerrete på Sammy`s Eventyr og gikk igjennom mange innstillinger, ingenting av innstillingene påvirket effektene ut av lerretet. Kun menyene på selve spilleren jeg kunne få litt mere dybde på men ikke selve filmen.

Noen som har noe mere å tilføye? Er det jeg som leser reviews feil? Er virkelig 3D bedre på kino enn hjemme med utstyr i denne prisklassen?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men og ha lest på nettet at det er noen prosent av befolkningen som ikke
    kan se,eller får noen 3d effekt når den ser på 3D filmer:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Men og ha lest på nettet at det er noen prosent av befolkningen som ikke
    kan se,eller får noen 3d effekt når den ser på 3D filmer:wink:
    Vel, tror ikke jeg eller dattra mi tilhører den kategorien, hun sa jo selv at Madagaskar 3 var kulere på kino, hun satt og ventet på effekter som uteble. Jeg har aldri sett 3D på kino så jeg kan ikke uttale meg, men som sagt så får jeg bra effekt på dybde, og på Sammy`s Eventyr så kommer jo ting ut og svever i lufta foran deg, sitter jeg på rad 2 i kinoen min så svever enkelte ting over hodet på dem som sitter på rad 1... Men slike effekter ser jeg kun på denne filmen, ellers er det rett og slett slappe greier...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 3D er kulere på kino er det noe feil med 3D oppsettene deres, og det er veldig få filmer også animerte som har overdreven bruk av popouts og den som har helt klart mest er den dere snakker om i tråden her nemlig Sammy´s Eventyr.

Mitt tips er kjøp en BD spiller som kan sette skjermstørrelse da vil du helt sikkert få en bedre opplevelse.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aldri hørt om dette ang skjermstørrelse før, kan man endre dette på ps3 ?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du endre på ps3 ja..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Mitt tips er kjøp en BD spiller som kan sette skjermstørrelse da vil du helt sikkert få en bedre opplevelse.
    Jeg har 3 BD spillere, toppmodellen til Panasonic, ingen skjermstørrelse å velge her. Pioneer BD440, heller ingen steder å definere skjermstørrelsen...

PS3, her kan du definere skjermstørrelse, men her får du bare 720P oppløsning.

Og som nevnt, kun Sammy`s hvor ting virkelig kommer ut av lerrete, ellers er det bare dybde i bildet å snakke om...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke noen av spillerene deres, men på min Sony DBP-S790 har jeg denne settingen i klartekst.

Liten 3D effekt-sonybdp-s790screensettingsaplusb-jpg
    Screenshot lånt og fra Home Theater - Product Reviews - Buying Guides - Setup Tips - Basics - News and Discussion og modifisert litt

Vel og merke så var jeg ikke klar over settingen i begynnelsen, så den er nesten en lite easter egg å regne. Dere får grave litt og ikke minst: Noen leverandører skjuler og viser settinger alt etter modus. Prøv å se godt i menyene når det er 3D film i spilleren.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet litt med legends of flight nå. som ble omtalt i siste utgave av watt. Denne filmen skal visstnok ha mye 3d effekter som svever ut i rommet. Det skjer ikke her. Ingenting kommer ut i rommet. Selv ikke de animerte biene som ble omtalt i watt kom ut i rommet. Ikke litt engang. Virket bare forstyrrende for det som er i bakgrunnen. På et tidspunkt så jeg også dobbelt opp med bier. det var stor avstand mellom dem og jeg kunne ta av meg brillene og avstanden var den samme. Antar at de da skulle vært langt ut i rommet.

begynner og bli overbevist om at noe er galt med oppsettet her nå. Bruker oppo 93 og justering av skjermstørrelse har ingen effekt på nevnte problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Det kan du endre på ps3 ja..
    Har forstått det slik at den 3D instillingen kun har effekt på spill og ikke gjør noe for film.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om justering av skjermstørrelse er det samme som distance i bluerayspilleren min, den sto til +3, har satt den til 0 da den gjorde ingen forskjell uansett hva jeg satte den til.

Tror jeg skal sjekke ut den Imax filmen jeg også, får jeg ikke permanent skjeling etter denne så er det enten en av to... det er noe feil hos meg eller skribentene i Watt må begynne å moderere seg selv.

Er ikke 3D bedre enn dette så har jeg kjøpt min siste 3D film...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Lurer på om justering av skjermstørrelse er det samme som distance i bluerayspilleren min, den sto til +3, har satt den til 0 da den gjorde ingen forskjell uansett hva jeg satte den til.

Tror jeg skal sjekke ut den Imax filmen jeg også, får jeg ikke permanent skjeling etter denne så er det enten en av to... det er noe feil hos meg eller skribentene i Watt må begynne å moderere seg selv.

Er ikke 3D bedre enn dette så har jeg kjøpt min siste 3D film...
    3d på epson er overlegent kino men ikke alle filmer er som sammys eventyr! avatar har noen effekter som popper ut men mest dybdefølelse etc. På ps3 så kan du justere størrelse og det gjorde underverker hos meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det samme problem som flere her. Kjøpte meg for et par dager siden en Epson EH-TW6100W. Synes ikke 3D effekten er slik som den bør være.
    Har en Samsung spiller hvor jeg har gått inn og endret skjermstørrelsen. Den sto til 55, og jeg endret den til 104. Men dette hjalp ikke.
    I stuen har jeg en 46" Samsung 3D tv og her ser alt mye bedre ut.

Noen som har noen andre forslag til hva som kan være problemet?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde nå med sammys eventyr. Så bare de 30 første minuttene og ingenting kom ut i rommet her. Absolutt ingenting. Bra dybde. Ser innover i bildet men ting kommer ikke utover.

Justering av bildestørrelse i bd spiller har ingen effekt. 3d modus står på auto i bd spiller og projektor. Er det noen innstillinger jeg har oversett tro? Noe må vel være galt her? Kan det være at aktiv 3d ikke fungerer for meg kanskje?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert muligheten for at DU ikke ser 3D slik den er ment?
    Grunnen til spørsmålet er at JEG ikke ser 3D med full effekt.
    Mitt fucked up 3D-syn gjør at jeg får mye mindre utbytte av 3D enn de fleste andre.
    Kun 1 gang har jeg noen sinne opplevd at noe kom ut av lerret på en kino, og det var på IMAX-kinoen i Sydney.

Ellers har jeg state of the art 3D-utstyr hjemme. Og mens gjestene dukker i sofaen, og roper woaw, så ser jeg kun dybde innover i bildet, og aldri at noe kommer ut av skjermen.

Noen av oss er rett og slett skrudd sammen slik at vi ikke blir lurt til å tro noe kommer ut av skjermen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får vise sammys eventyr til noen og høre hva de mener. Da jeg så avatar på kino i 2009 ble jeg kjempe imponert, og det var først da jeg så den igjen hjemme at jeg skjønte noe ikke stemmer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •