Skal oppgradere fra Optoma HD20 - Valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal oppgradere fra Optoma HD20 - Valg?

Hei!

Beklager å opprette enda en "HJELP!!!! VALG AV PROJEKTOR"-tråd, men å lese tester og oppdagelse av nye produkter som skaper nye forvirringer gjør meg nesten litt desperat hehe.

Jeg vet ikke hva jeg skal velge, men jeg ønsker å oppgradere fra min Optoma HD20. Ønsker litt skarpere bilde og et bedre sortnivå da dette ikke er godt nok syntes jeg.

Projektoren er kalibrert med Spyder og er i og for seg veldig god, og jeg bruker et grått 92" Dynagrey V2 lerret. Men alikevel er sortnivået litt for dårlig syntes jeg, og det går også på bekostning av satureringen av farger.

- Kasteavtand er ca 3,5 meter
    - 92" grått lerret
    - Ønsker bedre sortnivå
    - Ønsker skarpere piksler

Jeg har vurdert Mitsubishi HC4000, men har aldri testet den så jeg vet ikke hvor mye bedre det faktisk blir. Men så ser jeg det har kommet nye projektorer på markedet også, så jeg aner ikke hva jeg skal velge. Altfor lite tester er det også. Skriver jeg inn en TV modell eller leter jeg etter tester av et kamera finner jeg umiddelbart tusenvis, men å finne en proff stortest av de nyeste projektorene osv virker umulig.

Hva vil dere anbefale meg å kjøpe?

EDIT: Føler også at det sjeldent lanseres nye projektorer. På teknologi messer som CES lanseres alltid TVer som overgår fjorårets modeller med både bildekvalitet, funksjoner osv osv. Men føler projektorverden står helt stille, er det bare meg som er uopplyst eller er dette fakta?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sony VPL-HW30 er jo ikke dum.
    Godt bilde. 3D kan den også, for dem som liker det. Skarp. Fullt kalibrerbar, og til 15.999,- mener jeg å huske....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Sony VPL-HW30 er jo ikke dum.
    Godt bilde. 3D kan den også, for dem som liker det. Skarp. Fullt kalibrerbar, og til 15.999,- mener jeg å huske....
    Den er nok knallgod ja, men så etter noe til maks 10 lapper.

Lurer på om Mitsu HC4000 kanskje er det råeste til under 10 lapper eller? Den koster jo egentlig 13995,- hos både Dynabel og Soundgarden men 7889 hos Pixmania. Det er jo ganske drøyt!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18
    Den er nok knallgod ja, men så etter noe til maks 10 lapper.

Lurer på om Mitsu HC4000 kanskje er det råeste til under 10 lapper eller? Den koster jo egentlig 13995,- hos både Dynabel og Soundgarden men 7889 hos Pixmania. Det er jo ganske drøyt!
    Den er nok den beste 2D-projektoren til under 10 000,- pr. dags dato. Hadde det ikke vært for at jeg ønsker meg 3D-muligheter på neste pj-bytte, hadde jeg slått til på den. Helt rå pris på pixmania!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •