Sony VLP HW50 eller JVC DLA X35? HASTER ;-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VLP HW50 eller JVC DLA X35? HASTER ;-)

Hei.
    Da har endelig tiden kommet for en "oppdatering" fra min BenQ W5000.
    Har lest en del her og der og kommet fram til at det står mellom disse to. Sony har jeg aldri sett før, men JVC har vi på jobb (X70`n ukalibrert) så den synes jeg er meget bra på 2D men litt "mørk" i 3D. Nå skal det sies at rommet der er over 40m2, 100% batcave, men stort lerret 120".
    Kino-rommet mitt er på 15,6m2 (3,58x4,37). Ingen vinduer, tykt svart vegg til vegg teppe, svart Jotun pure collor glans 0,1 maling på vegger, tak, lister, kabler..... og tykke sorte matte gardiner på sideveggene. Selv med alt lys på er det mørkt der...hehehe.
    Hadde vel egentlig bestemt meg for HW50 siden det er den som det er skrevet mest positivt om her på forumet. Men etter å ha lest litt på AVForums ser jeg at X35`n kommer bedre ut i reviewes av Stephen Withers der. JVC DLA-X35 3D DILA Projector Review | AVForums.com - UK Online og Sony VPL-HW50ES SXRD 3D Projector Review | AVForums.com - UK Online
    2D bilde er klart viktigst for meg. 3D er en grei "ekstragreie" men føler at jeg mister litt fokus og innlevelse i filmen med 3D briller på. Blir liksom sittende og se etter/forstyrret 3D efekter:|
    Hvem av disse to projektorene tro dere gir best bilde (full proffkalibrerte) i min kino?
    Tror dere det er stor forskjell på X70`n ukalibrert på jobb i forhold til en X35 proffkalibrert i min kino?
    Skal bestille på AVshop så snart som mulig så håper på "raske" svar :-D

Mvh
    Morten

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerrete er Adeo Plano Greyvision 106 tommer :wink:

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC X35 har ikke CMS så denne kan ikke kalibreres fullverdig og den har heller ikke E-Shift som de andre modellene til JVC har. HW50 har full CMS og Reality Creation som skarper opp bildet veldig med noen hemmelige Sony algoritmer som fungerer meget bra den har også høyere lysstyrke enn X35. Det eneste X35 vil være bedre på enn HW50 er at den har bedre opptikk (men Sonyen vil virke skarpere pga RC) og så vil den ha noe bedre sortnivå pga høyere on/off kontrast. Jeg vil heller si at du må opp på X55 for å kunne sammenligne med den generelle bildekvaliteten til HW50 og ville derfor klart valgt HW50 fremfor X35.

Jeg baserer dette på at jeg har testet X55 som er en X35 med full CMS og E-Shift 2.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har lest her i det siste så hadde jeg også den oppfatningen at HW50 var det beste valget i denne prisklassen. Men så leste jeg disse to testene til Stephen på AVForums der JVC`n kom bedre ut på bildekvaliteten. Når det kommer til dette med den ekstra lysstyrken til HW50 så vet jeg ikke om det er så stor fordel hos meg da jeg har en så mørk battcave som det er mulig å få. Kom også til å tenke på noe Gorm skrev et sted her om at E-shift ikke var så bra for bildet og at at det var bedre uten den..... I så fall er det CMS som er ankerpunktet. Er jo svimlende 13000 opp til X55 bare for dette :shock:
    Trenger X35 virkelig en runde med "CMS-kalibrering" eller går det å få "tviket"den bra nok? Er det her en forskjell fra projektor til projektor? Vil en DARBEEVISION fungere bra på denne og gi den noe av det den "mangler" på elektronikksiden (Den har jo i tillegg bedre optikk...)?
    Mye mulig du har rett i at HW50 er den beste av disse to Andreas21, men det er noe med det bildet JVC`n på jobb tryller fram som et så ehhh...hva skal jeg si....behagelig å se på at jeg ikke gir opp JVC heeeelt enda ser du :wink: ..... (Så THE EAGLE The Eagle (2011) - IMDb sist jeg var på jobb og bildet i alle de mørke senene var helt utrolig :wink: )
    Setter stor pris på alle svar. Jeg er vel i like stor tvil som alle andre som skal investere i ny projektor hehehe. Håper i alle fall det blir en oppgradering fra Benq W5000 jeg har nå :-)

Mvh
    Morten

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC har litt bedre zoom så det kan ha en del å si for hvor stort bilde du får i rommet ditt.

Lefdal og elkjøp har og JVC X35, ett tips

Hos meg blir det JVC pga Zoom og lens memory på projektoren (2,0 på JVC mot 1,6 på Sony).

Kjelli

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Av det jeg har lest her i det siste så hadde jeg også den oppfatningen at HW50 var det beste valget i denne prisklassen. Men så leste jeg disse to testene til Stephen på AVForums der JVC`n kom bedre ut på bildekvaliteten. Når det kommer til dette med den ekstra lysstyrken til HW50 så vet jeg ikke om det er så stor fordel hos meg da jeg har en så mørk battcave som det er mulig å få. Kom også til å tenke på noe Gorm skrev et sted her om at E-shift ikke var så bra for bildet og at at det var bedre uten den..... I så fall er det CMS som er ankerpunktet. Er jo svimlende 13000 opp til X55 bare for dette :shock:
    Trenger X35 virkelig en runde med "CMS-kalibrering" eller går det å få "tviket"den bra nok? Er det her en forskjell fra projektor til projektor? Vil en DARBEEVISION fungere bra på denne og gi den noe av det den "mangler" på elektronikksiden (Den har jo i tillegg bedre optikk...)?
    Mye mulig du har rett i at HW50 er den beste av disse to Andreas21, men det er noe med det bildet JVC`n på jobb tryller fram som et så ehhh...hva skal jeg si....behagelig å se på at jeg ikke gir opp JVC heeeelt enda ser du :wink: ..... (Så THE EAGLE The Eagle (2011) - IMDb sist jeg var på jobb og bildet i alle de mørke senene var helt utrolig :wink: )
    Setter stor pris på alle svar. Jeg er vel i like stor tvil som alle andre som skal investere i ny projektor hehehe. Håper i alle fall det blir en oppgradering fra Benq W5000 jeg har nå :-)

Mvh
    Morten

Jeg har side by side testet JVC X55 og Sony HW50 i min batcave og jeg syns HW50 trakk det lengste strået i total bildekvalitet og siden den har høyere ansikontrast enn X55 er det bare i de aller mørkeste scenene X55 er noe bedre. Men det er mitt syn på saken og jeg er ganske sikker på at Gorm er enig med meg. Og ja JVC projektorene har godt av en full kalibrering noe X35 ikke har muligheten til, og en Darbee gjør like mye med bildet på en HW50 som på en X55 og X35 vil da ha noe dårligere opplevd skarphet da den ikke har E-Shift.

Men dette må du selvfølgelig bestemme selv og alle tre vil være en god oppgradering til W5000. Og passer HW50 i rommet ditt er den det beste valget syns jeg.8)
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er FI'en på JVC'n? Vurderer den sjøl pga zoomen og shiften.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fungerer ikke på langt nær så bra som på HW50, men skal du ha 2.35:1 oppsett ville jeg valgt X55 fremfor HW50 med 16x9 oppsett definitivt HW50 selv om forskjellene er små.
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha noe tilsvarende Sonyen. Orker ikke hakke driten lenger, det er vel 90% av grunnen til at jeg ønsker oppgradere.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson har også meget bra FI, men ikke like bra bilde som HW50 og X55.
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den fjernbetjente zoom og fokusen som fikk meg til å vurdere JVC. Dette har vel ikke Epson så det har ikke vært noe alternativ. Blir nok Sonyen. Kanskje 90" Sharp om den kommer til Norge snart.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW50 har også manuell linse...
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg klar over. Fordelen med JVC'en var å slippe det. Epsonen har vel ingenting som gjør at jeg foretrekker den over sonyen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og X55 sin fordel over HW50 er linsen og sortnivået ellers er HW50 bedre på det meste.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting begynner å falle på plass nå 8-) En liten ting til før bestillinga blir sendt. Vil Darbee ha noen forbedringer på HW50 siden den har Reality Creation?

Mvh
    Morten

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Darbee har effekt selv på VW1000 som oppskalerer til 4K og har RC, så svaret er ja.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt. Det ble en Sony VPL-HW50 med full proffkalibrering :-D . 1 stk BenqW5000 er herved til salgs ;-)
    Snedig det der, men når man først har fått bestemt seg og bestilt vil man liksom ha det med en gang...:lol: Drømmer å få hentet den i butikk hos AVShop før helgen, men det spørs siden jeg skal ha kalibrering på den...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan glemme å få den før helgen desverre da pæren blir kjørt inn 40-50 timer før den blir kalibrert, så hvis de ikke har noen ferdig innkjørt og Gorm er klar til å kalibrere med en gang må du nok vente desverre.:wink:
    Mvh Andreas

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Gorm på en eller annen messe i utlandet nå da?
    Tror han er over there.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men han kommer vel hjem i dag eller morgen tror jeg. Så han har nok en del å kalibrere...
    Mvh Andreas

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine