Benq W1070

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Tråd: Benq W1070

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq W1070

W1070

Enjoy 1080p Full-HD image projection up to 200” in the comfort of your living room with the W1070 Home Entertainment Projector. You’ll be captivated by brilliant image performance featuring a 10,000:1 contrast ratio and a 2000 lumen brightness. Built-in speakers and easy set-up seal the deal on this user-friendly experience.

Showcase Full-HD content in sharp, 1080p definition and enjoy Blu-ray, video games and HD broadcasting in beautiful, high-contrast quality without downscaling or compression.

The W1070 supports multiple forms of 3D – including HDMI, Blu-Ray, 3D broadcasting, video games and NVIDIA 3DTV PC connectivity – in 1080p Full-HD for maximum enjoyment. You'll appreciate uninterrupted viewing with no crosstalk thanks to DLP technology and new glasses designed for comfort and peak image quality.

Projection System DLP
    Native Resolution 1080p (1920 x 1080)
    Brightness* 2000 ANSI Lumen
    Contrast Ratio 10000:1
    Display Color 1.07 Billion Colors
    Lens F=2.59-2.87, f=16.88-21.88mm
    Aspect Ratio Native 16:9 (5 aspect ratio selectable)
    Throw Ratio 1.15-1.5 (79"@2M)
    Image Size (Diagonal) 40"-235"
    Zoom Ratio 1.3:1
    Lamp Type 240W
    Lamp(Normal/Economic Mode/SmartEco Mode)* 3500/5000/6000 hours
    Keystone Adjustment 1D, Vertical ± 20 degrees
    Projection Offset Vertical 110%-130%±5%
    Resolution Support up to WUXGA
    Horizontal Frequency 15K-102KHz
    Vertical Scan Rate 23-120Hz
    Dimensions(W x H x D) 312 x 109 x 244 mm
    HDTV Compatibility 480i, 480p, 576i, 567p, 720p, 1080i, 1080p
    Video Compatibility NTSC, PAL, SECAM
    Weight 2.65KG
    Audible Noise 33/30 dBA (Normal/Economic mode)
    Power Supply AC 100 to 240 V, 50 to 60 Hz
    Power Consumption 353W/110V (typical), Standby < 0.5W
    On-Screen Display Languages Arabic/Bulgarian/ Croatian/ Czech/ Danish/ Dutch/ English/ Finnish/ French/ German/ Greek/ Hindi/ Hungarian/ Italian/ Indonesian/ Japanese/ Korean/ Norwegian/ Polish/ Portuguese/ Romanian/ Russian/ Simplified Chinese/Spanish/ Swedish/ Turkish/ Thai/ Traditional Chinese (28 Languages)
    Picture Modes Dynamic / Standard / Cinema / 3D / User 1 / User 2 / User 3
    Accessories (Standard) Remote Control w/ Battery
    Power Cord (by region)
    User Manual CD
    Quick Start Guide
    Warranty Card (by region)
    VGA (D-sub 15pin) Cable
    Accessories (Optional) Spare Lamp Kit
    Ceilling Mount
    3D Glasses
    Carry Bag
    Interface Computer in (D-sub 15pin) x 1
    HDMI x 2
    Composite Video in (RCA) x 1
    S-Video in (Mini DIN 4pin) x 1
    Component Video in x 1
    Audio in (Mini Jack) x 1
    Audio L/R in (RCA) x 1
    Audio out (Mini Jack) x 1
    Speaker 10W x 1
    USB (Type Mini B) x1 (for service)
    RS232 (DB-9pin) x 1
    DC 12V Trigger x 1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke mye info om denne her inne. Så tenkte at det å starte en egen tråd kunne få litt fart.
    Tok kjangsen og bestilte meg denne i dag nå som man får den til 6499,-
    Noen med erfaringer på maskineriet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er preget av å være billig på alle områder. den er veldig liten, har litt jalla byggekvalitet, fjernkontrollen er i "kredittkort-format", det er svært begrenset zoom område (short-throw), fokusringen zoomer også (!), og det er kraftig lys-lekkasje. Alt dette er vel strengt tatt uvesentlig for de fleste kjøperne i denne prisklassen?

Men det som betyr mest, er selvsagt bildekvaliteten, og der scorer W1070 godt. Den leverer et veldig bra bildekvalitet, med god dynamikk (i prisklassen), og uvanlig lineær gråskala. Men en liten gråskala kalibrering for å sette fargetemperaturen korrekt (D65), så er den faktisk helt konge. Den har også mulighet for full CMS-kalibrering, så lenge man ikke aktiverer ISF-menyen. Der er nemlig CMS-systemet deaktivert av en eller annen grunn.
    Projektoren har også en form for mikroskopisk lens-shift. Det vil si, at via en skrutrekker, kan bildet flyttes optisk ca 5 cm (utgangspunkt i ca 80" bilde) i høyden. Dermed kan mange unngå å måtte bruke keystone korrigering, for å få plassere bildet korrekt på lerretet.

Bare pass på å skru av brilliant-color, for denne funksjonen ødelegger etter mitt syn fargegjengivelsen, da virker som en slags "loudness funksjon" på hvitt og på sekundærfargene.

Totalt sett kan jeg ikke gjøre annet enn å gi tommelen opp for denne lille projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Hvor mye viftestøy er det sammenlignet med andre budsjetts-projektorer, f. eks Optoma HD 65 og HD 20 etc. ?

moderator EDIT: fjernet unødvendig quote av forrige innlegg
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke målt støy på noen av disse billig-projektorene, men opplever W1070 som et positivt bidrag i så måte. Har et eksemplar stående hjemme på spillrommet til poden om dagen, og opplever ikke viftestøyen som sjenerende.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at noen retter litt oppmerksomhet mot denne

Gorm; Hvilken skjermstørrelse tror du er fornuftig å gi denne på ca 4 meter avstand i et ganske lyst rom?

Har litt lyst å bytte ut min gamle panasonic 50" G20 med en prosjektor. Uten å bruke noe særlig over 10k..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et lyst rom er jo lysstyrken på lerretet viktig. I og med at du da må ha en grå duk, så ville jeg ikke gått for noe større enn 100-110 tommer. Kommer litt an på om du takler støynivået når lampen går på full spenning? Om 3D er viktig, bør du også redusere ytterligere, for brillene stjeler jo rundt 70% av lysstyrken.

Vær imidlertid obs på at denne projektoren har veldig kort kasteavstand, og i tillegg moderat zoom. Tar vi utgangspunkt i f.eks et 100" lerret, så kan den plasseres med linsen fra 2,5 til 3,3 meter unna lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kan kanskje også være nyttig: BenQ Projector Calculator

Gir 2,54m til 3,30m for 100", akkurat som Gorm skrev vedrørende kasteavstand og zoomområde for W1070.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Denne kan kanskje også være nyttig: BenQ Projector Calculator

Gir 2,54m til 3,30m for 100", akkurat som Gorm skrev vedrørende kasteavstand og zoomområde for W1070.
    Hvis man kan velge fritt - bør man da montere ved 2,54 eller 3,30 eller spiller det ingen rolle...?

Mvh
    OMF

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specen til BenQ er ikke allverdens presis på dette området, da de hevder 110 til 130 prosent, men tar forbehold om +/- 5 prosent.
    Projektoren må altså henge noe over toppen på lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I et lyst rom er jo lysstyrken på lerretet viktig. I og med at du da må ha en grå duk, så ville jeg ikke gått for noe større enn 100-110 tommer. Kommer litt an på om du takler støynivået når lampen går på full spenning? Om 3D er viktig, bør du også redusere ytterligere, for brillene stjeler jo rundt 70% av lysstyrken.

Vær imidlertid obs på at denne projektoren har veldig kort kasteavstand, og i tillegg moderat zoom. Tar vi utgangspunkt i f.eks et 100" lerret, så kan den plasseres med linsen fra 2,5 til 3,3 meter unna lerretet.
    Var ca 100 tommer jeg hadde sett for meg, så det passer jo bra!

Støynivået går nok fint, den blir nok primært brukt til film!

og 3D er omtrent uvesentlig for min del. Mulig jeg snakker med elkjøp om å låne med en slik hjem!

Du nevner grå lerret, Gorm... Er det noen som er spesiellt anbefalt i forhold til andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får denne i morgen eller onsdag, kommer med en tilbakemelding. Jeg skal legge strøm til den nå: Er det slik at prosjektoren må stå eksakt i midten i forhold til lerretet, eller kan den stå ca 35 cm til den ene siden for "midten av lerretet" og justere bildet via menyen? Er min første prosjektor som dere sikkert skjønner

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den måste stå exakt i mitten. Bildet blir väldigt fel annars.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Den måste stå exakt i mitten. Bildet blir väldigt fel annars.
    Takk for det

Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Pe 8720 ?

Hei Gorm!

Hvis du klarer å huske så langt tilbake til når PE8720'en var HOT, hvordan klarer denne seg i forhold til den? Jeg har en som snart trenger å få evig kvile... ;-) Eller bør jeg se på noen andre?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du fra PE-8720 til W1070, tror jeg du blir seriøst skuffet. Spesielt med tanke på byggekvalitet, lyslekkasjer, støynivå, plasseringsfleksibilitet, sortnivå, etc.
    Bildekvalitets-messig er det nødvendigvis ikke noen nedtur, men det kommer an på preferanser, samt resten av systemet (f.eks lerret og lysforhold i rommet)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du fra PE-8720 til W1070, tror jeg du blir seriøst skuffet. Spesielt med tanke på byggekvalitet, lyslekkasjer, støynivå, plasseringsfleksibilitet, sortnivå, etc.
    Bildekvalitets-messig er det nødvendigvis ikke noen nedtur, men det kommer an på preferanser, samt resten av systemet (f.eks lerret og lysforhold i rommet)
    Samme jeg opplevde når jeg byttet 8720 til Epson 3200. Og det var en nedtur i bildekvalitet også. Full HD er ikke alt. Måtte krype til korset og kjøpe dyr projektor likevel ja.

Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Var vell det jeg tenkte gitt... ;-) Nå skal det sies at det er en jungel der ute, og jeg klarer faktisk ikke å finne et klart alternativ. Jeg er ikke imponert over noen av de mine "venner" har investert i og det jeg ellers har sett på. Det er for det meste InFocus, Sony og Epson. Ikke det at de er bra, men jeg forventer at verden har gått fremover siden min mer enn kapable PE8720 som ble kjøpt for over 6 år siden...

Jeg har vell bestemt meg for at jeg ikke går for noe over 15k. Har også vurdert muligheten til å få tak på en brukt W10000 eller en W20000, men det ser ikke ut til at de eksisterer på bruktmarkedet. Har også vurdert å spandere nytt liv i min PE8720...

Hvis noen har et knall forslag på noe som kan erstatte PE8720, så er jeg takknemlig for det...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av storole
    Takker for svar!

Var vell det jeg tenkte gitt... ;-) Nå skal det sies at det er en jungel der ute, og jeg klarer faktisk ikke å finne et klart alternativ. Jeg er ikke imponert over noen av de mine "venner" har investert i og det jeg ellers har sett på. Det er for det meste InFocus, Sony og Epson. Ikke det at de er bra, men jeg forventer at verden har gått fremover siden min mer enn kapable PE8720 som ble kjøpt for over 6 år siden...

Jeg har vell bestemt meg for at jeg ikke går for noe over 15k. Har også vurdert muligheten til å få tak på en brukt W10000 eller en W20000, men det ser ikke ut til at de eksisterer på bruktmarkedet. Har også vurdert å spandere nytt liv i min PE8720...

Hvis noen har et knall forslag på noe som kan erstatte PE8720, så er jeg takknemlig for det...
    Byttet min 8720 i Sony VPL HW-30. Den får du for rundt 15k nå. Men motorisert focus, zoom og lens shift får du ikke. Bildekvaliteten kan dog måle seg, og du trenger ikke justere noe særlig ut av boksen. Veldig naturlige bilder så lenge du legger deg på anbefalte innstillinger. Kanskje faktisk enda et lite hakk mindre viftestøy enn 8720 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Jeg vurderer W1070 i en liten hjemmekino.

Rommet er bare 315 x 170 cm, så ikke mye plass altså. Lyse vegger og tak, men blendet vindu. Grunnet smalt rom er største passende rammelerret som jeg finner Adeo Imager eller Invideo med 145 cm bredde på bildet. Jeg tipper jeg prøver med billigversjonen, Invideo.

Kan dette funke OK?

Audun

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •