Benq W1070 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: Benq W1070

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av storole
    Takker for svar!

Var vell det jeg tenkte gitt... ;-) Nå skal det sies at det er en jungel der ute, og jeg klarer faktisk ikke å finne et klart alternativ. Jeg er ikke imponert over noen av de mine "venner" har investert i og det jeg ellers har sett på. Det er for det meste InFocus, Sony og Epson. Ikke det at de er bra, men jeg forventer at verden har gått fremover siden min mer enn kapable PE8720 som ble kjøpt for over 6 år siden...

Jeg har vell bestemt meg for at jeg ikke går for noe over 15k. Har også vurdert muligheten til å få tak på en brukt W10000 eller en W20000, men det ser ikke ut til at de eksisterer på bruktmarkedet. Har også vurdert å spandere nytt liv i min PE8720...

Hvis noen har et knall forslag på noe som kan erstatte PE8720, så er jeg takknemlig for det...

Har BenQ W5000 som jeg skal selge. Kunne kanskje vært aktuelt for noen, god byggekvalitet. Følger med lerret og 10 meter Hdmi kabel... Skal ha ca 5000 for den. Kan se annonse i linken underst...

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker sikkert ok men en plasma vil funke bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Det funker sikkert ok men en plasma vil funke bedre.
    Ja, det tror jeg på. Men 65" (eller 64") plasma begynner på knapt 20.000,- Det er over budsjettet mitt. W1070, takfeste og Invideo lerret blir knapt 10.000,-

For å spørre på en annen måte; kan jeg få bedre 65" bilde enn med W1070, med de forutsetningene jeg har, innenfor samme prisområde ?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AudunT
    Ja, det tror jeg på. Men 65" (eller 64") plasma begynner på knapt 20.000,- Det er over budsjettet mitt. W1070, takfeste og Invideo lerret blir knapt 10.000,-

For å spørre på en annen måte; kan jeg få bedre 65" bilde enn med W1070, med de forutsetningene jeg har, innenfor samme prisområde ?
    Nei, det kan du vel kanskje ikke. men en 60" plasma kan du få for 10000. med w1070 vil du mest sannsynlig få dårligere bilde som bare er 5" større. Jeg sier mest sannsynlig fordi jeg ikke har sett w1070 og heller ikke en billig plasma, men jeg har sett hva lyse vegger og tak gjør med projektor bilde.

Jeg har sett benq 8720 og w5000 i rom med lyse vegger. Har også sett de i en batcave og det er trist å se hvor mye dårligere bilde blir i lyst rom. Lyst rom er drepen for ansikontrasten. Jeg syns bildet blir blast og kjedelig.

Det er mange som er fornøyd med projektor i lyst rom. Det kan fungere helt fint. men det største argumentet er at jo større bilde jo bedre, men 5" er jo ikke veldig mye større.
    w1070 er en budsjett projektor, og sammen med et budsjett lerret og lyse vegger kan jeg ikke forestille meg at bildet har noe å stille opp med mot en billig plasma. Jeg anbefaler at du får sett på w1070 eller en annen projektor i lyst rom. og så ser du hvordan en plasma ser ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar!

Årsaken til at 60" eggentlig ikke er aktuelt er at jeg så på 65" og 60" ved siden av hverandre, og forskjellen er ganske stor selv om den bare er på 5". Men, det er bedre med ett mindre bilde jeg er fornøyd med enn et stort bilde jeg er missfornøyd med. Jeg ser forøvrig at f. eks Dustin Home kjører kampanje på 64" plasma til 16.000,- så prisene er på vei ned.

Skal forsøke å få til en demonstrasjon av W1070, eller annen budsjettprojektor, i ett rom med dårlig lyskontroll. Det er jo obligatorisk å lytte til høyttalere etc før man kjøper, så det bør være like viktig å sjekke ut bilde i en hjemmekino.

Jeg vurderer å prøve og lage ett lerret som passer mitt rom bedre, jeg ser at AV Shop selger duk løst. På denne måten kan jeg komme opp i 160 eller 165 cm bildebredde (eller 72"/74,5") i mitt 170 cm smale rom.

Om jeg går for projektor kan jeg jo i værste fall benytte meg av åpent kjøp om jeg handler på riktig plass.

Igjen, takk for utfyllende og godt svar. Og om noen får W1070 til å funke i lyst rom, så setter jeg pris på tilbakemelding om det :-)

Audun

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nu haft W1070 en stund och även om "uppgraderingen" från Optoma HD20 inte är väldigt stor är den ändå klart märkbar. Ljudnivå är i princip den samma, tycker W1070 har ett "bättre", mindre skrikande pitch på fläkten, men skillnaden är liten.
    Bildmässigt är det en fin uppgradering, och den konstiga zoomen W1070 har, passar mitt rum perfekt, nu kan jag fylla 100" ända ut, det kunde jag inte med HD20.

Har nu testat 3D en del, både genom Plex och med BluRay och det är en häftig upplevelse! Effekten i Avatar när flugorna flyger omkring är att ta på.
    Monsterbedriften är helt fantastisk i 3D.

Jag har bara testat dessa glasögon:

New SainSonic 144Hz 3D DLP Link IR Active Shutter Rechargeable Glasses for BenQ | eBay

Väldigt billiga som är bekväma och lätta. Jag har läst att en del par ger en röd tint där det skall vara svart, men det problemet hade inte mina.

Har läst mycket bra om True Depth:

True Depth 3D DLP Link Rechargeable 3D Glasses for DLP 3D TVs and Projectors New | eBay

Jag har beställt ett par av de också då jag behöver ett par till.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Byttet min 8720 i Sony VPL HW-30. Den får du for rundt 15k nå. Men motorisert focus, zoom og lens shift får du ikke. Bildekvaliteten kan dog måle seg
    Er ikke bildekvaliteten på HW30 helt ekstremt mye bedre enn 8720?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •