Benq W1100 VS Optoma HD23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq W1100 VS Optoma HD23

Vil ikke gå for dyrere projektor enn denne prisklassen om jeg kjøper, jeg har funnet ut av at jeg ikke er veldig "kresen" på bilde, bare det er full HD projektor, 3D er ikke et must, men er alltid gøy
    håper helst på og få en av disse brukt så jeg slipper å bruke for mye penger på dette så lenge jeg enda er student.
    Skjermen skal ikke være mer enn 77-82" og har sorte plater til å dekke førsterefleksjonen.

NB: Dette er førstegangs-projektor, så trenger ikke mer uansett hvor mye folk maser

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til at ingen av disse hadde 3D om jeg forsto rett? for prøve å få en Benq w1070 på bruktpris om det blir pj.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan anbefale noen av disse som førsteagngsprojektor?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å få svar selv i denne prisklassen, men er ikke så mange som svarer på tråder om prosjektorer i denne prisklassen. Noen skulle laget en liten anbefalingsguide i de forskjellige prisklassene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    ingen som kan anbefale noen av disse som førsteagngsprojektor?
    Å anbefale en fremfor en annen er ikke lett da vi alle har forskjellig oppfatning av hvilken projektor som gir det beste bilde.Det jeg vil si er at du må selv sjekke ut hva som er best for deg.Prøv å få en demo på de.
    Mvh bigtor

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lekt litt med BenQ W1070 i det siste, og har ingen problemer med å anbefale denne. Klart den beste jeg har sett i sin prisklasse
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har lekt litt med BenQ W1070 i det siste, og har ingen problemer med å anbefale denne. Klart den beste jeg har sett i sin prisklasse
    Hvordan er den i forhold til brukte Epson EH-TW2900, BenQ W5000 eller Optima HD20/ HD200
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bara erfarenhet med HD20 och som brukt borde den vara ett bra alternativ.

+Lång lamptid. Min rundar 4000 timmar nu, har haft den i 3 år. Kört på eco hela tiden. Lampor är billiga på ebay.

+Fysiskt liten

+Helt ok zoom. Jag får 100" från 3,5 meter.

+Ljusstark även på eco. Brightness skala är mellan 1-100, jag har aldrig vart över 38, men jag har maskerat rum.

-Fläkten låter en del, ingen hårfön, men en del.

-Offset med 20cm (detta kan vara positivt för en del, jag har inga problem med det)

Med äldre lampa borde denna gå för 3-4000. Lampa på ebay kostar runt 6-800 med frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det kanskje sent å spørre, siden jeg allerede har bestilt den, men kan jeg få et greit resultat på et 138" lerret...? Grå duk, kjellerstue med realtivt god lyskontroll, men malte vegger!

Mvh
    OMF

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    138" lerret :shock:

Det er ikke lett å finne projektorer i prisklassen under en grei familiebil, som kan yte ett såpass stort lerret rettferdighet. Vel er W1070 forholdsvis lyssterk, men etter som lampen taper lysstyrke (relativt kjapt), så vil nok bildet oppleves litt blast og kjedelig. Men det kommer selvsagt an på gain i lerretet, og personlig preferanse
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte også på W1070 som min første pj.
    Har en kjenning som har Benq W5000 og jeg synes denne gir ett godt bilde i mine øyne, Han har den på ett 138" lerret......
    Så hvordan er w1070 i forhold til w5000?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låner denne tråden litt for å stille et kjapt spm.

Har selv null kunnskap om prosjektorer, og en kompis ser på w1070. Hvor stort lerret bør han gå for med en sitteavstand på 2.5-3 meter? Det blir mest spilling og hockey. Helt ok lyskontroll.

Han er av typen bigger is better;-)
    Komplett.no - BenQ 3D DLP Projektor W1070

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt, kompisen min har den på nesten 130" og de burde gå greit om du ikke har lys på, der er det forresten hvite vegger og tak, og jeg synes fortsatt det er flott bilde! det beste er vell å ikke være kresne 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt, kompisen min har den på nesten 130" og de burde gå greit om du ikke har lys på, der er det forresten hvite vegger og tak, og jeg synes fortsatt det er flott bilde! det beste er vell å ikke være kresne 8)
    Hvor stort bilde kan han få fra 2,5 meter +?

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler IKKE Optoma HD 20/23/200.

Har dårlige erfaringer med alle tre. Både egne erfaringe og fra flere kompiser med de. Godt bilde, men sortnivået er ikke topp. Greit nok, men ikke veldig bra. Grunnen til at jeg ikke anbefaler disse er pga. at de blir veldig fort ødelagt, og/eller har små feil. Et eksempel på en liten feil (det gjør ikke så mye egentlig) er at noen ganger kan skjermen bli helt rosa/grønn, og man må ta HDMI ut og inn for at bildet skal bli ordentlig igjen.

Det som er verst med disse er at fargehjulet går ganske fort. Etter ca. 1,5-2 år blir fargehjulet ødelagt. Dette skjer bare på noen, men har av 6 kompiser jeg kjenner som har disse har det skjedd på 4 av de. I tillegg blir det andre små feil som blinking og dårligere sortnivå, noe som er veldig vanskelig å fikse.

Som sagt, dette er mine erfaringer, og ikke noe som er viden kjent ang. 20/23/200.

Kan anbefale Mitsubishi HC4000, som koster 13 999 på soundgarden og har fått utrolig god kritikk. Koster kun 8000 på Pixmania. Selv om Pixmania kan virke tvilsom, har jeg bare gode erfaringer derfra. Fikk bl.a alle pengene tilbake på en vare jeg hadde hatt i 2 år, som ble ødelagt. Hadde jeg ikke trodd om Pixmania.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Anbefaler IKKE Optoma HD 20/23/200.

Har dårlige erfaringer med alle tre. Både egne erfaringe og fra flere kompiser med de. Godt bilde, men sortnivået er ikke topp. Greit nok, men ikke veldig bra. Grunnen til at jeg ikke anbefaler disse er pga. at de blir veldig fort ødelagt, og/eller har små feil. Et eksempel på en liten feil (det gjør ikke så mye egentlig) er at noen ganger kan skjermen bli helt rosa/grønn, og man må ta HDMI ut og inn for at bildet skal bli ordentlig igjen.

Det som er verst med disse er at fargehjulet går ganske fort. Etter ca. 1,5-2 år blir fargehjulet ødelagt. Dette skjer bare på noen, men har av 6 kompiser jeg kjenner som har disse har det skjedd på 4 av de. I tillegg blir det andre små feil som blinking og dårligere sortnivå, noe som er veldig vanskelig å fikse.

Som sagt, dette er mine erfaringer, og ikke noe som er viden kjent ang. 20/23/200.

Kan anbefale Mitsubishi HC4000, som koster 13 999 på soundgarden og har fått utrolig god kritikk. Koster kun 8000 på Pixmania. Selv om Pixmania kan virke tvilsom, har jeg bare gode erfaringer derfra. Fikk bl.a alle pengene tilbake på en vare jeg hadde hatt i 2 år, som ble ødelagt. Hadde jeg ikke trodd om Pixmania.
    Rosa/Grön bild= Tryck på HDMI 2 på fjärrkontrollen och tillbaka till HDMI 1.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Hehe, ja, men fortsatt en feil som ikke burde vært der!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    og der var det problemet fixd

blir desverre for dyrt med den Mitsubishien men er ingen tvil en bra projektor ;-)

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og der var det problemet fixd

blir desverre for dyrt med den Mitsubishien men er ingen tvil en bra projektor ;-)
    Som sagt, det problemet der brydde jeg meg ikke om, men er alt det andre som er ille. Alle feilene som kommer etterhvert, som er veldig dyrt å fikse.

Skjønner at du ikke har nok penger, men om du kan, bør du virkelig strekke deg 1000 kroner fra HD23 til Mitsubishien

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, ser att W1070 har möjligheter för ISF kalibrering, har du lekt dig med detta på W1070? Till 7000kr har jag egentligen igna krav, men W1070 har ju enormt med features vad jag kan se. Den klarar visst bara 1080i vid side by side 3D som jag förstår det. Med tanke på den enorma minstazoomen kommer folk fort upp i 120" och då kan kanske 720p eller 1080i bli märkbart?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •