Ny projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Ny projektor

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor

Hei!

Har hatt en Optoma HD200X i 2 år, men den ble ødelagt så jeg leverte den inn til Pixmania hvor jeg kjøpte den. De kunne ikke fikse den, så jeg fikk 7000 kroner tilbake som jeg kun kan bruke på Pixmania.

Vet det er mange som er utrolig flinke på projektor her, så er det noen som har noen forslag til en veldig god HD projektor som er på Pixmania? Maks 10k.
    Støy er ikke så viktig, med mindre det er veldig mye støy. Trenger ikke 3D.

Takk på forhånd!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Hei!

Har hatt en Optoma HD200X i 2 år, men den ble ødelagt så jeg leverte den inn til Pixmania hvor jeg kjøpte den. De kunne ikke fikse den, så jeg fikk 7000 kroner tilbake som jeg kun kan bruke på Pixmania.

Vet det er mange som er utrolig flinke på projektor her, så er det noen som har noen forslag til en veldig god HD projektor som er på Pixmania? Maks 10k.
    Støy er ikke så viktig, med mindre det er veldig mye støy. Trenger ikke 3D.

Takk på forhånd!
    Denne får en del skryt, i "norske" butikker koster den jo 14 000... Hadde jeg bare stolt på Pixmania hadde jeg nok bestilt en slik selv, men jeg velger å holde meg unna de.

MITSUBISHI Videoprojektor HC4000 - svart | Pixmania

(Pris hos Soundgarden Mitsubishi HC4000 DLP-projektor - Sort)

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Denne får en del skryt, i "norske" butikker koster den jo 14 000... Hadde jeg bare stolt på Pixmania hadde jeg nok bestilt en slik selv, men jeg velger å holde meg unna de.

Takk for svar!
    Wow, den så jo helt vill ut! Kan jeg spørre deg hvorfor du ikke stoler på Pixmania? Kan skjønne at det er en litt tvilsom butikk, men selv har jeg bare hatt gode erfaringer. Utrolig bra kundeservice også!!

Ble litt skeptisk når jeg se denne projektoren var 6000 kroner billigere! Hvorfor er den dette? Det er vel en ekte projektor, og ikke en kina-kopi eller noe sånt?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey

Fy flate for en prisforskjell! Pixmania kjører en bra pris, mens soundgarden overpriser 8) Hadde det vært 3D så hadde jeg slått til.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Takk for svar!
    Wow, den så jo helt vill ut! Kan jeg spørre deg hvorfor du ikke stoler på Pixmania? Kan skjønne at det er en litt tvilsom butikk, men selv har jeg bare hatt gode erfaringer. Utrolig bra kundeservice også!!
    Har lest mye negativt om de i en del forskjellige forum. En projektor er vel forsåvidt også et litt "skjørt" produkt med så mye finelekronikk at mye kan gå galt, og det er vel først ved retur problemer oppstår.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Fy flate for en prisforskjell! Pixmania kjører en bra pris, mens soundgarden overpriser 8) Hadde det vært 3D så hadde jeg slått til.
    Hvordan vet du det? Pixmania kjøper ikke av AVConcept som er importør i Norge og etter det jeg vet betaler nok Soundgarden mer enn det Pixmania forlanger for den. Og uten Norske rettigheter hadde jeg aldri kjøpt en projektor.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt hende at hva dere sier er riktig, men selv har jeg bare hatt gode erfaringer derfra.
    Har blant annet bestilt en projektor og PC-skjerm derfra, og er veldig fornøyd.
    Retur og kundeservice har vært utmerket!

Projektoren ble ødelagt (fargehjulet), så jeg bestemte meg for å spørre om det var mulig å sende inn. Jeg hadde lite tro på at dette ville fungere siden jeg har hørt mye dårlig om de. Det viste seg at det var på dagen garantien gikk ut, men han på telefonen sa det skulle gå helt fint. Jeg ventet allikevel 2 uker med å sende den, og det sa de også gikk helt fint. De ordnet alt, jeg trengte bare å skrive under på noen papirer. De ordnet til og med henting av pakken, og hadde forhåndsbetalt frakten.

Da pakken kom fram fikk jeg vite at jeg heller fikk alle pengene jeg hadde betalt for projektoren tilbake. Jeg har altså nå 7000 kroner å bruke på ny projektor.
    Oppgradere fra en 2 år gammel ødelagt Optoma HD200X til en splitter ny Mitsubishi HC4000 for 1 000 kroner? Null problem!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er jo hva som hadde skjedd om du meldte dette inn et par uker senere. I følge norsk forbrukerlovgivning har du 5 års reklamasjonsrett på projektoren. Forholder de utenlandske butikker seg til denne? Spørsmålet er jo hva de mener når de nevner forbrukerkjøpsloven? Er det den norske, eller er det den franske?

Her er et utdrag fra Pixmanias salgsbetingelser:

9. REKLAMASJON

Dersom du ønsker å returnere en vare skal den sendes til Etterservicen via denne lenken. Vi informerer om at varene må returneres til Frankrike. Pixmania har mulighet til å arrangere henting av produktet på kundens adresse, uten ytterligere omkostninger for kunden. Når du returnerer en vare, vennligst husk på å legge ved en kopi av kjøpsfakturaen, samt en proforma faktura (som du automatisk mottar når du utfyller et returskjema via din Pix&Meg konto). En proforma faktura gjør at tollen vil kunne se hvilket produkt pakken inneholder. Ved ekstra garantiutvidelse skal du også sende varen til Pixmania sin etterservice ved å klikke på returskjema. Ingen vare vil bli mottatt på hovedkontoret til Pixmania eller på etterservicen i Brétigny i Frankrike.

Vi gjør oppmerksomme på at ved reparasjon av visse digitale produkter, kan verkstedet fjerne data på minnekort eller harddisken på apparatet. For å unngå at du mister data definitivt, råder vi deg til å lagre data så ofte som mulig og helst før du sender produktet til Etterservice. Pixmania kan ikke holdes ansvarlig for tap av datainnhold.

10. REKLAMASJONSRETT OG ETTERSERVICE

Reklamasjonsretten avhenger av den franske loven, unntatt hvis forbrukerkjøpsloven er gunstigere.

Det første året har du en produsentgaranti som dekker reparasjonen av produktet. Du må i denne perioden kontakte produsentens etterserviceavdeling. Når det har gått mer enn ett år etter kjøpet skal du returnere varen til Pixmanias sin etterserviceavdeling på følgende adresse: Etterservice.

Grunnet høye omkostninger kan ikke Pixmania stille et produkt til rådighet under reparasjonen av ditt eget produkt.

Ingen bytting vil kunne skje via hovedkontoret til Pixmania eller etterservicen i Paris. Pixmania påtar seg deretter ansvaret for en eventuell reparasjon som blir tatt hånd om av produsenten. Dersom kunden velger å sende en vare til etterservicen i Paris skal det legges ved en kopi av regningen, garantien samt utfylt returskjema. Vær oppmerksom på at garantien ikke gjelder:
    - dersom skaden er oppstått som følge av en situasjon som Pixmania ikke er herre over (slag, sjokk, lynnedslag, oversvømmelse etc.).
    - skader som følge av modifikasjoner eller andre inngrep som ikke inngår under vanlig bruk av produktet og som ikke er blitt skriftlig godkjent av produsenten.
    - omkostninger i forbindelse med normalt vedlikehold, reparasjoner eller utskifting av deler som følge av normal bruk og slitasje
    - skader som følge av feilbetjening, offentlig bruk eller bruk av feil utstyr tilsluttet apparatet.

Dersom produsenten ikke vil påta seg ansvaret for reparasjonen vil sistnevnte utføre et kostnadsoverslag. Hvis kunden er fornøyd med det angitte overslaget vi han/hun å bli bedt om å overføre pengene til Pixmania.

Du har 3 måneder for å godta eller avvise prisoverslaget, og betale de eventuelle beløp til gode. Etter denne fristen, vil prisoverslaget bli vurdert avvist og materialen blir forlatt uten at noen kompensasjon kan kreves.

Vår Kundeservice vil bare forsøke å sende produktet til kundene to ganger. Dersom vi ikke kan levere produktet disse to gangene (nektet mottatt, umulig levering…), blir produktet videresendt til PIXMANIAs logistikksenter og blir der i 3 måneder. Etter de tre månedene, vil vi anta at du forlot produktet og da kan PIXMANIA forbeholde seg retten til å ødelegge produktet. Ingen kompensasjon kan altså kreves.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Pixmania, og de følger norske lover. Har 5 års reklamasjonsrett.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventet strengt tatt det. Har handlet med dem selv (kjøkkenutstyr), og tenkte aldri over å sjekke akkurat dette.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •