pt-ax100e farge problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer ThE ViRuS sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pt-ax100e farge problem

Godt nytt år folkens :-) jeg arvet en 2007 mod projector i julen. Den hadde da vært lagret i nesten 2år. Jeg tok den hjem og fikk et krystall klart bilde. Lampen som sto i hadde ikke vært brukt. Men etter ca 20t bruk så ble bildet missfarget etter oppstart. Jeg får en grøn stripe på venstre side og bilde på høyre side har litt rosa skjær. Hva i all verden er galt? Den ble kjøpt på komplett i 2008. Jeg bruker HDMI og har prøvd flere kilder og kabler.

Mvh Tor Gunnar

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være rask med å reklamere på den da (5 års fristen)

Hva som forårsaker problemet er ikke lett å si basert på beskrivelsen. Høres nesten ut som flere feil på en gang. Grønn stripe er gjerne driverfeil på panelet, mens rosa-skjær gjerne kan være brent polariseringsfilter. Det har vel ikke vært satt inn uorginal lampe? Mange uorginale lamper har alt for høy driftstemperatur, og kan derfor skade projektoren
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var orginalpære som var satt i. Å det er over 5år siden den blei kjøpt. Å jeg har snakket med de som kan ta service på den, å de sliter med å få tak i deler. Så den er vel mest sansynlig bare å kaste.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gitt opp projektoren med det første, bare av rein nysgjerrighet så tok jeg ut pæren å satte den i igjenn. Å da forsvant missfargingen nesten. Kan det være reflektoren som ikke er helt bra? For når jeg tittet på den så var det gjennskinn av grønt å rosa i reflektoren. Jeg er vertfall nesten sikker på at alt annet er ok på den. For den gjenngir både rødt ,grønt og blått.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var masse støv på det røde lcd panelet som var årsaken til problemet :-) nå er pj god som ny :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •