Flimring i bildet på Infocus 4805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flimring i bildet på Infocus 4805

Hei,

fikk igår en demo av Infocus 4805. Det eneste jeg la merke til som plaget meg litt med bildet var flimring i partier med lysblå himmel og hvite skyer. Har også lett litt rundt på nettet og funnet en til som har oppdaget samme fenomen som meg uten å finne noe godt svar på det: http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...mp;searchtime=

Er det noen flere som har oppdaget liknende fenomen? Og i så fall om dere har en løsning på å få vekk dette? Håper noen kan svare på dette fordi jeg lurer veldig på om jeg skal kjøpe en slik eller Panasonic PT-AE700. Tror ikke jeg orker å se på denne typen flimring i lengre perioder...

Var et skikkelig profft satt opp demorom med svært gode komponenter i resten av anlegget så vidt jeg kunne bedømme. Komponent kabel ble brukt fra DVD spilleren (en god Marantz spiller, husker ikke modell i farten) til prosjektoren.

MVH
    Trygve Lorentzen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flimring

sett på riktig kilde i menyen til infocusen! component er riktig kilde. kan også prøve å skru av "synkroniserings-terskel". dette ga en litt rar type flimring på lyseblå partier (spesielt på TROJA) hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar... Det betyr at man sannsynligvis kan bli kvitt dette problemet mao. Da blir 4805 stadig mer aktuell, dette kommer til å bli et vanskelig valg...

Trygve

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstår deg riktig, så tror jeg det er projektoren som vipper mellom to farger, da bildeprosessoren ikke klarer bestemme seg helt for fagetonen der det flimrer. den samme feilen er på mange dyrere modeller, bl.a BenQ 8700+ og Action Model one.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv sett denne flimringen og kan tenke meg at du har besøkt samme forhandler i Oslo. Har selv kjøpt denne nå, etter å ha sett den andre steder. Jeg tror det må være noe feil med oppsettet på den pj'en.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel sett rundt 60 dvd filmer på min 4805 og har ikke gjort noe med innstillingene, og jeg har ikke merket noe til dette probleme , bruker Ikea Greyline 200*200cm

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies jo at 4805 kommer svært bra innstilt fra fabrikk. Den filmen jeg oppdaget dette på var forresten 2 Fast 2 Furious. Selgeren ble overrasket og sa han aldri hadde sett dette før og at det ikke hadde vært noen andre som hadde sett det heller. Men så visste ikke han hva regnbueeffekten var heller da (mulig det heter noe annet på svensk???).

Jeg så veldig nøye etter regnbuer, var vel derfor jeg oppdaget dette. Så ikke regnbuer på det materialet vi så, men var jo ingen partier i den filmen som hadde hvite partier mot svart bakgrunn heller da.

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert det er flimring.

Har selv 4805 og Greyline rammelerett.

Det som er dumt med Greyline er at du ser den svært grove teksturen på lerettet når det er veldig lyse scener (hvitt). Ved panoreringer da, ser det ut som bildet flimrer, men i realiteten er det bare bildet som beveger seg bortover den ujevne greylineduken.

Bortsett fra dette er jeg svært fornøyd, men ganske kjedelig det der med greyline. Rart det er så få som kommenterer dette, siden det er mange som har greyline.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trygvelo
    Det sies jo at 4805 kommer svært bra innstilt fra fabrikk. Den filmen jeg oppdaget dette på var forresten 2 Fast 2 Furious. Selgeren ble overrasket og sa han aldri hadde sett dette før og at det ikke hadde vært noen andre som hadde sett det heller. Men så visste ikke han hva regnbueeffekten var heller da (mulig det heter noe annet på svensk???).
    Jeg så akkurat det samme under visning av samme film på Action! model one mkII på Plaza-messa. Jeg ble svært forbauset. Du skal ikke utelukke at dette KAN være komprimeringsartifakter som er kodet inn i DVD-platen.
    Ville sett på mer enn en film før jeg bestemte meg for at det er projektoren som har skylden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke DCdi prosessorene problemer med makroblokking,som vil si at den kan øke synligheten av artifakter som ligger på dvdplata?
    The unfortunate side of implementing the FLI2301 chip is the presence of the “macroblocking” problem. This manifests itself as blotches of digital noise mainly in backgrounds. This noise is essentially an enhancement of MPEG artifacts that are already inherent in the DVD transfer, but at times grossly exaggerated.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm jeg har og sett dette(det er ikke lerretet)
    så det tydelig på troja ja, og på begynnelesen av dve...
    ganske irriterende... :evil:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, been there, done that.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har ikkje sett noe av dette enda da
    eg har sett ein del film med min nye knall gode pj

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YEY!!! Testet min 4805 i går, på gul vegg...
    Ingen flimring å se i det hele tatt.
    Jeg har ikke så stor vegg, bildet blir ca 190 bredt. Syns det var veldig bra bilder. Har en 4 år gammel DVD-spiller (Pioneer) som var billig også. Den kan jeg kun bruke S-kabel på. Likvel var bildet bedre enn jeg hadde forventet.
    Hvis det er noe jeg reagerte på så var at det sorte var for sort. Men, jeg har ikke gjort noe med innstillingene ennå.
    Fargene ble litt "snodige", naturlig nok med gul vegg... Gleder meg voldsomt til å få hengt opp lerrettet og foreta noen innstillinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •