Problemer med projektor som slår seg av...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med projektor som slår seg av...

Min projektor har visst noen problemer... Skal jeg tro specsene har lampen cirka 1000 timer igjen å leve på. Likevel opplever jeg at projektoren slår seg av automatisk i løpet av cirka en times bruk (det varierer). Dette hadde ikke vært så ille hadde det ikke vært for det faktum at det ikke går ann å slå den på før om noen minutter senere. Det kan ta alt fra 5 min til 20 min.

Har prøvd alt av å plugge inn/ut, dra ut strøm kabelen og inn igjen, sørget for at alt sitter inn godt etc.

Denne ble kjøpt på AVShop for drøyt et år siden.

Etter å ha satt på Sherlock Holmes hatten mener jeg at problemet er at den blir for varm og må kjøles ned som tar alt fra 5-20 min. Brukte over 3 timer på å se Memento som varer i 1:48 ...

Er dette reklamasjonsak?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Min projektor har visst noen problemer... Skal jeg tro specsene har lampen cirka 1000 timer igjen å leve på. Likevel opplever jeg at projektoren slår seg av automatisk i løpet av cirka en times bruk (det varierer). Dette hadde ikke vært så ille hadde det ikke vært for det faktum at det ikke går ann å slå den på før om noen minutter senere. Det kan ta alt fra 5 min til 20 min.

Har prøvd alt av å plugge inn/ut, dra ut strøm kabelen og inn igjen, sørget for at alt sitter inn godt etc.

Denne ble kjøpt på AVShop for drøyt et år siden.

Etter å ha satt på Sherlock Holmes hatten mener jeg at problemet er at den blir for varm og må kjøles ned som tar alt fra 5-20 min. Brukte over 3 timer på å se Memento som varer i 1:48 ...

Er dette reklamasjonsak?
    Rengjort noe støvfilter?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må aldri prøve å starte projektoren med varm pære. Den må få kjøle seg ned først, ellers blir den ødelagt/redusert

Kan virke som om projektoren din ikke får nok kjøling. Er det varmt i rommet, er det synlig med støv ved kjøleluft-inntaket, kan det være at en av kjøleviftene har tatt kvelden?
    Om projektoren ikke fungerer som den skal, er det vel bare å ta kontakt med produsentens support (eller selger)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde problemer med at prosjektoren slo seg av i tide og utide. Tok kontakt med Infocus og fikk byttet projektoren.
    Vær klar over at de sender deg en overhalt projektor og så sender du din inn til reparasjon. Du får altså ikke din tilbake. Jeg fikk en som var tilgriset på linsen, limrester på bunnen og knekte fester på kabelskjuleren.

Det enkleste er å ringe Infocus :-) 62207843

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen. Jeg blåste av litt støv i alle ventilene (bare andre gangen jeg har gjort det mens jeg har hatt den i ett år, kanskje burde gjøres mer ofte)

Har ikke fått testet den i lengre perioder enn 30 minutter så jeg vet ikke helt konkret om det hjalp eller ikke.

@Gorm: Det blir ofte varmt i rommet mitt ja. Det er desember og minus grader likevel er varme ovenen slått av og jeg sitter i shorts uten sokker 8)

Kanskje vært å nevne: Når projektoren er på lyser det 1/0 grønt og 1/0 rødt når den er slått av men plugget inn. Når den slår seg automatisk av så lyser det ikke rødt engang, selvom den er plugget inn. Da må jeg vente til den får kjølt seg litt så lyser rødt igjen og da er det mulig å slå på igjen.

-------------

Ang. innbytte (hvis det blir nødvendig) hva skjer med pæra? Du nevner at jeg ikke får den samme projektoren tilbake. Er det også en sjangs for at jeg får en som har mindre eller mer timer på pæra?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skulle tro at de skiftet pære før de sender den ut. Min var ihvertfall nullstilt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •