fire ny SIM2 modeller - Nero line up - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    At du opplever SXRD teknologien som overlegen DLP på lerretet har jeg ingen problem med å forholde meg til.Tror også de fleste vill støtte dine visuelle betrakninger.Ivertfall på "hjemmekino" fronten.
    Men teknisk sett,er det på ingen måte vås det jeg skriver.Som et eksempel :
    Hvis du tar den 330 watts lyspæra som sitter i VW1000 og setter bak en gjennomsnittelig 3chip DLP lysbane....da får vi MYE LYS,antagelig nok til å lyse opp både din og min hjemmekino +en slump i reserve Hvorfor ?? Fordi DLP speilene er gode på å reflektere lys.Forskjellige teknologier...osv...
    Evnen til å reflektere lys er en egenskap DLP fortsatt innehar som er bedre enn de andre teknologiene, men det er en egenskap som ikke er så viktig i hjemmekinosammenheng hvis man ikke har veldig store lerret. Og f.eks SXRD har blitt meget gode på det feltet og får meget god lysstyrke med relativt normale pærer, dette har utviklet seg enormt de siste par årene og Sony HW50 har vel nesten dobbelt så mye lys i forhold til HW20 og det med omtrent samme wattstyrke på pæren(er ikke sikker på differensen).

Men som jeg skriver er DLP i ferd med å gå tom for fordeler, men teknologien har fortsatt noen få igjen...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    At du opplever SXRD teknologien som overlegen DLP på lerretet har jeg ingen problem med å forholde meg til.Tror også de fleste vill støtte dine visuelle betrakninger.Ivertfall på "hjemmekino" fronten.
    Men teknisk sett,er det på ingen måte vås det jeg skriver.Som et eksempel :
    Hvis du tar den 330 watts lyspæra som sitter i VW1000 og setter bak en gjennomsnittelig 3chip DLP lysbane....da får vi MYE LYS,antagelig nok til å lyse opp både din og min hjemmekino +en slump i reserve Hvorfor ?? Fordi DLP speilene er gode på å reflektere lys.Forskjellige teknologier...osv...
    Lys blir det nok at ja. Problemet med DLP-teknologien er jo det motsatte av lys. Sammenlikner du Sonyen med 300 watt lampe, mot en hvilken som helst DLP med bare en tredjedel av lampestyrken, så vil fortsatt Sonyen være overlegen på sortnivå. Og det uten bruk av dynamiske hjelpemidler. Selv de beste av dagens DLP-er har jo latterlig dårlig on/off kontrast, noe som medfører elendig sortnivå.
    ANSI-kontrast er derimot DLP projektorens styrke, så dynamikk i lyse scener de gode på. Men helhetsinntrykket blir jo alltid ødelagt av lysegrått "sortnivå"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Lys blir det nok at ja. Problemet med DLP-teknologien er jo det motsatte av lys. Sammenlikner du Sonyen med 300 watt lampe, mot en hvilken som helst DLP med bare en tredjedel av lampestyrken, så vil fortsatt Sonyen være overlegen på sortnivå. Og det uten bruk av dynamiske hjelpemidler. Selv de beste av dagens DLP-er har jo latterlig dårlig on/off kontrast, noe som medfører elendig sortnivå.
    ANSI-kontrast er derimot DLP projektorens styrke, så dynamikk i lyse scener de gode på. Men helhetsinntrykket blir jo alltid ødelagt av lysegrått "sortnivå"
    Oh yes,er vel forsåvidt også greit forklart tidligere i tråden,men du oppsummerer det på en fin måte.

Og igjen var det ikke meningen å vekke til live en DLP VS SXRD WAR !!
    Intensjonen min var å påpeke de fysisk tekniske forskjellene som er mellom en sxrd og dlp brikke. Eller for å si det på en annen måte skulle gjerne likt å se DLPèn sine fortrinn på en SXRD brikke,høyere ansi-kontrast,refleksjons-egenskapene,"panoreringer/bevegelse" og den tekniske stabiliteten som vi vet er bra etter så mange levde DLP år.Men så var det dette med både pose og sekk da...

Som Andreas sier,har det på en eller annen måte skjedd en liten lys-revolusjon med HW50(med sine 200w)Men slik jeg har forstått det,har dette mer med lysbanen en selve sxrd brikken å gjøre ? Uansett her har det skjedd noe meget postivt i SXRD favør.

Og igjen,totalt sett oppfyller sxrd flere kriterier for et bra bilde kontra dlp,hvis det fortsatt er noen tvil...bare så det er sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Men som jeg skriver er DLP i ferd med å gå tom for fordeler, men teknologien har fortsatt noen få igjen...
    Om du ikke plages av regnbuer er jo 1 chips DLP uslåelig ift både skarphet og konvergens.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare det, men til installasjoner som krever kontinuerlig drift (24/7), er DLP det eneste som fungerer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •