Innbrenning på LCD-projector? (Epson TW5500)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning på LCD-projector? (Epson TW5500)

Hei, det kan virke som om jeg har klart å få en eller annen form for innbrenning på min Epson TW-5500. Deler av kveldens utrolig kjedelige 0-0 kamp mellom Chelsea og Man City sitter igjen på skjermen.

Har utelukket andre komponenter (vises ved alle kilder, også direkte tilkoblet projektor). Noen tips om hva jeg kan gjøre med dette? Regner med at jeg må sende denne til Epsons trege servicesenter i utlandet...

Har forsøkt å la den stå avslått i noen timer, ingen endring. Projektoren har rett over 1000 timer på pæra, ingen problemer tidligere.

Slik ser det ut: Bildr.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker rart? Kan du sjekke med testbilder (rødt, grønt og blått), hvilket panel som er problemet? Er det der på alle, er det antakelig et skadet polariseringsfilter
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Igjen..

Hmm.. skal forsøke meg på det. Når jeg skrudde den på i dag (3 dager senere) var det fadet en del og kun så vidt synlig. Etter dagens kamp har imidlertid Tottenham - Liverpool blitt "brent" inn, veldig likt som sist. Rare greier.. Blir nok service på den.

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke noe om problemet her men kan muligens trøste deg litt når det gjelder Epson's trege servicesenter.

Sendte inn en TW-3000 i vår etter å ha grudd meg en stund på tanken på en måned uten "storskjerm".
    Første skryt går til epson norge,som både svarte hurtig på mail og fylte ut alle papirene jeg trengte for å sende.
    Fikk sent pakken fra jobb med DHL litt over kl. 15.00 en tirsdag,og ble lettere sjokkert når jeg fikk telefon fra kontoret at det lå en pakke og ventet på meg klokken 13.00 på torsdag. :shock:
    42 timer fra Norge til England,på service og tilbake igjen kaller ikke jeg tregt.
    Kan jo selvfølgelig ha vært veldig heldig,så tvi tvi.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var vist midlertidig..

Problemet gikk over igjen etter noen dager. Dette skjer rett og slett ikke lenger og innbrenningen er helt borte. Rare greier..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •