Førstegangs projektor (Benq w1070?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangs projektor (Benq w1070?)

Hei alle sammen!

Har et lite kjellerrom der jeg ønsker leke meg litt. Kjøpt meg surround og recliner sofa, men min kjære 8-serie på 40'' ser jo ut som tv'n jeg hadde på gutterommet i forhold, nå som de fleste bekjente har 55''.
    Trenger derfor hjelp til å bli "kongen" i gjengen igjen :P

Ser komplett har tilbud på Benq w1070 (5990kr), er det noen som har erfaring med den?
    Leste en god omtale fra utlandet, men min lese erfaring fra avforum er at vi nordmenn kanskje er en smule mer pirkete

Er den god i denne prisklassen eller er det slik jeg føler etter å ha lest meg grønn her, at alt under tw9000 bare blir irriterende?

Forøvrig kommer jeg ikke til å benytte meg av 3D da dette gir en liten uvell opplevelse. Er det da bedre å finne noe brukt? Så her om dagen en som kostet over 40k ny for 3-4år siden,til litt over 10k. Vil noe slikt regjere over dagens nye til 10k i ren 2D?

Jeg sier det rett ut, jeg er gnien..mer penger på dette prosjektet=mindre penger til nøgne ø. Har ingen anelse om hvor mye jeg vil bruke denne, da jeg som dere forstår, ikke har noe erfaring.

Skal ihvertfall spille og se film.
    Rommet er en gammel kjeller så det er en smule lavt under taket (210? har ikke målt), projektoren vil jeg ha i taket 3m fra lerret (det blir da over sofaen).
    Er et lite vindu der som skal tettes og jeg vurderer mørklegge rommet generelt.

Tenker hvitt rammeleret på 90''? (burde vel være stort nok..om ikke for stort på den avstanden?)

Håper noen har erfaringer å dele, og at dette ikke ble alt for virrete skrevet. Ser det ble litt mer enn hva som var utgangspunktet mitt i Benq w1070.

Mvh
    Humongus

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humongus
    Hei alle sammen!

Har et lite kjellerrom der jeg ønsker leke meg litt. Kjøpt meg surround og recliner sofa, men min kjære 8-serie på 40'' ser jo ut som tv'n jeg hadde på gutterommet i forhold, nå som de fleste bekjente har 55''.
    Trenger derfor hjelp til å bli "kongen" i gjengen igjen :P
    God idé!
    Alltid fordel å være kongen!

Ser komplett har tilbud på Benq w1070 (5990kr), er det noen som har erfaring med den?
    Leste en god omtale fra utlandet, men min lese erfaring fra avforum er at vi nordmenn kanskje er en smule mer pirkete

Er den god i denne prisklassen eller er det slik jeg føler etter å ha lest meg grønn her, at alt under tw9000 bare blir irriterende?
    Det er jeg helt enig i!
    Altså, det er masse (i noen tilfeller overlegen) god erfaring og kunnskap som jeg også nyter av godt av. Men ja, jeg også opplever at mange her er litt vel "snobbete" hva bilde angår. Det er vel og bra det, dersom man har velfylt lommebok. Men dersom man f.eks har en liten personlig resesjon på gang er det ikke alltid like forenelig.

Jeg har tidligere hatt Benq W1000+, som jeg er sikker på enkelte her ikke ville tatt i med ildtang :-) Men jeg var strålende fornøyd med den til prisen (ca samme prisklasse som w1070 nå).
    Liten og lett og stille. Flott bilde!

Det jeg prøver å si er at man ikke må bli altfor opphengt i dagens hype på avforum, for det finnes helt klart rimelig og gode alternativer for oss som er nybegynner i prosjektor-verden :-)
    Og for å svare på spørsmålet ditt:
    Nei, alt under tw9000 er ikke irriterende (selv om det er det for noen :-) ).

Når det er sagt, så blir jo alltid spørsmålet, hva kan man få brukt til samme pris og hvor bra er det?
    Sikkert noen andre som har innspill?

Tenker hvitt rammeleret på 90''? (burde vel være stort nok..om ikke for stort på den avstanden?)
    Jeg har brukt 92" på den avstanden og det synes jeg var helt sjef! Litt stort i begynnelsen, men fryktelig vanedannende!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har fått god omtale på AVS forums, fra han ene som har testet den. Dette er jo en helt ny modell, så det er nok derfor du ikke finner så mye om den enda.
    1070 er vel foreløpig den eneste i den prisklassen med Darkchip 3. Ser også at native kontrasten er målt høyere på 1070 enn på Benq 7000.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar
    Skal vel ikke klage på lommeboken men drømmene er store, så da blir det litt klageplanlegging istede :P Konge på flere felter krever litt budsjett her og der. Sommeren kommer fort, en mann må jo ha stor grill også?! hehe

Godt at stort bilde er vanedannende, da går jeg for tilvenning

La også merke til at den er ny, virket litt rart at de kjører tilbud alt.
    Ser også at AVshop fører denne og de fleste andre projektorer de fører er etter hva jeg har lest de samme som folk flest her inne ender opp med. Kanskje ikke helt slik man bør konkludere med å handle noe, men satser på at det ikke er alt for ille.

5990,- er jo ikke all verden i en slik sammenheng, har en følelse av at oppgraderingsfølelsen kryper like fint oppover ryggen her som i stereoverden

Legger nok inn en bestilling iløpet av kvelden om ingen andre har innspill ut over.

Har av erfaring lært at det er bedre og kjøpe bra nå og ta neste prosjekt neste år. Nettop kjøpt bolig vekk fra ''trollet'' som hadde projektornekt. Så da skal alt inn på en gang hehe får satse på at det duger!

takk igjen folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TrustedReviews.com har testet denne nå (http://www.trustedreviews.com/benq-w...jector_review), og den får 9 av 10. Ser lovende ut...

Ingen her som har erfaring med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kjøpte for kort tid siden en brukt epson tw5000 til 4000kr. Han jeg kjøpte den av hadde investert i tw9000.

Nå skal ikke jeg gå for mye inn på detaljer for det har jeg ikke god nok peil på. Til min smak så leverer tw5000 sylskarpe 2d bilder. Forskjellen var ikke stor nok til å kunne forsvare prisen opp til tw9000. Han som hadde kjøpt denne var skuffet over at ikke forskjellen var større. Ingen av disse er da proffkalibrert

Jeg kjøpte et bra lerret på 106" til 6000 og må si jeg er imponert over kvaliteten tw5000 leverer

Så det er fullt mulig å kjøre gode kjøp på bruktmarkedet

Lykke til

Mvh terje

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å se at flere svarer
    Det endte ihvertfall med at jeg kjøpte denne, og har testet litt.

Det skal sies at jeg har midlertidig har plassert projektoren på armlenet mellom reclinersetene, og at jeg kjører på et gammelt 4:3 lerret (før jeg får kjøpt et nytt).
    Sånn ut av esken synes jeg denne overrasket bra. Jeg har ikke gjort annet enn å leke meg litt med color, brightness osv. Kan heller ikke sammenlikne med annet enn Tv'er.
    Sett på nyeste Batman og Wonders of the solarsystem i bluray. Forsøkte streame over ps3 mediaserver...får ikke dette til å funke feilfritt (uten at dette har noe med projektoren å gjøre), men testet en film fra pc i lavere kvalitet. Testet også spillene Batman: Arkham city og Max payne 3.
    Har hatt to venner over som også likte det de så.

Synes ikke det var noe som stakk seg ut som dårlig, så for min del blir vel dyrere modeller sikkert mer pirkete bra på alle felter :P
    Men en negativ ting stakk seg litt ut, dette gjelder kun på wonders of the solarsystem, og det var litt mørke buede striper på høyre side av bildet. Disse var synlige i lyse deler av bildet. Hvorfor jeg så det i høyre del kan kanskje være fordi jeg satt i motsatt sete i reclineren. Hvorfor jeg kun så det i denne filmen kan være fordi det andre jeg har sett er mer mørke filmer/spill, samt at scenene forandrer seg hurtigere.
    Det er kanskje regnbueeffekten jeg har opplevd?
    Kan også være dette er noe som forsvinner da jeg får lekt litt dypere med innstillinger, eventuelt byttet lerret.

Jeg tror ihvertfall at de fleste blir fornøyd med denne. Om dere ikke har mye erfaring, skal det nok litt til at denne slår ann feil. Mye glede som ikke koster skjorta.

Håper dette hjelper andre som er på jakt!
    Håper også andre som har jaktet ferdig kommer med erfaringer og tips

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •