Avstand projektor - lerrett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avstand projektor - lerrett

Har en Nec HT1000 som fungerer utmerket, men jeg sliter med at jeg har trøbbel med å få kortere avstand til lerrettet (200 cm bredt) enn ca 6 meter. Greier å tyne dette slik at bildet blir bra, men det blir mye lys rundt lerrettet som ikke er så kul. Vet noen om det finnes noen måte å løse dette på? Maskering rundt lerrettet med svart er heller ikke mulig.....

Et alternativ er jo å bytte til en projektor som fikser dette.

MVH
    Espen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I.flg. projektorcentral så vil du få ett bilde på 387 cm bredde, ved full zoom og 6 m avstand. Er ikke sikker på hva du egentlig mener her... Ved en kastelengde på 3,7 m skal du i.flg den siden få en bildebredde på 2 m uten bruk av zoom. Lys rundt bilde?? Tenker du da på grå felt oppe og nede, grå felt rundt, eller skarpt lys? Hvordan aspect står den på i menyen, og hvilke aspect-valg har du? Nå kjenner jeg ikke denne pj'en, så andre kan sikkert svare deg hvis ikke jeg kan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto:
    Du er inne på det, denne projektoren er ikke beregnet på å være plassert så langt unna lerretet for kun å kunne gi 200cm bredt bilde. Med 'tyne' mener jeg å benytte all funksjonalitet for å krympe bildet. Keystone justering og slikt er det vel det heter. Det som skjer er at det er et grått felt rundt hele lerretett. Finnes det kanskje noen zoom el.l som kan brukes? Alternativet er vel å bytte ut. Noen som vet hva jeg bør kunne få for denne Projektoren?

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen G
    Akto:
    Du er inne på det, denne projektoren er ikke beregnet på å være plassert så langt unna lerretet for kun å kunne gi 200cm bredt bilde. Med 'tyne' mener jeg å benytte all funksjonalitet for å krympe bildet. Keystone justering og slikt er det vel det heter. Det som skjer er at det er et grått felt rundt hele lerretett. Finnes det kanskje noen zoom el.l som kan brukes? Alternativet er vel å bytte ut. Noen som vet hva jeg bør kunne få for denne Projektoren?

Espen
    Denne projen går vel for rundt 20k nå for tiden. Men fremdeles er bildet fra denne bedre enn det meste som kan skaffes for den prisen du vil få for den.
    Jeg vil derfor heller anbefale deg å se om du ikke heller kan flytte projen nærmere lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vrient.... lar seg vanskelig gjøre å flytte projen nærmere lerrettet. men takk for engasjementet!!
    Andre tips?
    MVH
    Espen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •