moire-effekter m/LCD prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

moire-effekter m/LCD prosjektor

Fant en butikk på Alna som hadde AE700, samt 7800 og 8700 ustilt, og tok med en AE-700 hjem ettersom jeg ikke tåler regnbuer. Bildet er stort sett upåklagelig, men filmer ala Shrek får en litt snodig artifakt, omtrent som når en person dukker opp på TV i en stripete dress, der avstanden mellom stripene ikke er helt kompatibel med oppløsningen i PAL. Dersom jeg trykker freeze på prosjektorens fjernkontroll, og det dreier som f.eks en rød linje, ser jeg noe ala "_-_-_-". I.e, det ser ut som om linja har huller. Jeg mistenker at dette skyldes deinterlacing e.l.

Kan jeg gjøre noe, fortrinsvis rimelig, for å redusere dette problemet? Prosjektoren mates via S-video (dvs. gul RCA plugg) utgangen på en RN-6500.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gul RCA er ikke s-video, det er kompositt. Om dette er bildekabelen din er det ikke rart at du ikke er helt fornøyd.

PS: Her på forumet er kompositt FY FY. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som HI-FIl skriver er kompositt et banneord her på forumet Iom. at du bruker kompositt er det ganske stor sjangse for at feilen ligger akkurat der. AE700 har både komponent og Scart RGB, om du har mulighet til å kople til en av disse vil du se et mye bedre bilde, og sannsynligvis vil ikke de artefaktene du ser nå være tilstede.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •