Prosjektor med mulighet til Dlna?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor med mulighet til Dlna?

Hei

Jeg skal kjøpe en prosjektor, men han ikke bestemt meg for hvilken jeg vil ha. Har sett på Epson sin TW6000 eller 6000w, eller bør jeg heller gå for TW6100 / 6100W ?

Den skal bli brukt til spill og filmer, og det er ikke vinduer eller lyst i kjelleren.

Jeg har bose Lifestyle V35 hjemmekino som skal kobles opp til alt dette. Men istede for å sette opp med Hdmi til pcen, lurer jeg på om det er mulig å sette opp DLNA system direkte til prosjektorer eller om det kan gå til Bose systemet?

Noen som kan komme med tips til hva jeg bør gjøre for best løsning?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke sett noen projektorer med nettverk eller 'smart' funksjoner og det kan nok forklarers med at de som lager projektorer går ut ifra at man vil koble til andre kilder (bd spiller hovedsaklig, gjerne via en reciever) Dlna finnes sånn sett over det meste nå i blueray spillere eller i direkte i reciever

Aner sånn sett ikke hva bose systemet er godt for men det bør du kunne finne ut av om du leser manualen.
    Hvis den ikke har dlna så kan jo alltids en ps3 eller en bd spiller med dlna funskjon gjøre nytten.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får kjøpe ny bd spiller som støtter DLNA =) takk for hjelpen

Men prosjektor, noen formening om jeg bør gå for TW6000? eller er det noen andre som er bedre og passer til spilling og film?

Mvh
    Robert

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på så meget.
    F.eks kaste avstand, farge på rommet (hovedsaklig mørke eller lyse vegger) type lerret størrelse på lerretet, grå eller hvit duk osv osv.

Og det er bare hva jeg kommer på i farten så kanskje noen som faktiskt har snøring (inow not me) kommer med et innspill.

Men sånn jeg skjønner det så er tw6000 en av de mer solgte projektorene i 10k kr klassen, og skal man finne noe spessielt bedre bør budsjettet omtrent dobles.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom:
    3 meter fra vegg til prosjektor, kan snu møbler og få 5 meter. Men dette vil gjøre at jeg sitter midt i gangen :-/
    rommet er generelt lyst, har lagt et mørkt teppe på gulvet.

Prosjektor/lerret:
    Jeg vet ikke hvor stort lerret jeg bør ha, siden jeg ikke vet hvor stort jeg bør ha. Og hvor fort prosjektoren evt kan vie ut bilde, og hva er anbefalt størrelse siden jeg sitter så nært?

bør jeg ha helt hvitt eller bør det være litt grått i lerrete?

Finnes det bedre prosjektorer for gaming / film?

Nå blir det kansje litt mye frem og tilbake, men som folk flest kanskje forstår. Så er jeg relativt fersk :? Setter pris på en slik nettside som dette akuratt nå =)

Takk for hjelpen så langt TorTorden =)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaste avstanden som må til kommer selvsagt ann på optikken i projektoren og her kommer en fiffig flash kalkulator inn (tipper mange her har brukt den, meg selv inkludert)

Epson Europe EH-TW6000 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Kort sagt jo lenger kaste avstand du kan få til jo større bilde kan du få, med ca 3m kaste avstand så skulle etter hva jeg ser få til noe rundt 90" (+/- 10-15") uten så alt for mye problemer.

I min erfaring dog så bør projektoren tak monteres (da kan projektor henge der den trenger og du kan sitte der du vil), det må planlegges og måles grundig for bare noen millimeter av center til lerret vil påvirke skarphet.
    F.eks var jeg 8 cm av selv med lerretet og fikk dermed bare skarpt fokus på omtrent halve bildet.

Får lyse rom er det vel mange som vil anbefale et grått lerret for og øke sort detaljer og for gaming så vil jeg nok tro det er bra siden største problemet mitt til spilling på projektor er nettop hvor vanskelig det var og skilne detaljer i skygge partier.

Ellers så har man jo samme problem stillingen med projektorer som med tv'r angående input lag og jeg aner selv sånn sett ikke helt hvordan tw6000 kommer ut der (men tror ikke den er ille heller), det er nok best og google litt eller håpe noen her på avforum som har en kan kommentere :P

Krever sånn sett litt mer innsats og få opp en projektor enn en tv men du verden og verdt det blir når du har fått det til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nevner spilling bør du tenke litt på input lag. Her kommer dessverre tw6000 dårlig ut. Den har vel en input lag på over 100ms.
    Hva er budsjettet ditt for projektor?
    Det er fristende å anbefale Sony HW30 sammen med et grått lerret, dreamscreen har noen bra D65 gråe duker. HW30 skal være ganske mye bedre en tw6000, men koster mer også, laveste pris jeg har sett er 16200.
    HW30 er vel den projektoren med lavest input lag, og egner seg da meget godt til spilling. Siden du sitter nærmt kan det være en fordel med SXRD framfor vanlig LCD da synlig screendoor kan være en faktor. Du vil jo mest sannsynlig ha projektor hengende over hodet, og HW30 er mye mer stillegående enn tw6000.
    Hvis du har 3meter fra vegg til lerret, ender du opp med ca. 2.5m kasteavstand. Da tror jeg ikke du får så veldig mye større bilde enn 80+.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100ms er mildt sagt ganske ille ja (egentlig på grensa til totalt ubrukelig for spilling)

Og det er vel ikke noe tvil om at hw30 er en bedre pj, hadde for meg at den enda gikk for en 20+k.

16k er absolutt ikke ille, egentlig nesten fristende selv :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16k kan gå, men da vil det tvinge budsjette til max.

Men ser at Sony HW30 har 1300ANSI lumen og at det er en DLP type PJ. lager ikke de reinbuer hvis det er raske bevegelser? Trodde det derfor var bedre med LCD?

Så hvordan egner HW30 seg til 2D og 3D film? siden det virker som om denne er mer spesifisert til spilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laugen
    16k kan gå, men da vil det tvinge budsjette til max.

Men ser at Sony HW30 har 1300ANSI lumen og at det er en DLP type PJ. lager ikke de reinbuer hvis det er raske bevegelser? Trodde det derfor var bedre med LCD?

Så hvordan egner HW30 seg til 2D og 3D film? siden det virker som om denne er mer spesifisert til spilling?
    HW30 slår vel TW6000 ned i støvlene på omtrent allt bortsett fra lysstyrke.
    Med den lerrets størrelsen du vil ende opp med skal HW30 ha mer en nok lys.
    Du har jo heller ikke noen vinduer som slipper inn lys, og med mindre vegger/tak/gulv er mørke så er det ikke alltid at masse lysstyrke=bedre bilde.
    Det som skjer er at alt lyset reflekterer av lerretet over til vegger/tak/gulv og tilbake til lerretet som gjør at du ender opp med et utvasket bilde.
    Det er i hvertfall min erfaring med TW9000 som jeg hadde i stuen før. Den lyste opp hele stuen om kvelden. Om dagen fikk den jobben gjort ganske bra, men du har jo ikke vinduer.
    Siden du har en kjeller har du jo gjerne muligheten også til å gjøre overflatene litt mørkere, det er nok en av de billigste og beste "oppgraderinger" som er mulig å gjøre.

Sony HW30 er ikke det samme som DLP, den har ikke noe fargehjul, SXRD har vel en likhet med DLP at panelet er reflekterende, men der stopper det tror jeg. Panelene er jo liquid crystal. Det er i hvertfall ingen regnbueeffekt med HW30.
    HW30 er helt klart en god film projektor, men den er i tillegg en meget god spill projektor.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg vil ha HW30, så må jeg spare litt til før jeg kan kjøpe. Men det hørres ut til å være vert det. Har ikke kjøpt lerret heller enda, så hvis jeg er heldige så kansje jeg har fått det opp å gå i Januar en gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •