Sony hw30 hakker på 3D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony hw30 hakker på 3D

Jeg har problemer med at bildet hakker/flyter dårlig under raske scener når jeg spiller av 3d filmer, mener på jeg har lest at det var noe som kunne stilles på hvis man hadde problemer med dette ? Jeg bruker ps3 og yamaha 2020 forsterker. Noen som har tips ang dette problemet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har denne og ikke har dette problemet ? Litt kjedelig å bruke mange timer på dette hvis dette er tilfelle på alle. Hakkingen er godt merkbar under raske scener.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å aktivere motionflow, da får du mindre hakking...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, skal teste det når jeg kommer hjem imorgen. Er dette en omstilling på projektoren ? Og regner med det er på bekostning av noe ? Aktivert på 3d og deaktivert på 2d eller lignende ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Motionflow øker antallet frames, slik at du på 24FPS 3D (Blu-ray) heller får type 48 bilder i sekundet (dette vil variere på ulik bruk av motionflowen), noe som kommer spesielt godt med på 3D. Funksjonaliteten gjør da mer enn en standard dobling, den beregner et mellombilde. Dette gjør den med ulikt hell, eksempelvis funker motionflow bedre på statisk film enn panoreringer (spesielt sliter motionflow på kjappe panoreringer). Jeg synes personlig motionflow fungerer dårlig på 2D, men på 3D er det mange filmer det fungerer bra på etter mitt syn. Eksempelvis Avatar, Shrek, Sammys Eventyr og Transformers er 3D-filmer der jeg mener motionflow fungerer bra. Er jo lett å aktivere / deaktivere motionflowen, og du kan også justere mellom low, medium og high, der etter mitt syn bør holde seg til low om en først slår dette på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar avatar var en av filmene der jeg mener hakkingen var sjenerende. Ser frem til å komme hjem og teste dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowland
    Takk for utfyllende svar avatar var en av filmene der jeg mener hakkingen var sjenerende. Ser frem til å komme hjem og teste dette.
    Er det bare når du spiller av 3D? Opplever du ikke noe hakking med 2D?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke merket noe på 2d, men nå har jeg ikke fått testet noe særlig heller. Problemet er der kanskje da også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Husk at film faktisk er filmet og vises med 24 bilder i sekundet, som definitivt gir hakking i panoreringer uten bruk av motionflow eller tilsvarende prosessering. HW30 sånn rent generelt er en av de beste til å gjengi raskt bevegende bilder, og hadde du vist f.eks. et spill i 60FPS ville du raskt se at det er kilden begrensningen ligger i, ikke projektoren...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, det er der vel hele tiden. Ser ikke på det som noe stort problem uansett, men ville spørre i tilfelle det var noe som kunne gjøres med det og det viste seg jo at det var

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowland
    Sant nok, det er der vel hele tiden. Ser ikke på det som noe stort problem uansett, men ville spørre i tilfelle det var noe som kunne gjøres med det og det viste seg jo at det var
    Det er vanskelig for oss å vite om det er den naturlige "hakkingen" fra 24fps materiale du reagerer på eller om det er noe anne. For ikke så lenge siden var det noen her som hadde problemer med hakking. Dog tror jeg det for det meste var snakk om video signaler og ikke 24 fps film.
    Du kan jo prøve om det samme hjelper deg. Det er en innstilling som heter Film Mode, mener den står på Auto 1 som default. Du kan jo prøve og slå den av eller bruke Auto 2 og se om det hjelper. Skader jo ikke å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har på følelsen at dette kan stilles bedre, jeg håper hvertfall det film mode 1,2 og av skal testes, setter pris på alle tips det er kun blue ray jeg har testet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •