Sony HW30 3d problemer med PS3 (løst)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HW30 3d problemer med PS3 (løst)

På søndag så jeg meg endelig ferdig med en større oppussing av stua, så da sto 3D "premiere" på planen. Har satt opp og testet dette før og da var alt ok, men bestemte meg for å ikke snurre film før alt var på plass. Og ja selvfølgelig, dette virket jo ikke på søndag. Når jeg prøver å starte opp filmen får jeg feil melding om at ps3 ikke finner skjerm som er 3d kompatibel. Jeg har byttet forsterker (Yamaha 2020) siden sist gang jeg testet projektoren, men jeg får akkurat samme mld når jeg kobler hdmi direkte til ps3. Ps3 er oppdatert med nyeste firmware.
    Mente på at det skulle være lys i syncen til brillene, men er usikker på om jeg husker riktig, er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette ?
    Har prøvd 2 forskjellige 1.4 hdmi kabler, både med og uten revceiver, 3 forskjellige nettverkskabler til syncen. Har også slått av komponentene mellom hver gang jeg har endret noe. Har mer eller mindre gitt opp å finne ut av dette selv så nå håper jeg noen av dere har noen tips ang dette.
    På forhånd takk for svar

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er viktig at emitteren står i projektoren når den slås på for å aktivere 3D-modusen i HW30. Ellers hadde jeg testet en ny nettverkskabel, ofte der problemet ligger...

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste i en annen tråd at det hjalp og resette ps3'en. slå den av, så holde inne power knappen til det piper en gang, og fortsette og holde den nede til det piper en gang til. da skal det komme opp en meny hvor du kan velge skjerm og muligens mer til. kan ikke love deg 100% at jeg husker riktig angående prosedyren, men dette har fungert hos andre
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke i emitteren første gangen jeg testet dette så det var jeg nøye med idag. Vet du om det skal være lys i den når den er aktivert ? Litt skeptisk til resetting av ps3, vil helst ikke tilbakestille den på noe vis, men det kan jeg google meg frem til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet nettverkskabel nr4 nå så kan vel utelukke at det er noe galt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde helt rett vegard. Video reset var det som skulle til.
    Ps3 skal stå i standby, hold inne av/på knapp i 5 sekunder, når det kommer ett bip kan du slippe og da vil den gå gjennom diverse video instillinger. hdmi, 3d,størrelse på tv var det vel. Mange takk for svar.
    Og nå lyser forresten emitteren.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!

Jeg endret overskriften i første innlegg, slik at tråden blir lettere å finne for andre som opplever samme problem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare tilføre at reset ikke skal være nødvendig. Det er bare å gå igjennom skjerminstillingene på nytt. Da vil den dektektere 3D kompatibel "skjerm".. Det fungerte iallefall hos meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •