Panasonic*PT-AE8000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic*PT-AE8000

Noen som vet om tester/erfaringer/pris? Ser jo ut som en verdig Epson Tw9000 konkurrent eller tar jeg feil?

Skal kjøpe min første pj nærmere jul og vurderer noen av de bedre 3d pjene

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corvy
    Noen som vet om tester/erfaringer/pris? Ser jo ut som en verdig Epson Tw9000 konkurrent eller tar jeg feil?

Det blir vanskelig å foreslå annet enn Epson TW9000W når det kommer til 3D projektorer :-D

Dette forumet virker veldig bestemt på de 3 bukkene bruse.. (Sony HW30, JVC X-30, Epson TW9000W) og styrke til TW9000 i forhold til de 2 andre er nettopp 3D og hvordan den funker i lyse rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se her:
    Panasonic PT-AE8000 Projector Home Projector Review - Overview

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det blir vanskelig å foreslå annet enn Epson TW9000W når det kommer til 3D projektorer :-D

Dette forumet virker veldig bestemt på de 3 bukkene bruse.. (Sony HW30, JVC X-30, Epson TW9000W) og styrke til TW9000 i forhold til de 2 andre er nettopp 3D og hvordan den funker i lyse rom.
    Ikke glem HW50.

Offtopic: Hva gjør du oppe så seint ? Trodde jeg var alene her...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Ikke glem HW50.

Offtopic: Hva gjør du oppe så seint ? Trodde jeg var alene her...

Sant nok, det blir heller HW50 vs X-35 vs TW9100W snart

Hva jeg gjør oppe så sent? tja, sånn er det når man er arbeidsledig

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, det blir heller HW50 vs X-35 vs TW9100W snart

Hva jeg gjør oppe så sent? tja, sånn er det når man er arbeidsledig
    Ah, jeg er akkurat ferdig på jobb. Reiser litt seinere.
    Blir godt å komme hjem, har bestillt meg litt "snacks", kanskje noe av det venter på meg hjemme

Siden han ikke skal kjøpe før nærmere jul er det nok Sony HW50, JVC X-35 eller Epson TW9100 (TW9100W er med trådløs HDMI) som blir konkurrentene.

Er forresten en review av HW50 på samme siden som jeg linket til tidligere. Du kan jo sjekke ut den også. Så kommer det snart review av TW9100 der også (men der heter den 5020 )

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette synes jeg var et forferdelig dårlig svar på spørsmålet...:roll:
    Det er veldig lett å anbefale de aller mest populære projene. Men det blir litt tullete å hoppe rett på disse hvis du ikke overhodet vet noe om PT-AE8000/AT6000 som det spørres om...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje du kan si litt mer om bruk og hvilket rom den skal være i, samt lerret størrelse og type (16:9 eller 2:35:1?)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En ting som har vært veldig utfordrende på Panasonic-projektorer så langt er kalibreringssystemet... Det som egentlig er mest spennende etter mitt syn er da hvordan de på årets modell har fått til dette. Det virker på meg som om de kanskje ikke tar dette seriøst nok, men det får en selvsagt vurdere når en har modellen i hende og kan ta den i nærmere ettersyn... Det faktum at en har motorisert lens-shift uten vertikal justering er jo også en relativt grei bummer ettersom en da må plassere projektoren ganske langt ned fra taket og holde konstant height i forhold til 16:9-bildet...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årets modell benytter en digital lensshift når man ser på 2.35:1. Det betyr i alle enkelhet at man flytter bildet opp på bildebrikkene og lagrer dette sammen med fokus og zoom. Dermed får man perfekt plassering på lerretet enten det er 16:9 eller 2.35:1. Slik var det ikke i fjor. Har forresten projektoren hjemme på test as we speak. Meget spennende projektor.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer du på å få målt ANSI-kontrasten Jørn?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar, jeg er egentlig litt fersk på dette med prosjektor, gammel plasma fan

Nå i kjellerstua blir det ca 4,2 - 4,4m fra forkant av prosjektor til lerret. Sitter ca samme avstand fra de bakerste "titterne" (sweet spot?). Rommet er ikke helt optimalt men ganske ok. Regner med 90" lerret, evnt større dersom jeg går for cinema. Ser for meg maks 1,30-1,40 høyde på bildet (2,20 i takhøyde).

Cinema vs 16:9 har jeg også fundert på. Tror grunnet lav takhøyde at vi begrenses på høyden så derfor er det jo fristende å gå for cinema.

Når det gjelder prosjektor er 2D abslutt viktigst men jeg kjenner meg selv så godt at jeg kommer nok ikke til å bytte med det første (har TVen min på 6 året nå og er fortsatt fornøyd selv om det klør litt i nå....!). Ting jeg hater med 3D på kino er den forbanna crosstalken så dersom det skal være aktuelt med 3D må dette være under god kontroll. Videre ser vi på vanlig PAL samt Blu-ray (1080i/p 24hz) og spiller spill på Wii / PS3. Er meget sensitiv på jitter/hakking osv. Å kjøre PAL på 60hz er for ex. helt forjævlig!

Er ingen ekspert på fargekalibrering og slikt, har noe vei å gå på det enda!

Rommet er nesten 100% lyskontrollert (kjeller!) men litt blanke vegger i grå. Vil vurdere å "matt svarte" lerretveggen om vi føler det er nødvendig.

Wireless biten er sånn jeg ser det uviktig (har lagt skjult kabel klar!) så støy (sitter rett under PJ!), crosstalk, skarphet osv er pri.

Derfor basert på alt over og litt gooling fant jeg Epson 9000/9100 (sistnevnte på vei i hyllene?), Panasonic og kanskje JVC (litt dyr) og Sony (også dyr). DLP vs LCD har jeg ikke peiling på men jeg frykter at jeg ikke vil like rainbow biten men jeg må vel egentlig teste dette .... finnes vel noen showroom sikkert i Oslo jeg kan stikke innom.

Lang posting, men slik er nå historien. ;D

Tar gjerne imot tips!

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe mer info om når denne kommer? Jeg har lyst til og bytte ut min AE 4000

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, denne ser intressangt ut, spesielt iforhold til Epson TW9100.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Årets modell benytter en digital lensshift når man ser på 2.35:1. Det betyr i alle enkelhet at man flytter bildet opp på bildebrikkene og lagrer dette sammen med fokus og zoom. Dermed får man perfekt plassering på lerretet enten det er 16:9 eller 2.35:1. Slik var det ikke i fjor. Har forresten projektoren hjemme på test as we speak. Meget spennende projektor.

Hva var bedømmelsen av Panasonic PT-AE8000 etter du hadde denne hjemme på test? er dette noe og satse på? sitter og sikler på denne projektoren men er litt skeptisk på og blåse 15000 på kanon uten og vite jeg blir fornøyd.

Finner veldig lite tester og slikt om denne projektoren.

Je holder på og skal bygge hjemmekino og skal ha 2.35.1 lerret leter etter den beste projektoren i prisklasse10-20 Tusen.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk litt svak for denne projektoren, spesielt fordi jeg har 2.35:1 lerret. Det er en stor fordel med en elektrisk linse når man har dette formatet. Dog er liten tvil om at Sony HW50 er et par hakk vas sere på ren bildekvalitet, men da må man fikle med linsen selvsagt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine