Prosjektor til kjellerstue (IKKE 3D) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    The Sony HW 30 with two briller and emitter can be picked up for 16,295 from Elkjop. Could be of interest to you.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiot
    Det er nok jeg som har en løs definisjon på ca 20000 kr :???: Tenkte på avshop, og da er man vel nærmere 25 enn 20 for pakke med lerret, kabel og takfeste.

Jeg har ingen tvil om at TW9000 vil gjøre en god jobb for mitt rom, en hederlig omtalt projektor med stor fleksibilitet. Håper den er vel verdt de ekstra 10 (?) i forhold til "budsjett" varianter...
    går nok mot at jeg lander på den....tror jeg
    Lurer på hvor mye det virkelig har å si å få den proff-kalibrert. Går vel å stille litt på det selv, for all kalibrering går visst ut vinduet den dagen pæra må skiftes...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering er ikke tapt om du bytter pære. Den nye pæren kan ha litt annen fargetemperatur (små variasjoner), men projektoren er fortsatt lineær i gråskalaen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytteverdien av en kalibrering er alt etter øyet som som seer + miljøet som prosjektoren står vi.

Har vi et rom med lyse vegger vil små nyanser være mindre synlig.
    Har man investert i fullt utstyr og sortdekkede vegger vil forskjellen være større.

Våger meg å påstå at en kalibrering er unødvendig for et utrent øye brukt med lyse vegger. For flere intet-anede blir ofte kalibreringen en psykologisk faktor som gir ekstra glede av kjøpet, på samme måte at du ser DIN prosjekter blir "best i test" i Lyd og bilde.

Å ta alle prosjektorer under samme kniv er jo vanskelig, du har jo absolutt prosjektorer som er helt på bærtur og trenger å kalibreres. Å justere noe du ikke vet hva som skal justeres nytter ikke, da er det greit å få inn hjelp.

Mitt tips: kjøp ukalibrert, og har du råd og anledning - få inn ekstern hjelp utenfra om du ikke er fornøyd etter 100 timers bruk.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting når man kjøper ferdig kalibrert er jo at man slipper å rote med innstillinger selv. Man bare velger den lagrede minneposisjonen og da vet man at alt er perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intercom
    Hehe, okei jeg ser poenget ditt. Da går jeg for noe av høyere kvalitet. Men har det skjedd veldig viktige ting på prosjektorfronten siste 1-2 åra? Jeg er jo som tidligere nevnt ikke ute etter 3D, så kanskje det er noen litt utdaterte toppmodeller jeg kan lete etter på bruktmarkedet?

Om jeg kjøper prosjektor til 20K ender jeg fort opp mot 25K totalt, og jeg er i ferd med å kjøpe hus... Sliter med å forsvare den prisen da
    I mål Intercom ? Jeg endte opp med Epson TW9000 og 106" lerret. Veldig fornøyd så langt, flott kalibrert bilde og en installasjons vennlig projektor. Og den er svært stillegående, oppsiktsvekkende i forhold til de projektorer jeg har "opplevd" hos andre.

Men som den amatør jeg er , ser jeg nå at det er et godt poeng med mørke vegger etc, jeg har et lyst rom, det går helt greit (har god lyskontroll), men skal man ha hardcore saker, må nok svartmalingen fram 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda en newbie :)

Stjeler litt oppmerksomhet i denna tråden jeg og!
    Har akkurat kjøpt hus, og fruen har godkjent bruk av ene kjellerrommet til kinorom. Da 99% av busjettet går til oppussing, så kan ikke jeg fokusere størsteparten av pengene på en knall projektor akkurat nå. Rommet som skal brukes er ca 20m2, skal males koksgrått/svart? så snart jeg får tid.
    Har kjøpt en spent 100" lerret av en kar som ser veldig fint ut, og nå skal projektoren inn.
    Men som sagt så blir dette en veldig økonomisk løsning til å starte med, heller en billig brukt en, enn ingen
    Har sett på Hitatchi PJ-TX300, og lignende for øyeblikket, da budsjettet ikke klarer så mye mer enn 5000,-
    Er dette en grei nybegynnerprojektor?
    Rommet har ingen vinduer for øvrig!
    Takker for input

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mål Intercom ? Jeg endte opp med Epson TW9000 og 106" lerret. Veldig fornøyd så langt, flott kalibrert bilde og en installasjons vennlig projektor. Og den er svært stillegående, oppsiktsvekkende i forhold til de projektorer jeg har "opplevd" hos andre.
    Da kjører du den i eco-mode?

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av endre82
    Har akkurat kjøpt hus, og fruen har godkjent bruk av ene kjellerrommet til kinorom. Da 99% av busjettet går til oppussing, så kan ikke jeg fokusere størsteparten av pengene på en knall projektor akkurat nå.

Har sett på Hitatchi PJ-TX300, og lignende for øyeblikket, da budsjettet ikke klarer så mye mer enn 5000,-
    Ligger en Full-HD Sony VPL-VW40 på Finn.no innenfor budsjettet ditt, vel verdt en titt tror jeg 8) Denne er 1080p (samt 2x HDMI) kontra Hitachi som har 720p/1x HDMI.

SONY VPL-VW40 (pæren er gått bare 250timer) - FINN Torget
    Ingen kjennskap til selger forøvrig til tross for at vedkommende omtrent er nabo til x-svigers

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor nevnes ikke HW30 her?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson tw 5000

Sitat Opprinnelig postet av endre82
    Har akkurat kjøpt hus, og fruen har godkjent bruk av ene kjellerrommet til kinorom. Da 99% av busjettet går til oppussing, så kan ikke jeg fokusere størsteparten av pengene på en knall projektor akkurat nå. Rommet som skal brukes er ca 20m2, skal males koksgrått/svart? så snart jeg får tid.
    Har kjøpt en spent 100" lerret av en kar som ser veldig fint ut, og nå skal projektoren inn.
    Men som sagt så blir dette en veldig økonomisk løsning til å starte med, heller en billig brukt en, enn ingen
    Er dette en grei nybegynnerprojektor?
    Rommet har ingen vinduer for øvrig!
    Takker for input

Hei

Jeg handlet på bruktmarkedet selv og endte opp med en av epsons tidligere toppmodeller tw5000 og den ga jeg 4000kr for.

Jeg er storfornøyd med resultatet og er like imponert over kvaliteten på bildet hver gang jeg bruker den.

Llykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men som den amatør jeg er , ser jeg nå at det er et godt poeng med mørke vegger etc, jeg har et lyst rom, det går helt greit (har god lyskontroll), men skal man ha hardcore saker, må nok svartmalingen fram 8)
    Nei, jeg er ikke i mål enda gitt... Men har kjøpt huset da, så når jeg overtar det 1. mai hadde det vært greit å ha fått handlet noe i mellomtiden Har mest lyst på TW9000 må jeg innrømme, men den holder seg jevnt oppe på 20k og det blir litt for dyrt akkurat nå:P

Får følge med på bruktmarkedet inntil videre, så får jeg se hva jeg ender opp med til slutt;-) Godt at du har blitt fornøyd da, kan tenke meg tw9000'en gir knall filmopplevelse!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •