Kjøpe meg min første projektor, ønsker hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe meg min første projektor, ønsker hjelp.

Hei.

Jeg har lenge vært hifi entusiast, men aldri brydd meg så mye om bilde.

Jeg er nå 98% ferdig med min dedikerte hjemmekinoloftstue, alle lyd-komponenter er OK og skal nå gå til innkjøp av projektor og lerret.

Budsjettet mitt er 15-20.000 kr gjerne inkl. lerret!

- Hva kjøper folket som bygger seg en dedikert hjemmekino, 2d eller 3d? Anbefaler dere 3d? 8-) får inntrykk av at det er nokså 50/50 hva folk velger, før jeg begynte å kikke på forumet her trodde jeg det var en SELVFØLGE med 3d projektor i dedikerte kinoer nå til dags..

Kriterier:
    - Max pris 20.000 kr
    - Skal brukes til spilling, fotball titting og film ofc.
    - Lerret 92" , avstand til projektor ca 3,30 - 3,50 m.

Det er det jeg kommer på i farten, still meg gjerne spørsmål om dere har behov for det for å kunne gi meg bedre hjelp.

Imøteser alle tilbakemeldinger 8-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp for billig. Jeg hadde en til 7 000 og jeg synes den slet med panoreringer. Er langt mer fornøyd med plasma nå.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref spørsmålet ang anbefaling av 3d eller ikke. Jeg spiller endel. Har tidligere hatt en 3d skjerm, veldig gøy første uka men til spilling er syntes jeg dette ble slitsomt pga ghosting og liten støtte i spill, hoppet tilbake til 2d.

For et halvt år siden kjøpte jeg en epson tw6000 projektor hovedsakelig for å få et mye større bildet med 3d var en fin bonus. Til spilling opplever jeg fortsatt mye ghosting og i bunn og grunn ikke så veldig nytting etter at wow faktoren har lagt seg.

Har ikke testet så mye på film så det skal jeg ikke utale meg om men for spillingen sin del hadde jeg iallefall ikke prioritert 3d.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier max pris er 20 lapper, men MÅ lerret være inkludert da?

Du får Epson TW9000 og Sony HW30 til 19 990,- kalibrert hos AVshop, de er 2 av de beste projektoren i den prisen, så det er stort kupp. Lerret i 92" utgave koster cirka 1000-3000,- det varier på kvalitet.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Du sier max pris er 20 lapper, men MÅ lerret være inkludert da?

Du får Epson TW9000 og Sony HW30 til 19 990,- kalibrert hos AVshop, de er 2 av de beste projektoren i den prisen, så det er stort kupp. Lerret i 92" utgave koster cirka 1000-3000,- det varier på kvalitet.
    Nja max prisen jeg oppga var det jeg hadde sett for meg å bruke på projektor kun. Men jeg ser nå at lerret ligger fort på 3-4000 kr, og projektor takfeste for skråtak som jeg må ha ligger også på 1500-2000 kr. Blir fort penger ut av det!!

Soundgarden har lenge prøvd å selge på meg en HC7800, men etter å ha brukt en kveld på forumet her finner jeg at 80% av projektorene i min prisklasse omhandlet TW9000 og HW30 som du nevner.

Jeg skjønner at det nesten er et fett hva jeg velger av disse to.. For meg virker begge projektorene helt fantastiske.. Korriger meg om jeg tar feil!

Når det gjelder spilling kommer jeg ikke til å spille i 3d visning. Til tv titting og spilling skal den kun brukes på 2d. 3d brukes kun på film EN GANG I BLANDT. Grunnen til jeg vurderer 3d er for å ha muligheten til å se en film i ny og ne, de fleste filmene fås vel kun i 2d enda!

Du nevner lerret til 1000-3000 kr, kan du sende meg link til disse?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si det er det samme hvilken av de nevnte projektorene du velger. Med utgangspunkt i dedikert rom, og 92" lerret, så ville jeg nok siktet meg inn på HW30.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Nja max prisen jeg oppga var det jeg hadde sett for meg å bruke på projektor kun. Men jeg ser nå at lerret ligger fort på 3-4000 kr, og projektor takfeste for skråtak som jeg må ha ligger også på 1500-2000 kr. Blir fort penger ut av det!!

Soundgarden har lenge prøvd å selge på meg en HC7800, men etter å ha brukt en kveld på forumet her finner jeg at 80% av projektorene i min prisklasse omhandlet TW9000 og HW30 som du nevner.

Jeg skjønner at det nesten er et fett hva jeg velger av disse to.. For meg virker begge projektorene helt fantastiske.. Korriger meg om jeg tar feil!

Når det gjelder spilling kommer jeg ikke til å spille i 3d visning. Til tv titting og spilling skal den kun brukes på 2d. 3d brukes kun på film EN GANG I BLANDT. Grunnen til jeg vurderer 3d er for å ha muligheten til å se en film i ny og ne, de fleste filmene fås vel kun i 2d enda!

Du nevner lerret til 1000-3000 kr, kan du sende meg link til disse?
    Det er ikke bare bare å velge blant de to... Epson TW9000 er bedre på 3D og er mer lyssterk, HW30 har dypere sort og høyere ANSI kontrast... (blant annet)

Jeg sa bare 1000-3000 kroner som et eksempel, men søkte litt og fant:

GRANDVIEW Cyber 203x114 lerret | Hi-Fi Klubben

https://www.deal.no/deal/default.asp...aign=PSCHV0118

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Otroligt fin bio du har byggt!

Du har den rätta "färgen" på väggarna, och du får relativt lite reflektioner av ljus så personligen hade jag valt Sony, men med ett vitt lerret (ser du prioriterar gaming). Vilket lerret du bör köpa är jag osäker på då jag sett väldigt få av de.

Blir det problem med montering av manuellt lerret? Om du kan hade jag verkligen valt ett ramlerret då manuella lerret har en tendens att "krulla" sig med tid.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag vært i kontakt med en Lyd & Bilde leverandør her i Rogaland. Ut ifra bildene av rommet og min beskrivelse ville han anbefale meg Optoma HD33. Jeg sa til han at budsjettet mitt er ca 20.000 kr, så han hadde muligheten til å prekke på meg en større og dyrere projektor.

Begrunnelsen hans var at til mitt behov og mitt rom var HD33 mer en god nok. Han nevnte også at HW30 og TW9000 var fysisk store projektorer, og kunne skape problemer for meg under montering da den skal henge ned i en skråvegg, bakdelen av projektoren kan ta i veggen ved for kort forlengelsesarm, og ved for lang forlengelsesarm kommer den for nært hodene våre.

Jeg skal innom butikken hans å kikke på HD33 og Epson TW6000 idag. Han anbefalte begge disse, mulig TW6000 var et bedre alternativ for meg mtp. montering, bildemessig ville han anbefale HD33.

Ved å gå for en av disse to modellene vil jeg få lerret, takfeste og kalibrering til samme pris som HW30 etc.. Svært usikker hva jeg bør gjøre

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker det du ser fra HD33 er det vel ingen grunn til å lete etter noe annet ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Hvis du liker det du ser fra HD33 er det vel ingen grunn til å lete etter noe annet ?
    Har ikke sett bildekvaliteten på noen av projektorene som er nevnt i tråden her. Skeptisk til at den forhandleren jeg nevner i forrige tråd har demo rom.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så bare at du skrev at du skulle får demo på HD33/TW6000 så da regnet jeg med at der var et demorom å få de testet i. Du kan jo alltids høre om muligheten for hjemlån mot depositum e.l.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal spille en del så er jo HW30 det tryggeste valget da den har lite input-lag. Sony sine projektorer har også minst støynivå fra vifter og er nesten ikke hørbar. Kan jo være greit å ha med det også at når du skal selge videre en gang så får du oftest en bedre bruktpris på en Sony PJ. samt at dem er relativt lett å selge videre..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på Epson TW6000, da dette er første projektor jeg ser en film på på over 3 år blir jeg nok superfornøyd :-) Synes det var gode pris på den på elkjop.no også, 9890 kr..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •