Hjelp!!! til valg av projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!!! til valg av projektor

Halla!! har surfet på nettet og lest tester i hytt og pine men er fremdeles usikker på hva jeg skal velge..
    Har ett dedikert rom på 5,5 x 5,5 m med gråmalte vegger og tak. takhøyden er 2.95. har også 3 store vinduer som må blendes. tenker å gå for ett lerret på 106 tommer da jeg sitter ca 3,70 fra lerretet. hvil gjerne ha en projektor som er bruker vennlig da jeg ikke er noen kalibrerings expert. har sett på optoma HD 83 - Mitsubishi HC7800D - Sony VPL-HW30 - Epson EH-TW9000W M.FL. blir å se mest film i 2d .. alle svar og synspunkter mottas med stor takk.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Sony VPL-HW50 kan du ta med i vurderingen om den faller innenfor budsjettet. Bedre 3D-ytelse og økt lysutbytte er kanskje ikke viktig for deg, men Reality Creation gir visstnok en stor fordel hva opplevd skarphet angår. Økt lysstyrke gir deg også mer å gå på når lysstyrken i pæren faller over tid, og skulle du falle for 3D allikevel, vil du definitivt sette pris på det.

Du sier lite om hva du skal bruke den til, men Sony VPL-HW30 kan uansett anbefales basert på de forutsetningene du nevner. Husk å sjekk kastelengde først (kalkulator ikke oppdatert med HW50, men den har samme zoom som HW30):

Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance

Grunnleggende kalibrering kan du få utført når du kjøper projektoren, slik at den kommer perfekt ut av esken uten noe mer tull. Om du ikke ønsker å betale for det, kommer det gjerne frem i tester om projektoren ut-av-boksen er i nærheten av D65 eller om den er helt på ville veier. Personlig anbefaler jeg å få kalibrering utført av kyndige uansett projektor. Det koster ikke stort mer enn en overpriset HDMI kabel.

Sett deg også inn i hvilket lerret du vil ha. Anbefaler et fargenøytralt (D65) rammelerret med grå duk. De er enkle å kalibrere etter, gir godt sortnivå og er forholdsvis billige.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips!! Har bestillt Grandview velvet 100" 16-9 rammelerret med gain på 0,8. Tenker å gå for JVC DLA-X35 projektor, noen som har noen formening om komboen? Denne projektoren skal være grei å montere på hylle har jeg hørt.. Stemmer det? Svar mottas med takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Euroscreen 104" vel. 16/9 og Jvc dla x35 på vei med posten.. Håper det blir bra )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •