Hei

Er i jaktfasen mht. til førstegangsprosjektør og snuser på enten Epson TW3200 eller en Benq W1100 mye grunnet støynivå da jeg ikke er spesielt glad i viftestøy. Har prøvd en Infocus SP8600 som jeg synes ga knall bilde, men bråket litt i overkant av det jeg liker (bilde rett på hvit vegg, er visst mindre kresen til bilde enn lyd?).
Den ligger rundt 26 db mens Epson og Benq har mulighet for å komme ned i 22 db.

Det negative med Epson er at den er et beist rent størrelsesmessig i forhold til Benq, men lens shift hadde vært greitt å hatt men ikke et must...

Har også lest en del på nettet om at mange har blitt plaget med "dust blobs" i bildet på TW3200, dvs støvkorn som kan ses som enten røde, grønne eller blå ufokuserte prikker, helst på svart bakgrunn.

Er det noen med denne prosjektøren, eller andre LCD-varianter som kan si noe om de har opplevd dette, evt. hva man gjør med det?

Ellers hadde det vært fint om noen med disse to typene kunne skrevet en setning eller to med erfaringer i bruk både bilde og støymessig. Vet at dette blir subjektivt men er litt ute etter evt. problemer som oppleves av andre som har disse.