Pæra gikk etter 289 timer på AE500, garanti? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer jo nå på en ting; er det noen som har positive erfaringer med Panasonic, da???

Hører jo abre skit her, litt urovekkende for en som vurderer en ny PJ... :? :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic er jo en grei produsent. Alle Panasonic-produktene jeg har testet har vært gode. Panasonic Norge derimot virker rimelig useriøse. Når i tillegg butikken som projektoren ble kjøpt fra er drevet av noen små drittunger, så er jeg overlatt til meg selv.

Litt surt å betale for ny pære, men det skal jeg overleve. Det som derimot irriterer meg grenseløst er at det virker umulig å få fatt i en ny pære.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Panasonic er jo en grei produsent. Alle Panasonic-produktene jeg har testet har vært gode. Panasonic Norge derimot virker rimelig useriøse. Når i tillegg butikken som projektoren ble kjøpt fra er drevet av noen små drittunger, så er jeg overlatt til meg selv.

Litt surt å betale for ny pære, men det skal jeg overleve. Det som derimot irriterer meg grenseløst er at det virker umulig å få fatt i en ny pære.
    Veldig trist å høre om problemene dine. Sånt kan hverken forhandler eller Panasonic være bekjent av ! Juridisk sett har de heller ikke anledning til det. Les mer om dette et annet sted på forumet http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14314 hvis du ikke har gjort det allerede.

I ditt tilfelle ville jeg ha ringt Panasonic og forlangt å få snakke med salgs- eller markedssjefen. Jeg har selv gjort dette når det gjelder andre produkter, med godt resultat. Vær høflig, litt humorisktisk, og innled gjerne med å si at du er veldig imponert over hvor bra pj'er Panasonic lager. "Det er bare et lite problem du trenger hjelp til...".

Fungerer ikke dette, er det bare èn ting å gjøre; bring saken inn for Forbrukerrådet på http://forbrukerportalen.no/Artikler.../klageveileder. Taper du her er det liten vits i å gå videre. Som du ser i den andre tråden er det imidlertid svært sannsynlig at du vil få medhold. Nekter forhandler å følge Forbrukerrådets beslutning, kan du fremme saken overfor Forliksrådet i din kommuen, ved å ut en såkalt forliksklage. Dette koster deg i verste fall ca 900 kr til et rettsgebyr som som du må betale samtidig som du oversender saken. Dette kan du kreve tilbake fra motparten hvis du vinner saken. En dom i din favør her kan brukes til tvangsinndrivelse gjennom namsmannen i den grad forhandler fortsatt ikke innffrir ditt krav.

Håper det ordner seg, og at du uansett får glede av prosjektoren i mange år.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Whoppass Cheese!
    Jeg sliter med det samme. Den første tilbakemeldingen var at pæren skulle komme ila en uke. Deretter fikk jeg beskjed om at pæren var restet og at de ikke ventet å få den inn før 10 desember. Deretter skal den monteres og prosjektoren sendes til forretningen og meg. Jeg er redd dette kan ta tid!
    Det kan virke som om at det har vært en uforutsett høy etterspørselen etter pærer til denne prosjektor-modellen. Sier dette noe om at kvaliteten på pærene har vært for dårlige? Har alt for mange prosjektorer fått ødelagt pæren alt for raskt?

Jeg må støtte Whoppass Cheese i at mine erfaringer med PT-AE500 ikke er representativt for mine erfaringer med Panasonic podukter generelt. I tillegg til prosjektoren har jeg imidlertid kun hatt to andre Panasonic produkter, en vhs spiller og en tv, og i motsetning til prosjektoren virket disse helt greit.
    Fikk svar fra Forbrukerrådet i Bergen i "Pære-saken". De slår fast at jeg ikke skal måtte betale ny, så lenge jeg ikke har behandlet produktet uforsiktig. Dette er i tråd med de svarene som andre brukere på forumet har fått fra sine forbrukerråd, noe som er betryggende.

Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen gikk det i denne saken her?
    Akkurat nå sa det pang i min PT-AE500 også. Denne hadde gått ca. 450 timer.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt interessant dette. kanskje jeg skulle ringt dem og hørt hva de mener om saken.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummel lesning dette for en eier av ae700... er oppe i 70 timer nå, og liker ikke tanken på å hele tiden "vente" på smellet fra pj`en mens jeg ser film.

Panasonic virker jo rimelig useriøs av hva jeg kan lese her. Reklamasjonsretten burde jo ramme pæren, da den er ment å vare lengre enn den ynkelige garantien Panasonic kan tilby. Og den i tillegg koster ekstra mye.

Det er klart at, man hører jo som oftest kun om de missfornøyde. Hadde vært intressangt om noen fornøyde kunne skrive her...?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde ingenting å utsette på min ae300 angående pæren. Levetiden på pæren når eg solgte den (i januar) var på nesten 700 timer og projektoren var 1,5 år gammel. Og siden eg ikkje har hørt noko fra han som kjøpte den av meg (arbeidskollega), så funker den nok fint enda.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lille Optoma H30 fyller 1 år om noen mnd., og så langt har den klart i overkant av 1500 timer......da er vi såvidt over halvveis til de GARANTERTE 3000 TIMER i Eco-modus.

:cry: Det er synd at Panasonic-eiere skal ha så mye trøbbel med lampene???

Neste gang, om ca. 1 år, når H30 "dør" blir det nok en NY Optoma, igjen. :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det viktig å huske at de fleste som kommenterer dette har dårlig erfaring med pærene i Panasonic projektorene. Og selv om det til tider kan virke som det er mange som har problemer, er det nok allikevel svært få i forhold til det totale antallet Panasonic eiere.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei JIP
    Jo, jeg fikk pæren på garanti gjennom forretningen hvor jeg kjøpte prosjektoren. Jeg vet ikke om dette er noe Panasonic dekket eller om forretningen måtte dekke det selv. Den nye pæren min har nå gått 130 timer.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •