Epson TW5900 og 3D muligheter, bare rot :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW5900 og 3D muligheter, bare rot :)

Heisann.

Lurte på å kjøpe meg PJ, og har sett på ulike, men står mellom TW5900, 6000 og 6000W... Eetter det jeg har klart å google meg til, er det ikke store forskjellene mellom disse, annet enn att 5900 har noe dårligere lys?, 6000 bedre, og 6000w er 6000 men med trådløs HDMI.

I og med jeg har noe begrensa budsjett, så ser det ut som 5900 funker for min del, og etter mitt behov så trenger jeg ikke kaste ut 2000+ kr for noe som ikke blir brukt.

SÅ var det spørsmåla da. Tenkte å sette opp en horisontal bjelke/planke mellom en bærebjelke og veggen i stua, som jeg kan sette PJ, PC og dvd på, så jeg slipper å dra 2 km med kabler hit og dit.

Åssen fungerer disse TW sakene? Kan man stille bildet opp og ned så det treffer lerretet? Noen plassser står det at man kan det, andre plasser ikke, så jeg blir helt forvirra.

Når det gjelder 3D, som jeg nok kommer til å bruke minimalt, men er kjekt å ha, hva krevest av utstyr for å få sett det?

Har en helt ny PC med et radeon 7950 grafikk kort, dette skal vel støtte 3D eller tar jeg feil? dersom ikke, hva må jeg ha for å 3D fra PCen ? og som virker på en PJ ?

Ikke så kjekt å kjøpe masse greier som ikke vil fungere likevel har jeg funnet ut.

Mvh
    AB

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW5900/6000/6000W har ikke lens-shift, så de må plasseres i en gitt høyde i forhold til lerretet. Du kan dermed ikke sette dem på en hylle. Du kan henge den opp ned, under hyllen. Bildeflaten vil da i sin helhet plasseres under linsen, med øvre kant på lerretet i samme høyde som der linsen i projektoren befinner seg

For å spille av 3D filmer, trenger du en 3D-klar bluray spiller
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke mulighet å skru noe fast i taket, så må bruke en tverrgående bjelke.

Men hva med 3d fra pc? og ikke blueray spiller? Hvordan setter man opp dette?

Og finst det noen med lens shift i samme prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med TW9000? Har denne noe mulighet for å styre linsa for å få bildet på rett plass? Og er den hvert dobbelt så mange kr som 5900 ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er definitivt verd det dobbelte av TW5900, og vel så det! Og ja, den har lens-shift, så den kan du plassere på hyllen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg går for 9000 da, men kutte ned på lerret og lyd istedet... men fremdeles vet jeg ikke hva som kreves for å spille av 3D fra pc... altså spill og filmer enten på blueray ( som man antakelig må ha en 3d blueray til i pc også, eller er det skjermkort og software som styrer det?) og nedlastede ting som er i 3D ?

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av albester
    Kanskje jeg går for 9000 da, men kutte ned på lerret og lyd istedet... men fremdeles vet jeg ikke hva som kreves for å spille av 3D fra pc... altså spill og filmer enten på blueray ( som man antakelig må ha en 3d blueray til i pc også, eller er det skjermkort og software som styrer det?) og nedlastede ting som er i 3D ?
    For å spille av 3D fra pc trenger du typisk en Hdmi 1.4 kabel og software på pc for å få 3D ut. Jeg bruker TriDef for å aktivere 3D fra pc. Jeg er selv litt forundret at dette ikke fungerer rett ut av Amd sine skjermkort ref Nvidia 3D vision. Hvis Amd har kommet med en bedre fiks siden jeg sjekka sist så rett meg gjerne på det.

Skal du via Av reciever så må/bør du ha 1.4 inn/ut der også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et LG surround greier, men det er fra 2007 ca, HT 902 tror jeg spilleren/forsterkeren het, men tror ikke den støtter 3D, så alt 3D må i så fall gå fra Pcen, nå er det ikke dødlig viktig med 3D da, siden ikke så himla mye er i 3D enda, men vil gjerne kjøpe en PJ med 3D når jeg først kjøper, aldri hatt PJ før, så jeg tror ikke jeg ser noe stor forskjell på sortnivå osv, når jeg aldri har testa noen, men hadde jo vært kjekt å få 3D til å virke.

Når det gjelder 5900/6000/9000 aner ikke jeg om jeg ser noe forskjell, og lens shift kan jeg vel igrunn fikse med hvordan jeg plasserer PJ, er vel ikke vits å betale ekstra for noe man stiller inn en gang og aldri mer, men om det blir prosjekt med å bygge om hele leigligheta for å få en 5900/6000 til å funke, blir jo det like dyrt hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •