Hei

Jeg har nettopp oppgradert hjemmekinoen med bl.a følgende produkter:
Mitsubishi HC3200 prosjektor
Onkyo TX-NR3009
Pioneer BDP-LX55

Jeg får av og til 2 sett med grønne horisontale striper (hvor hvert «sett» har flere linjer i seg) i det øverste/midterste området med visning på prosjektoren, og det kommer både fra Pioneer spilleren og f.eks Kabel TV tuneren. Det dukker opp jevnlig, og måten jeg har løst problemet på til nå, er enten å skifte kilde på prosjektoren til en kilde hvor det ikke er signal, eller skru av og på BD spilleren/kabel TV tuneren.

Relevante koblinger er som følger: BD spiller og Kabel TV tuner går inn i Receiveren (HDMI), og fra receiveren så går det ut en stk HDMI til TV og en stk 10 meter lang HDMI kabel til prosjektoren til taket (kjøpt på Lefdal for 400 kr, kanskje dårlig kvalitet?). Den 10 meter lange kabelen går langs gulvet, sammen med signal kabel til en av tre subwoofere + signal kablene til 4 stk bak/side høyttalere + nettverksledning. Etter noen meter, så går den 10 meter HDMI kabelen opp langs veggen, og inn i en kabel renne i taket, sammen med strøm kabelen til prosjektoren.

Jeg vet, første jeg tenker på er interferens fra andre signal/strøm kilder, men hvorfor skjer det bare av og til i så fall? Enkle løsninger jeg bør prøve? Andre som har opplevd noe lignende?

Mvh
Svein Inge