Hvilken projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken projektor

Heisann..!

Dette er vel et spørsmål som har vært en gjenganger her på forumet, men jeg lurer litt på om dere har noen gode råd i forhold til kjøp av ny projektor. Hadde sett for meg å bruke 20-25k og har derfor i utgangspunktet sett på Epson sin TW-EH9000W og JVC DLA X30. Har forstått det slik at dersom 3D er veldig viktig så er det Epson som drar det lengste strået men dersom 3D ikke er så viktig er det kanskje JVC'en som er best?

Ser imidlertid at både JVC og Epson skal komme ut med nye modeller i løpet av de neste to månedene. Vanligvis er ikke jeg noen stor fan av å vente og vente på å kjøpe noe (fordi det ofte bare drar ut i langdryg, og det vil alltid komme noe bedre), men er det noe som tilsier at det vil være verdt å vente disse inntil to månedene? Er det noen som vet litt om spec'ene på de nye maskinene, noe som tilsier at det vil være verdt ventetiden?

Fint om noen kunne gi meg noen tilbakemeldinger her. Setter pris på all konstruktiv feedback. Dersom noen har andre forslag til projektorer som bør vurderes mottas dette også med takk...!

Tar også gjerne imot innspill på pro og con for de to alternativene på projektor. Har tenkt år bruke den i ei loftstue med sånn passelig lyskontroll (litt strølys) med sitteavstand på drøye 3.5meter. Har kjøpt et Adeo elegance tabtension lerret (grått) på 91 tommer.

Er ganske ny, og takker for et supert forum. Mange gode diskusjoner her :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ljusa och eller blanka överflator bör du prioritera ljusstyrka och ett grått lerret. Då är det Epson som kommer först av de två.

Har du möjlighet att göra väggar och tak mörkare hade jag valt Sony HW30 före bägge de två du har nämnt.

Färgen på väggen där lerret sitter har egentligen ingen större roll vilken färg den har, men den vägg som är viktigast är den bakom dig där du sitter. Får du den och taket något mörkare och mattare så har du vunnit väldigt mycket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt innspill

Heisann..!! Det var et godt innspill. Vet ikke helt hvorfor denne projektoren har glippet for meg, men jeg kommer absolutt til å forsøke å lese meg litt opp på den.

Når det gjelder lerret har jeg valgt et grått lerret (adeo tab tesnsion, 91 tommer). Med det har jeg vel satt meg selv i en posisjon der jeg må ha en relativt lyssterk projektor?

Fargene på veggene er selvfølgelig ganske lyse (nesten hvit) både i tak og på vegger. Jeg får forsøke å overtale min bedre halvdel til å gå for noen mørkere når vi skal pusse opp (selv om det sikkert ikke blir en enkel jobb :-) ). Sikkert enklere å få gjennom en mattere variant.

Takk igjen for et godt innspill. Du kjenner ikke npe til de nye modellene som kommer fremover forresten?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •