Skal gå til innkjøp av projektor til ny stue. Stuen er på 6m x 6m, med lyst tak og lyse vegger. Det er stor vindusflate i rommet, men alle vinduer kan blendes med utvendige persienner. Projektoren skal monteres på den ene siden av stuen, slik at delen som brukes vil bli på 6m x 4m.
Ønsker et V3 tab basic D65 dynagrey lerret på 120" som skal monteres slik at det kan falle ned foran TV. Med takmontert PJ og lerret satt i nedlekting vil kasteavstanden bli ca. 4,5m. Sitteavstand vil bli omtrent den samme. Oppsettet skal brukes til film på kveldstid og tv/sport, fortrinnsvis fotball på dagtid.

Valget i mitt hode står mellom Epson TW9000W eller Sony VPL-HW30ES. i følge Projection Calculator klarer begge to å levere bildestørrelsen på denne kasteavstanden. Har i utgangspunktet mest lyst på Sony sin, men er usikker på om den greier å levere nok lys til et såpass stort lerret i en dårlig maskert stue. Noen som har erfaringer rundt dette? Hvilken burde jeg gå for, eller burde jeg vente på HW50 som kommer i slutten av måneden?