Need HELP !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Need HELP !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Need HELP !

Her er sikkert en tråd som mange har sett tidligere, men i desperasjon ber jeg om tålmodighet. Har ikke hatt prosjektor før, men nå er endelig muligheten for et lite rom i kjelleren blitt en realitet. Rommet er omkring 15 - 20 kvadrat. Har ikke eksakte mål siden jeg ikke har flyttet inn enda. Rommet skal bli brukt til å se premier league samt litt film.

Hvordan er det å kjøpe prosjektor og lerret brukt og hva bør jeg se etter? Evt hva gir mye for pengene ? Sett litt på torget her inne, men også på finn.no uten at jeg helt forstår hva jeg skal se etter. Håper noen kan hjelpe til med dette.

Hjemmekinoanlegg er i hus så det trengs ikke å tenkes på. Tråden gjelder da for prosjektor og lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bump

Rommet er 3,2 x 5,5 meter. 5,5 er lengden på rommet

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vel utdype litt? Slik "nødropet" fremstår nå, så blir det litt som; "hjelp skal kjøpe bil, trenger tips". Ikke lett å foreslå noe så lenge budsjettrammen ikke er nevnt.
    I tillegg må det på plass info om rommet (lyse eller mørke flater), og ønsket lerrets-størrelse. Info i forhold til hvordan projektoren skal plasseres (begrensninger - trenger du lens-shift?) er også avgjørende, for å få gode tilbakemeldinger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper å kunne klare å holde meg innenfor 10k siden jeg akkurat har kjøpt hus. Litt for mye annet å prioritere også. Ønsker å kunne ha 100" eller mer. Spørs helt hva som er mulig for pengene. Vil vel tro at det skal være mulig å få tak i noe greit brukt. Som dere kanskje forstår satser jeg ikke på det beste til å begynne med.

Rommet har kun et lite vindu som vil bli dekket. Vegger malt i farger som kan fremheve bildet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg kikket på bruktmarkedet etter for eksempel Epson TW4400 eller TW5500. Eventuelt Sony HW10, HW15, eller BenQ W5000. Da skulle du ha noen kandidater å velge blant.

Finn helst et lerret med grå duk, om du ikke skal sort-maskere rommet.

Når det gjelder rommet, så gå gjerne for maling helt uten glans, og en mørk gråtone for eksempel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Lurer på å male tak og vegger i svart uten glans, samt legge en gråtone eller liknende på vegger. Skal sjekke litt bruktmarked fremover. Takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •