Ny lampe eller ny prosjektor - hvor mye har skjedd siden TW5000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny lampe eller ny prosjektor - hvor mye har skjedd siden TW5000?

Nærmer seg tiden for å skifte pære på TW5000 prosjektoren og i den forbindelse stiller jeg meg selv spørsmålet: Kjøpe ny pære og fortsette med TW5000 eller kjøpe ny prosjektor (betinget at det har skjedd større forbedringer av prosjektorer i prisklassen 20-25000 kroner)?

Noen som har sammenligningsgrunnlag mellom TW5000 og nyere prosjektorer som kan uttale seg om det har skjedd store kvalitetforbedringer?

Jeg har vært godt fornøyd med TW5000 i mitt dedikerte kinorom hvor eneste "lysbleed" er fra veggene som er malt i matt cafe latte.

Savner kanskje litt på sortnivå og punch i fargene. TW5000 brukes til både film og spill.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at tw5000 er en god projektor. Jeg byttet nylig fra tw5000 til tw9000. Hvis du ikke er interessert i 3d og er fornøyd, ville jeg kanskje ventet litt, men 3d hjemme, er mye tøffere enn jeg hadde forventet. Fikk kun 6000,- for min tw5000 med en pære som hadde gått 180timer, så da vet du det. På en annen side kan det være smart å oppgradere mens tw5000 overhodet er salgbar. Var heldig å fikk tw9000 for 16600,-, så det var et greit bytte for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar

Jeg tolker svaret ditt til at fremskrittene på LCD prosjektorer er tilstede men ikke store nok til at de forsvarer kjøp av ny prosjektor - riktig ennå. Det var nøyaktig den type sammenligning jeg trengte svar på

Med de sinnsyke prisene på TV nå om dagen er det nesten så jeg vurderer å kjøpe en 80" LED TV fremfor ny prosjektor...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke man klarer å finne en 80" tv enda til som er i nærheten av å matche tw5000 på bildekvalitet med mindre vi snakker om syk prisklasse kanskje. Samtlige store tv´er jeg har sett sliter med mye hakking på panoreringer og sortnivået er vel også noe som ryker når man kommer opp i de størrelsene og i tillegg skal ha det så billig om mulig?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om noen av disse framtids visjonene slår til så kan det hende vi kan tapetsere stuene våre med OLED :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •