JVC presenterer årets nye projektorer på CEDIA :) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 85 av 85
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tenkte på on/off via brillene ja... ANSI er sikkert 10:1 eller noe...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    joa, tok i litt jeg, så ikke alle skal legge bort 3D-brillene for godt ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Mulig jeg misforstår spørsmålet ditt her, men slik oppskalering som en bileprosessor kan gjøre mellom en kilde og projektor vil jo ikke kunne sendes inn i disse JVC projektorene med høyere oppløsning enn med 1920x1080. Da må man vel opp på en ekte 4k projektor med støtte for 4 K på ingangen for å få noen oppskalerings effekt av dette.

eShift2 er jo en egen optisk enhet i lysbanen som "komuniserer" med projektroerens interne prossesering som så "oppskalerer" fullHD bildet til 4K, eller lager vekselvis to 1920x1080 bilder med 1/2-pixel shift opp og ned.

En bildeprosessor som ikke oppskalerer men som filtrerer og optimaliserer videostrømmen fra kilden, slik som en darbeevision Darbee Darblet vil vel fungere greit sammen med eShift2.
    Du har selvsagt et poeng der, tror jeg må ha vært småfull når jeg skrev dette :-)

Det jeg er på jakt etter er igrunn filmfølelsen, dvs. følelsen av se en analog film av høy kvalitet (35 mm, IMAX) på en digital projektor. Antagelig må vi vel vente på 4K for å oppnå akkurat det, men det er ikke bare oppløsningen på projektoren som "plager" meg da jeg synes alle projektorer fremdeles gir et digitalt bilde. Dette kommer kanskje både av at pixelstrukturen fremdeles er synlig med 1080p og en fill rate under 100%, men også fordi fargene på en analog film er annerledes (den dekker vel såvidt jeg vet et bredere fargerom / gamut) samt at 8 bit per komponent blir for lite.

Hvordan kommer jeg nærmest dette i klassen under 50K? 3D er noe jeg liker og vil benytte der filmene er spilt inn 3D, men ikke på bekostning av 2D. Jeg sitter litt med skjegget i postkassa og føler at ingentingen er optimalt investeringsmessig i klassen under 50K, men at kanskje JVC x55 er nærmest. Spesielt siden jeg har behov for motorisert optikk pga. 2.35:1 problematikken.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok X55 et godt valg, men du må passe på å tone ned E-Shift betraktelig da den på default er relativt digital i looken. Men etter det kjelli sier blir den mye bedre med innstillinger rundt 20 på alle tre der 50 er default.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg liker personlig veldig godt den "analoge" 35mm filmfølelsen X55 og Eshift introduserer. Samtidig blir bildet litt "flatt" i mellomlyse scener pga lav ANSI, men når det blir helt mørkt blir det veldig bra igjen. Jeg tror også du, forutsatt at du er villig til å "svelge" kamelen mht noe lav ANSI, blir veldig fornøyd med X55. Alternativet er jo typisk VW95, som stiller med langt høyere ANSI-kontrast, on/off som ligger hakk i hæl og i praksis om lag samme lysutbytte (rundt 1100 AL etter kalibrering).

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •