Hjemmepc avtale med dell, projektor vs monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmepc avtale med dell, projektor vs monitor

Heisan, post nr 1 på forumet her, (mye bra å lese).

Vårt firma skal ha en hjemmepc avtale med dell. Siden dette har skattemessige fordeler så tror jeg at jeg skal ha en projektor i stedenfor monitor(hvis jeg klarer å få til en deal på det).

Har noen anbefalinger med de modellene som dell har?
    (skal benytte den til spill og film)

hxxp://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/projectors?c=no&l=no&s=dhs

mvh DC

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen. Kom ikke inn på linken din, men jeg tror denne kanskje kan være den som er mest egnet til spill og film. Lys-styrken er nok litt for høy, men av alternativene er nok den best egnet.

spec:
    Skarphet på 1 500 ANSI Lumen (Maks)1
    Superhøy kontrast på 1700 : 1 (fullstendig på / fullstendig av)
    Small form factor: 1,8 kg, 245 x 211 x 83.5 +/-1 mm
    Integrerte zoomlinser og avansert autovertikal Keystone-tilkobling
    DLPTM DDR-teknologi fra Texas Instruments
    Opprinnelig XGA-oppløsning med automatisk synkronisering til SXGA+ (1400X1050)
    Interaktiv LCD-skjerm for sanntidsstatus og feilsøking)
    Forhånds- og brukerdefinerte videomodi for optimale video- og grafikkinnstillinger)
    Eco-modus-alternativ for støysvak bruk og utvidet levetid for lampen på opptil 5000 timer)
    Valgfri 6-i-1-minnekortleser for deling av digitale bilder og presentasjoner)
    Gode tilkoblingsmuligheter - støtter S-Video, komposittvideo (RCA), komponentvideo og RS232-kontakter
    Støtter alle TV- og videostandarder, inkludert NTSC, NTSC 4.43, PAL, PAL-N, PAL M, SECAM og HDTV (480i/P; 576i/P, 720p og 1080i).
    Innebygd 2-watts forsterker og høyttaler
    Skjermutgang — gjør det mulig å vise bilde på ekstern PC-skjerm (seriekobling).
    Opptil 3 år med service neste arbeidsdag med bytting av hele enheten (90 dager for lyspære) og tilleggsutstyr CompleteCare2 Dekning
    Inkluderer hard bæreveske og trådløs fjernkontroll med laserpeker

Newcomer Audion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den er nok den beste, jeg har Dell 3200 MP, og den fungerer meget bra til film og spill, 3300 erstattet 3200 og har nesten samme spec.
    3300 fikk god omtale i PCPRO og var den projektoren som ble testet som klart best egnet seg til film.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hjemmepc avtaler høres så fint ut.
    Sitter selv med en slik avtale som har løpt i 1,5år nå.
    Det som er synd med disse er at de løper somregel over 3 år. For å si det slik. 50% av det jeg fikk med den gang er byttet ut og utrangert! P4 3.06 prosessoren og rammen er vel det eneste som fortsatt henger med.
    Men om 1års tid til så vil jo dette også være utrangert og utbyttet.
    Da sitter jeg fortsatt og betaler på noe skrøpelig gammelt dritt.
    Sier bare en ting! Tenk deg om nok engang før du hiver deg inn i dette!
    Spar heller litt penger i 3-4mnd og cach ut!
    Det er mitt tips til alle med tanker om å gå i denne utrolig irriterende "godbiten"!
    Dessuten er utstyret du kjøper i slike avtaler ofte overpriset i forhold til markedet rundt om!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Geiri påpeker; slike avtaler er ikke noe bra. Det koster deg mer i det lange løp, har selv gjort det en gang. Aldri mer. For det første så er utstyret utrangert 1 - 1,5 år før siste regning er betalt, og prisene de opererer med er det absolutt laveste regnestykke de får til. Sjekk først hvor mye dette vil koste deg TOTALT, i DITT tilfelle, og sjekk deretter hva du kan få for de pengene hvis du skulle cashe det ut her og nå. Husk også at dette utstyret ikke kan selges før de tre årene har gått.
    Dette var ikke hva du spurte om, men hvis dette er først gang du inngår en slik firmaavtale, så er det verdt å tenke på

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv med en slik avtale som har løpt i 1,5år nå.
    Det som er synd med disse er at de løper somregel over 3 år. For å si det slik. 50% av det jeg fikk med den gang er byttet ut og utrangert! P4 3.06 prosessoren og rammen er vel det eneste som fortsatt henger med.
    Men om 1års tid til så vil jo dette også være utrangert og utbyttet.
    Da sitter jeg fortsatt og betaler på noe skrøpelig gammelt dritt.
    Sier bare en ting! Tenk deg om nok engang før du hiver deg inn i dette!
    Jeg mener også det samme. Jeg har et snaut år igjen av en slik avtale, og det irriterer meg mere og mere at jeg i det hele tatt valgte å inngå den. Man kan selvsagt kjøpe produktet ut midt i avtalen, man da somregel til en pris som ikke henger på greip. (Har sjekket)
    En annen ting å tenke på er at dersom du etter en tid har lyst til å selge projektoren har du ikke lov til det iom. at du "leier" den.

Dell 3200 MP skal være en helt ok projektor. Var mye diskusjoner omkring den på AVSforum.com for en tid tilbake, du kan jo kikke litt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har sett at de overpriser de produktene de slår i sammen. Et godt eksempel er software som de legger ved. Nå er jeg en av de heldige som betaler toppskatt(yippi), ikke at jeg er den eneste som gjør det, men jeg ville tro at det hjelper mhp skattefradrag. Skal gjøre et regnestykke på det.

Men en ting som pleier å være ganske bra med disse ordningene er forsikring ved skade.

Hadde en PC som av alle ting fikk "lynnedslag" og alle komponentene ble "ødelagt". Jeg fikk da oppgradert halvveis i avtalen. Valgte selv nytt HK prosesssor grafikkkort osv..... Jeg begrunnet dette med at alle c-mos komponenter som har blitt utsatt for overspenninger kan godt virke men de vil/kan ha fått en varig skade. De prøvde å få meg til å bruke min egen forsikring på dette(yeah sure), men de klarte de ikke.

Meeeen, det er jo ikke sikkert at jeg kan få en projektor med en slik avtale.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det var så mye negativitet her om hjemme-pc ordning så vil jeg fortelle det motsatte.

Jeg har en HP Pavilion, P4 2.8GHz, 512MB RAM, Ati Radeon 9700 Pro, Creative Audigy. I tillegg har den multi-minnekortleser, Firewire, Bluetooth, dvd+rw m.m. En 18" Compaq flatskjerm fulgte også med.

Pc'en har vært i bruk hver dag siden jeg fikk den. Bruker den som htpc, har også editert masse hjemmevideo, bilder musikk m.m. Har aldri hatt bedre pc.

Jeg betaler totalt kr 15k innberegnet skattefordelen. Tilsvarende deal hos komplett kostet dengang kr 23k.

Klage???? På hva?

Skal ha ny om et år, da får min datter den gamle - eller omvendt?

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble med på en hjemmepc avtale i -98, hvor vi kjøpte en "state of the art" maskin:PIII/600 med 128MB ram og er Geforce2 grafikkort. Pris med en haug med unyttig software var ca 30 000 (brutto,vel og merke).

Etter endt leieperiode, måtte vi betale 1000,- for å overta utstyret. Dette var vel den sureste tusenlappen jeg har betalt.

Sjekk nøye markedsprisen på komponentene, slik at du ikke betaler overpris for noe. Sjekk også muligheten av å få bredbåndsforbindelsen inn i samme avtalen. Det gjør det litt lettere å leve med den sure svie, etter den søte kløen har avtatt.:wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    Jeg ble med på en hjemmepc avtale i -98, hvor vi kjøpte en "state of the art" maskin:PIII/600 med 128MB ram og er Geforce2 grafikkort. Pris med en haug med unyttig software var ca 30 000 (brutto,vel og merke).

Etter endt leieperiode, måtte vi betale 1000,- for å overta utstyret. Dette var vel den sureste tusenlappen jeg har betalt.

Sjekk nøye markedsprisen på komponentene, slik at du ikke betaler overpris for noe. Sjekk også muligheten av å få bredbåndsforbindelsen inn i samme avtalen. Det gjør det litt lettere å leve med den sure svie, etter den søte kløen har avtatt.:wink:
    Det er akkurat samme dritten jeg hoppa på, tror jeg. Det var en REC sak fra Telebutikken :x

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder vel for alle. Det er jo en leie avtale og ikke et kjøp.
    Man skal etter endt leie betale markedspris. Ofte blir det satt til 1000,-

I tillegg er det viktig å lese det med liten skrift. F.eks at dette trekkes fra brutto lønna, og da vil man også få mindre feriepenger!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjemme pc-avtale her ?

nå ble det kjedelig.
    hjemme pc diskuteres vel andre steder ? priser likeså.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •