Epson 2012-modeller: EH-TW5910, TW6100(W), TW-8100 og TW9100(W) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 105
    Newcomer Alex89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    108" hvit duk klarer den fint, gitt at den er eneste lyskilde i rommet

At rommet dreper det meste av bildedynamikken på den hvite duken, er jo en annen sak. Slik sett er du jo best tjent med en projektor med moderat lysstyrke (som HW30)
    Okei Takk! Ett siste spørsmål.. Er det noen måte å regne ut nødvendig prosjektor avstand fra lerretet for å fylle 108" med en HW30? Sony HW30 vs Epson TW700/TW6100.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projection Calculator Classic - Throw Distance and Screen Size Hvis du finner projektoren i lista så kan du regne ut avstand der

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte på onsdag denne saken (Epson 9100) og et 120" ramme lerret, og Gorm justerte inn PJ etter mine ønsker(MEGET god service ifra den mannnen der allså! :-) ). AVShop sender på fredag, og nå vet ikke jeg eller transport firma(som mottok varene) hvor disse varene befinner seg(dama skulle sjekke opp imorgen tidlig, kanskje det dukker opp noe da?)....
    Typisk min flaks med forsendelse.... :-(

MEN ser frem til noe kjekke bilder med ny PJ og nytt og større lerret(DreamScreen V3 (765-865-5-120). Tror nok det grå lerret blir brukt. Det følger jo med 2 lerret(et grått og et hvit), så hva gjøre med det som ikke er i bruk?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er de største forskjellene på en TW6000 og TW6100? Har noen av disse lens shift i noen retning?

Newcomer Alex89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hva er de største forskjellene på en TW6000 og TW6100? Har noen av disse lens shift i noen retning?
    Lurer på det samme selv ang. forskjeller. Når det gjelder lens shift så mangler begge to dette.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at TW6100 har 3D-briller som synkroniseres via RF, mot IR på TW6000
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Kjøpte på onsdag denne saken (Epson 9100) og et 120" ramme lerret, og Gorm justerte inn PJ etter mine ønsker(MEGET god service ifra den mannnen der allså! :-) ). AVShop sender på fredag, og nå vet ikke jeg eller transport firma(som mottok varene) hvor disse varene befinner seg(dama skulle sjekke opp imorgen tidlig, kanskje det dukker opp noe da?)....
    Typisk min flaks med forsendelse.... :-(

MEN ser frem til noe kjekke bilder med ny PJ og nytt og større lerret(DreamScreen V3 (765-865-5-120). Tror nok det grå lerret blir brukt. Det følger jo med 2 lerret(et grått og et hvit), så hva gjøre med det som ikke er i bruk?
    PJ og lerret er enda ikke kommet :-(
    Snakk om uflaks. Ikke noe før jul film/spill på meg dette året(reiser vekk 1mnd og litt)

MEN Avshop har lagt inn en ny PJ og nytt lerret(av samme type), og håper det er Gorm som justerer den inn igjen.

Meget bra service av AVShop!
    Mindre bra for transport firma, rote vekk lerret på 2,8mtr lengde, skulle vel ikke være vanskelig å finne? Og PJ der det står Epson på med store bokstaver....?

@Gorm, vet ikke om du husker meg? Får ny PJ ifra AVShop, og ønsker samme innstillinger / kalibrering.

EDIT
    Glemte og spør deg fint, angående justering. Håper det går iorden :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borte i dette tidligere, men da med store flatskjermer. Merkelig at slikt bare "forsvinner" hos speditørene. Og ingen kan forklare hvor eller hvordan det ble borte. Og ingen tør kalle en spade for en spade, og rett og slett innrømme at de har ansatt kjeltringer. Ved det er en dryg påstand, men når det stadig vekk forsvinner TV-apparat i 65" klassen, så blir det vanskelig å tro at det er "rotet bort".

Trist at du ikke får kost deg med film i julen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borte i dette tidligere, men da med store flatskjermer. Merkelig at slikt bare "forsvinner" hos speditørene. Og ingen kan forklare hvor eller hvordan det ble borte. Og ingen tør kalle en spade for en spade, og rett og slett innrømme at de har ansatt kjeltringer. Ved det er en dryg påstand, men når det stadig vekk forsvinner TV-apparat i 65" klassen, så blir det vanskelig å tro at det er "rotet bort".

Trist at du ikke får kost deg med film i julen.
    Ja, det synes jeg og er merkelig.
    Snakte opptil flere ganger, gjerne 2 ganger til dagen, med transportfirmaene.
    Merkelig når en del blir sjekket inn, og ikke andre del.

Har dårlig erfaring med slike ting, en gang så sendte jeg en Meridian 558(til en verdi på 4-50tusen) i posten, den og forsvant(kom frem etter 1,5mnd). Med det så er jeg blitt skeptisk til å sende med transport. Derfor "maste" jeg på dem, spesielt når jeg aner ugler i mosen, når jeg begynner å sjekke sporings nummer og ting ikke dukker opp, som normalt.

Og når jeg snakker med folkene på transport, så skylder dem det på hverandre, "ikke fått" / "jo det er sendt" osv.....
    Kan jo tyde på at det er blitt sendt da det er blitt registrert i Sandnes den ene delen(vet ikke hva), og så er det vekk igjen?

MEN heldigvis så rydder AVShop opp, og jeg får nytt utstyr, som jeg kanskje får bruke et par dager i januar, før ny reise til februar, vis det ikke forsvinner igjen da.....

Oppdaterte tråden over, glemte å spør om du ville gjøre jobben igjen med å kalibrere den ny PJ når den kommer. Er det flere som kalibrere dem forresten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den havner nok i fanget mitt ja. Har i hvert fall ikke kjennskap til at de har leid inn noen andre for å kalibrere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer bohell sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ja, det synes jeg og er merkelig.
    Snakte opptil flere ganger, gjerne 2 ganger til dagen, med transportfirmaene.
    Merkelig når en del blir sjekket inn, og ikke andre del.

Har dårlig erfaring med slike ting, en gang så sendte jeg en Meridian 558(til en verdi på 4-50tusen) i posten, den og forsvant(kom frem etter 1,5mnd). Med det så er jeg blitt skeptisk til å sende med transport. Derfor "maste" jeg på dem, spesielt når jeg aner ugler i mosen, når jeg begynner å sjekke sporings nummer og ting ikke dukker opp, som normalt.

Og når jeg snakker med folkene på transport, så skylder dem det på hverandre, "ikke fått" / "jo det er sendt" osv.....
    Kan jo tyde på at det er blitt sendt da det er blitt registrert i Sandnes den ene delen(vet ikke hva), og så er det vekk igjen?

MEN heldigvis så rydder AVShop opp, og jeg får nytt utstyr, som jeg kanskje får bruke et par dager i januar, før ny reise til februar, vis det ikke forsvinner igjen da.....

Oppdaterte tråden over, glemte å spør om du ville gjøre jobben igjen med å kalibrere den ny PJ når den kommer. Er det flere som kalibrere dem forresten?
    Jeg har havnet i samme situasjonen. Bestilte en pakke med lerret, PJ og takfeste i slutten av november. Dette ble sendt fra AVShop 30 nov. Jeg har mottatt lerret og takfeste, men prosjektoren har forsvunnet underveis. Transportfirmaet er ikke i stand til å si hvor den befinner seg. Så jeg regner egentlig ikke med at den dukker opp igjen. Synes at det er litt skremmende å høre at så mye forsvinner under transport.
    ZX300, hvor lang tid gikk det før AVShop sendte deg nytt utstyr? Nå har min PJ vært savnet i 20 dager..

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første prosjektor

Skal kjøpe min første prosjektor. Er sensitiv til dårlig bildet, vil gjerne ha noe som er bra med en gang. Sitter i dag med Kuro 5090, og er egentlig fornøyd med den, men vil ha et større bildet. Etter og ha lest denne tråden sitter jeg igjen med to valg: Sony HW30 eller Epson EH-TW 9000. Pr idag har jeg ikke den beste lyskontroll i stua hvor denne skal stå. Da vil Epson kanskje være det beste valget utfra at den er mer lyssterk. men er det noen andre grunner for og velge Sony. Sony HW50 blir for dyr.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har dårlig lyskontroll, og i tillegg har Kuro som referanse på sortnivå, så blir du nok skuffet uansett hvilken projektor du velger.

Når det gjelder TW9000 vs HW30, så er det essensielt hvor stort, og hvilken type lerret du skal henge opp. Noen tanker rundt dette?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet hvordan epson tw9000 er med full zoom?
    Og noen som vet sånn ca når prisene senkes på tw9100?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har dårlig lyskontroll, og i tillegg har Kuro som referanse på sortnivå, så blir du nok skuffet uansett hvilken projektor du velger.

Når det gjelder TW9000 vs HW30, så er det essensielt hvor stort, og hvilken type lerret du skal henge opp. Noen tanker rundt dette?
    Har ikke kommet så langt :-) Er relativ fersk på dette med prosjektor og lerret. Noen tips du kan komme med her, eller linker til steder med nyttig lesestoff? Jeg tenker 120" lerret.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 120 tommer grå duk (og du bør ha grå duk i rom uten sort-maskering), så kan du bare glemme HW30. Da er det TW9000, eller aller helst HW50 som gjelder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker gjerne anbefaling på grå duk. Ser det er mange forskjellige typer. Ønsker i utg punktet en motorisert løsning slik at den kan fjernes fra vegg med et tastetrykk:-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best av disse lerretene er best opp imot min nye Epson 9100?

DreamScreen V4 xWideFrame Basic DynaGrey D65 16:9 265cm/ 120" (883-5-0-120) - AVshop.no / DreamScreen V4 xWideFrame Basic DynaGrey D65 16:9 265cm/120"

vs

DreamScreen V3 DynaGrey OG BrigtWhite ProCurve 16:9 265cm/ 120" (765-865-5-120) - AVshop.no / DreamScreen V3 DynaGrey OG BrigtWhite ProCurve 16:9 265cm/ 120"

Det ene er ProCurve, men V3, og det andre lerretet er V4.
    Skal brukes med Epson 9100

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du nevner er det beste. Det har D65 duk, og er ikke kurvet. Begge deler er en stor fordel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du nevner er det beste. Det har D65 duk, og er ikke kurvet. Begge deler er en stor fordel.
    Takker for gode svar :-)

Ok, skal få prøve å bytte til det som er bedre, om det ikke er sendt da.
    Gorm, du har ikke tatt noen Epson 9100 kalibrerings jobber i det siste?

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •