Epson 2012-modeller: EH-TW5910, TW6100(W), TW-8100 og TW9100(W) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 105
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Artig at det beskrives så mange "forbedringer" på områder der det ikke er endret noe som helst i forhold til dagens TW9000 ;-)

Det er strengt tatt bare de to siste punktene du ramser opp, der det er skjedd endringer. Alt det andre er som dagens modell
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konvergensjustering også?

Men hvis du vet at det er samme/tilsvarende panel, optikk og videoprosessor i 9100, så er det litt rart at de melder om forbedringer ja....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konvergens justering manglet bare på første produksjon av TW9000. Det siste halvåret har det vært tilgjengelig på alle. Går man via service-menyen er er faktisk tilgjengelig på TW6000 også
    Optikk og annen hardware er akkurat det samme som tidligere. Fi også.

Eneste unntaket blir kanskje TW8100, for Epson har alltid praktisert sortering på deler (har sett dette med egne øyne på fabrikken). Alt fra lamper, optikk og andre komponenter blir sortert etter kvalitet. Dyreste projektor får derfor den reneste optikken, de beste lampene, osv. Da kan kanskje TW8100 falle litt uheldig ut. Kanskje den i enkelte tilfeller kan få deler som ikke møter "standarden" til sine dyrere "søsken" (spekulasjon).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Eneste unntaket blir kanskje TW8100, for Epson har alltid praktisert sortering på deler (har sett dette med egne øyne på fabrikken). Alt fra lamper, optikk og andre komponenter blir sortert etter kvalitet. Dyreste projektor får derfor den reneste optikken, de beste lampene, osv. Da kan kanskje TW8100 falle litt uheldig ut. Kanskje den i enkelte tilfeller kan få deler som ikke møter "standarden" til sine dyrere "søsken" (spekulasjon).
    Hvis det viser seg å være tilfellet vil kanskje mellomlegget fra TW8100 til TW9100 på 3.000kr være verdt det, selv om man ikke har behov de ekstra funksjonene til TW9100? Er det mulig å finne ut av dette?

EH-TW9100W, EH-TW9100 og EH-TW8100 er tilgjengelige fra november og har en anbefalt utsalgspris på kr 25.968, 23.533 og 20.286 kr, og er i salg i november.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å kjøpe en tw-9000. Men da jeg så disse skulle komme bestemte jeg meg for å vente.
    Men blir nå veldig i tvil om jeg bare skal gå for en 9000. Er denne oppgraderingen av kontrast noe som vil få stor betydning? Er det ingenting annet som blir oppgradert på bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå snakket direkte med epson. De mente at det ikke ville være noen oppgradering på bildet som ville være merkbart for det blotte øyet. Kun litt bedre kontrast.

Da blir det tw9000 på meg.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet denne Epson 9100?

Hvordan er dette lerret til Epson TW9100
    DreamScreen V3 DynaGrey OG BrigtWhite ProCurve 16:9 265cm/ 120" (765-865-5-120).
    Jeg tenker kun på DynaGrey utgave på lerretet.

Rommet mitt er lyst, med lysegule vegger, og hvit tak, og noen vinduer som ikke kan stenge 100% lyset ute fra. Men på kveldstid/nattestid er det bedre :-)

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjell :

8100 : Height / width ratio anamorphic 2D and 3D
    9100 : Anamorphic aspect ratio in both 2D and 3D mode

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9100 har støtte for anamorfisk linse og det følger med to briller, ellers er det praktisk talt ingen forskjell fra 8100.

Bestilte en 8100 i går! Skal brukes med 120" DreamScreen DynaGrey DIY rammelerret, lyst rom, men skal fikse lystette gardiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Noen førsteinntrykk av TW9100W (ift. TW9000) allerede dukket opp på nett:

• 3D virker nå med WIFI.
    • Innstillingen av panel konvergens gjemmer seg ikke lenger i servicemenyen, men de er tilgjengelig for alle i kategorien "Advanced".
    • Bildet er et steg bedre enn TW9000, spesielt det organiske (hud, matrialer etc).
    • Et stort steg fremover på 3D.
    • Bedre/roligere panoreringer.
    • Litt forbedret skarpet, totalt sett et sylskarpt bilde. Veldig dynamisk, fantastisk naturlig look og en utrolig dybde.
    • Litt bedre FI
    • Fortsatt ledende på lysstyrke
    • Utvidet meny/mer funksjonalitet
    • Fortsatt en av markedets aller beste CMS system for kalibrering
    • Lettere og oppladbare briller, ikke lenger styrt av infrarød, men via radio (pålitelig overføring selv om brukeren kort vender seg bort fra skjermen, samt fjernkontroll ikke lenger forstyrret i 3D modus).
    • HDMI senderen kan brukes som et "kontrollsenter" med pass trough til TV, 5 HDMI innganger og trådløs forbindelse til projektor er både stabil og uten kvalitetstap.

Ser ut som noen av disse kommentarene kommer fra forhandlere, så det blir spennende å lese resultater fra uavhengige testere.

Kilder:
    HTforum
    Cine4Home
    hehe har en kompis i sverige som har testet begge og han sier det er null forskjell på bildet! når det gjelder trådløs overføring så merker ikke jeg et eneste problem med tw9000w!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Noen som har fått testet denne Epson 9100?

Hvordan er dette lerret til Epson TW9100
    DreamScreen V3 DynaGrey OG BrigtWhite ProCurve 16:9 265cm/ 120" (765-865-5-120).
    Jeg tenker kun på DynaGrey utgave på lerretet.

Rommet mitt er lyst, med lysegule vegger, og hvit tak, og noen vinduer som ikke kan stenge 100% lyset ute fra. Men på kveldstid/nattestid er det bedre :-)
    Er det noen som vet om dette lerretet vil være bra på Epson TW9100? Kaste avstand er ca 4,2mtr.

Lerretet idag er
    Grandview CYBER "master" 16:9 106" Greyvision

EDIT
    Snart handle tid igjen, så kjekt å vite før handel :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Er det noen som vet om dette lerretet vil være bra på Epson TW9100? Kaste avstand er ca 4,2mtr.

Lerretet idag er
    Grandview CYBER "master" 16:9 106" Greyvision

EDIT
    Snart handle tid igjen, så kjekt å vite før handel :-)
    Forsent, handlet nå. 120" Kurvet lerret på ramme(DreamScreen V3 DynaGrey OG BrigtWhite ProCurve 16:9 265cm/ 120"), og TW9100.
    Så får man se om kurvet lerret er bra til denne TW9100 PJ

Newcomer Alex89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6100 har ikke lens-shift, da det i all hovedsak er en 6000 med nye 3D-briller.
    8100 og 9100 har lens-shift, og er i så måte like dagens 9000
    Jeg har en rundt 16000kr som jeg har tenkt til å bruke på en ny Full HD 3D prosjektor. Den jeg har er Epson EMP-TW700 så det er på tide at den blir byttet ut.

Epson EH-TW6000W koster på lefdal 12495kr, i mens Epson EH-TW6100W koster på 13649kr. Er det noen reell grunn til å velge 6100W fremfor 6000W da specsene så og si nesten er identiske?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex89
    Jeg har en rundt 16000kr som jeg har tenkt til å bruke på en ny Full HD 3D prosjektor. Den jeg har er Epson EMP-TW700 så det er på tide at den blir byttet ut.

Epson EH-TW6000W koster på lefdal 12495kr, i mens Epson EH-TW6100W koster på 13649kr. Er det noen reell grunn til å velge 6100W fremfor 6000W da specsene så og si nesten er identiske?
    Uten å gjøre det til en prisjakt, sjekk f.eks Avshop, da de er mye billigere på nevnte projektorer.

Har du "rundt" 16000,- er vel Sony HW30 et adskillig bedre alternativ enn de du nevner?

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Uten å gjøre det til en prisjakt, sjekk f.eks Avshop, da de er mye billigere på nevnte projektorer.

Har du "rundt" 16000,- er vel Sony HW30 et adskillig bedre alternativ enn de du nevner?
    Det var akkurat samme pris på avshop som på lefdal. Jeg burde ha vært mer spesifikk i den andre post'en. Ca. 16000 er da med i innkjøp av 3 stk ekstra 3D briller i tillegg til den som følger med prosjektoren. Så det jeg lurer på er rett og slett TW6000 eller TW6100 når den sistnevnte koster litt over tusenlappen mer enn den andre. Er det verdt pengene å gå for den nyeste? Forskjeller?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at du i dag har TW700. Denne har lens-shift, og er relativt fleksibel i forhold til plassering. Regner med at du er klar over begrensningene i TW6000/6100 i så måte? De har fast optikk, og må plasseres pinlig nøyaktig i forhold til lerretet (midt på lerretet horisontalt, og i nøyaktig samme høyde som øvre kant på lerretet vertikalt. Og må da henge opp-ned i et takfeste. Eventuelt stående på et lavt bord, i høyde med nedre kant på lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at du i dag har TW700. Denne har lens-shift, og er relativt fleksibel i forhold til plassering. Regner med at du er klar over begrensningene i TW6000/6100 i så måte? De har fast optikk, og må plasseres pinlig nøyaktig i forhold til lerretet (midt på lerretet horisontalt, og i nøyaktig samme høyde som øvre kant på lerretet vertikalt. Og må da henge opp-ned i et takfeste. Eventuelt stående på et lavt bord, i høyde med nedre kant på lerretet.
    Okei da har jeg noen tilleggsspørsmål. Sony HW30, hvilke 3D-briller er det som er beregnet for bruk med denne? TDG-BR250? Og jeg har hørt at lyset kuttes med ca. 70% med brillene på. (avforum.com) Hvordan er dette sammenlignet med TW6100?

Vurderer å gå for Sony HW30 isteden, men er denne bedre enn TW6100 på alle aspekter? Hvis ikke, hvilke? Keep in mind at hovedgrunnen til at jeg velger å oppgradere nå er på grunn av 3D.

Takk for all hjelp

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle lukker-briller tar rundt 70 prosent av lysstyrken. HW30 (og senere modeller) får dette kompensert noe, ved at lampen boostes 30% hver gang et brilleglass er åpent. Dette er også med på å redusere cross-talk, siden kontrasten mellom åpent og lukket brilleglass økes tilsvarende.

HW30 er fullstendig overlegen på alle aspekter, bortsett fra lysstyrke. Skal du benytte stort lerret, eller har dårlig lyskontroll, kan det godt være du trenger høyere lysstyrke enn HW30 kan hamle opp med. Når det gjelder lerrets-størreelse, så ville jeg holdt meg til 100" eller mindre, hvis det er grå duk det er snakk om.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle lukker-briller tar rundt 70 prosent av lysstyrken. HW30 (og senere modeller) får dette kompensert noe, ved at lampen boostes 30% hver gang et brilleglass er åpent. Dette er også med på å redusere cross-talk, siden kontrasten mellom åpent og lukket brilleglass økes tilsvarende.

HW30 er fullstendig overlegen på alle aspekter, bortsett fra lysstyrke. Skal du benytte stort lerret, eller har dårlig lyskontroll, kan det godt være du trenger høyere lysstyrke enn HW30 kan hamle opp med. Når det gjelder lerrets-størreelse, så ville jeg holdt meg til 100" eller mindre, hvis det er grå duk det er snakk om.
    Det lerretet jeg har er: Andersson PRS 2.1 - 108" 108" motorisert lerret med fjernkontroll

Altså en 108" matt hvit duk med 1,1gain. Lerretet står skrått inn mot et hjørne med skrått tak. Vegger og tak er (matt)antikk hvit så det reflekterer fint lite.(Ikke et hjemmekino rom) Kan man bare glemme å bruke en HW30 i ett sånt rom? Igjen, jeg har null peiling så det er derfor jeg spør deg/dere.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    108" hvit duk klarer den fint, gitt at den er eneste lyskilde i rommet

At rommet dreper det meste av bildedynamikken på den hvite duken, er jo en annen sak. Slik sett er du jo best tjent med en projektor med moderat lysstyrke (som HW30)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •