Sony VPL-HW50 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 6 av 44 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    VW95 har fortsatt nesten 4 ganger høyere native kontrast, og dermed et sortnivå som neppe er sammenlignbart. I tillegg har VW95 langt bedre optisk skarphet, som følge av mye bedre optikk. Så kan man selvsagt diskutere hvor mye av denne skarpheten som spises opp av Reality Creation? I september får vi svaret, og test av VW50 er noe jeg virkelig gleder meg til.
    Har du pålitelige tall for native kontrast på HW50?
    Hva er native kontrast på VW95?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaring fra bruker på AVSforum som har hatt VW95, og har nå HW50.

HW50 vs VW95... It is really a tough call on this one.

Always the same thing... It's depend on your room, screen size/gain and personal preference.

HW50 has better:

- 3D
    - Brightness
    - Reality creation in 3D is amazing
    - Reality creation in 2D varies from average to great
    - Better MotionFlow (new MotionFlow algorithm look less soap opera)

VW95 has better:

- Black level (by a small margin. Need a complete black room to really see a difference)
    - Less digital film look
    - Maybe better even sharpness accross the screen (Athough, I dont notice that with the HW50)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har du pålitelige tall for native kontrast på HW50?
    Hva er native kontrast på VW95?
    Det finnes vel ikke så mye rundt HW50, men basert på informasjon fra Sony, er panelene de samme. HW30 hadde vel, dersom jeg husker riktig, en plass rundt 6000-8000:1. Der er store sjanser for at HW50 ligger i samme område.

VW95 ligger på 18.000:1 til 20.000:1.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...etter hva jeg har forstått er optikken noenlunde den samme i HW50 som HW30, og stemmer det vil jeg nok kanskje si at vedkommende nedvurderer forskjellen i skarphet en hel del... VW95 er jo sylskarp, mens HW30 er helt "OK"... Når det gjelder sortnivå vil jo det også være kraftig i VW95ens favør hvis spesifikasjonene til Sony stemmer. Har vedkommende imidlertid lyse vegger eller tilsvarende har han selvsagt helt rett i at dette ikke kommer til sin rett. VW95 vil fremdeles være "batcave"-alternativet, mens HW50 i enda større grad enn ved HW30 nå er "stue" (som jo kan være så mangt)-alternativet.

Reality Creation er jeg for øvrig helt enig i at er en vesentlig upgrade på HW50 forutsatt at den ligner på det jeg har sett fra VW1000!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge prisjakt.nu i Sverige så har flere butikker den allerede PÅ LAGER, mens noen andre melder om ankomst 24.10.2012.

Flere brukere har lagt ut bilder i USA.

Satser på ankomst i kongeriket om få dager

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...etter hva jeg har forstått er optikken noenlunde den samme i HW50 som HW30, og stemmer det vil jeg nok kanskje si at vedkommende nedvurderer forskjellen i skarphet en hel del... VW95 er jo sylskarp, mens HW30 er helt "OK"... Når det gjelder sortnivå vil jo det også være kraftig i VW95ens favør hvis spesifikasjonene til Sony stemmer. Har vedkommende imidlertid lyse vegger eller tilsvarende har han selvsagt helt rett i at dette ikke kommer til sin rett. VW95 vil fremdeles være "batcave"-alternativet, mens HW50 i enda større grad enn ved HW30 nå er "stue" (som jo kan være så mangt)-alternativet.
    Det har du nok rett i. Observasjonen til vedkommende (RickAVManiac@AVSforum) ble gjort basert på hukommelse så langt jeg har forstått, og ikke i et kullsvart "hull".

Jeg savnet lysstyrke på HW30, spesielt i 3D, 2D i ambiante lysforhold og i kombinasjon med lav gain lerret. Det ser ut som har kommet på plass med HW50.

Ang. bildeskarphet, kunne være interessant å se hva som utgjør størst subjektive opplevelse av Reality Creation vs. skarpere linse. For sånn som jeg ser det, er det 2D i en 100% sort rom som må til om VW95 skal klare å demonstrere hvorfor det forlanges 18 ekstra frognertiere. På alle andre oppgaver ser HW50 ut til å være det opplagte valget uavhengig av prisen. Tiden vil vise....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Satser på ankomst i kongeriket om få dager
    ETA i Norge ser ut til å være 31.10.2012.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har "batcave" men vi ser en del TV med noe lys på og da er det greit med ekstra lysstyrke.

Film ser vi selvsagt med lyset av og i "low" lampe modus på det lille 84" hvite lerretet.

Vurderer denne projectoren og grått lerret for å få enda bedre sortnivå med LITT lys på.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål på hvordan VPL-HW50 håndterer forskjellige "3D standarder";

Vil jeg kunne bruke VPL-HW50 og de medfølgende 3D brillene mot en PC som har et Nvidia GTX670 kort (Nvidia har vel sin 3D vision 2 "standard") eller blir det endeløse timer med konfigurering, patching og roting i registry for å alt til å snakke sammen?

Plug'n'play eller plug'n'pray... Noen med erfaring?

Har en PS3 som sikkert snakker godt sammen med VPL-HW50 men å spille Crysis 2/3 fra en kraftig PC i 3D blir nok en smule bedre enn fra gamle PS3

Edit;
    Sjekket manualen til VPL-HW50 og på side 85 står det at den støtter opp til 60P (Nvidias løsning kjører vel på 120Hz) så da går det vel neppe, med mindre jeg går for 30fps.

Forøvrig link til manual: http://www.docs.sony.com/release/VPLHW50ES.pdf

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny review ute av HW-50. Oversatt fra fransk:

Google*Traduction

Basert på det jeg har lest og sett av alternativer, sliter jeg stort med å finne en bedre allround (!) projektor under 100k...

Tror 1 stk. blir lagt i kurven snart. 8-)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ny review ute av HW-50. Oversatt fra fransk:

Google*Traduction

Basert på det jeg har lest og sett av alternativer, sliter jeg stort med å finne en bedre allround (!) projektor under 100k...

Tror 1 stk. blir lagt i kurven snart. 8-)

Til rundt 100K får du jo disse high end JVC projektorer... :wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Til rundt 100K får du jo disse high end JVC projektorer... :wink:
    Med elendig input-lag, dårlig 3D-ytelse og middels lysutbytte så gjør de nok neppe rent bord i kategorien allround...

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1704 kalibrerte lumens ifølge vår franske venn må vell sies å være særdeles god lysstyrke i dette prissegmentet..:neutral: Blir spennende å se hvor mye lumens andre konkluderer med.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    1704 kalibrerte lumens ifølge vår franske venn må vell sies å være særdeles god lysstyrke i dette prissegmentet..:neutral: Blir spennende å se hvor mye lumens andre konkluderer med.
    Det høres litt for utrolig ut, men som du sier så blir det spennende å høre hva andre kommer frem til.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varierer mye på lysutbytte avhengig av hvem som tester.

Projectorreviews: 992 lumens
    Cine4Home: 1350 lumens
    AudiovideoHD: 1704 lumens

AudiovideoHD kommentar til Cine4Home`s målinger:

They were able to find 1680 lumens before calibration and 1300 to 1400 after, I was able to find 1704 lumens after calibration because the factory presets on my test units needs almost no correction on the color accuracy
    Virker å være flere mulige årsaker til avvik i målingene her. Feil innstilling på iris, zoom-faktor, antall timer på lampe, feil utførelse av måling og at noen av disse målingene ble gjort på pre-production modeller. Vil vel anta at de også sitter på forskjellige instrumenter og fremgangsmåter for å nå D65, så det påvirker sikkert også.

Blir interessant å se hva Gorm kommer frem til, men uansett ser det ut til at lysutbyttet på denne er imponerende. De nevnes også at den støyer like mye i NORMAL modus som konkurrentene gjør i ECO modus.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å lage en sal 2 (kjellerstua) her i huset som kan brukes som barnekino samt til TV serier og spill. Siden denne kinoen ikke vil bli en batcave, men har hvite vegger og tak vurdere jeg HW50 sterkt sammen med et grått tabtension lerret. Dette vil da senkes ned foran TV når projektoren skal brukes, skal bli gøy å se hvor bra dette kan bli.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Cine4home sin (tyske) test:

www.cine4home.de (Test Sony VPL HW50 ES Preis SXRD 3D Sony HW50ES LCOS VPLHW50 HW-50 ES SXRD Test Sony VPLHW50 Test Sony VPLHW 50 Test Preis Sony Test Sony VPL HW 50 Test Sony Hedgehoc 50 50ES HW50ES Test SXRD Projektor)

"Sony er en usedvanlig harmonisk matching av maksimal lysstyrke, iris programmering, kontrast og svartnivå"

"Den optiske skarphet, belysning og konvergens justering av HW50 på et godt nivå, som også ble forbedret i forhold til HW30."

"Basert på en allerede kraftig og eksemplarisk ytelse av sin forgjenger (og nå lillebror) VPL-HW30, disse ekstra forbedringer resultat i summen av en balansert og imponerende bildekvalitet på storskjerm, hvor man kan knapt snakke om svakheter."

Ganske god forklaring på hvordan Reality Creation fungerer der også.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW50 til barnekinoen du liksom....

Skulle gjerne hatt en VW1000, men klarer ikke å forsvare 6 ganger prisen for optikken, sortnivået og 4K-oppskalering, spesielt ikke med tanke på at en kommende arvtager til VW95 sannsynligvis kommer til å bli et bra kompromiss (tipper også med 4K) for de som vil ha et løft på de områdene ift. HW50 uten å selge leveren.

Med et 100" lav-gain dagslyslerret, ser HW50 ut til å bli min Pioneer Kuro-erstatter. Tror det kan bli bra.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke dukker opp en brukt VW95 etter jul, så tror jeg også at mitt førstevalg da vil bli HW50 + Darblet.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 6 av 44 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •