Sony VPL-HW50 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 5 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...mens jeg synes MotionFlow suger også på VW1000, men smaken er som baken! På 3D-animasjon er MotionFlow glimrende!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Han refererer til personen i linken, som forøvrig har postet en del resultater men ingen full analyse ennå.
    ah.. sorry! Jeg så ikke at det var en link der engang, jeg...ops:

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere Darbee Darblet vil gi noen merkbar positiv effekt på HW50?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevelser fra en demo holdt i London nylig (Sony VW1000, HW50 og Epson TW9000)

Exclusive AVForums Event: Experience 3D & 4K technology from Sony | AVForums.com - UK Online

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på 4k jeg. Tror ikke dette er en fornuftig tid å svi av 30k på projektor. Tror dagsens projektorer kommer til å bli foreldet om noen få år og ha lav annenhåndsverdi.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik har det vært de siste 10 årene orso.

Personlig syns jeg dagens projektorer holder så god standard at jeg ikke må oppradere ved hvert hjørne.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Ja. Darbee fungerer på en litt annen måte enn edge enhancement algoritmene som leveres med i videoprosessoren til projektorene.

Basert på det jeg har sett og lest, virker det for meg at Darbee kun øker lokal kontrast. En slik effekt burde fint kunne brukes i kombinasjon med for eks. Epsons super resolution og Sony`s Reality Creation.

Har lest om flere som bruker Darbee i samspill med VW1000. VW1000 har høyere oppløsning (4K) og skarpere objektiv enn HW50, og selv med Reality Creation aktivert meldes det om positive effekter av Darbee. Noe som ikke er så merkelig gitt teorien om at den kun øker lokal kontrast, og ikke utfører noen form for edge enhancement.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Venter på 4k jeg. Tror ikke dette er en fornuftig tid å svi av 30k på projektor. Tror dagsens projektorer kommer til å bli foreldet om noen få år og ha lav annenhåndsverdi.
    Det er vel blitt enighet om en 8K standard også, så det kan bli lang tid å vente. All elektronikk som er under mye utvikling har lav annenhåndsverdi - bilde er således ingen investering. Verken i dag, eller om 5 år.

Utfordringen med 4K/8K er følgende:

-Mangel på software. Blu-Ray kommer ikke til å bli skiftet ut i nær fremtid, og streaming av media er fortsatt ikke nær BD. 4K streaming er således en utopi - selv med bredbåndet mange sitter med i lille Skandinavia.

-Høyere bildeoppløsning setter større krav til linseoppløsning. Virkelig gode linser kan lett koste 30k alene. 4K er uansett ikke bortkastet, men selv på dagens gode projektorer i 20-30k klassen kan en se svakheter.

Kommer nok til å se en del 4K upsampling i de neste 1-2 generasjoner projektorer, men spesielt i de mindre påkostede modellene vil jeg tro det er mer snakk om mindre evolusjon hva skarphet i bildet angår. Og den dagen 4K media endelig kommer for fullt, er uansett projektoren utdatert på andre områder.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Den har merkbar effekt på min VW1000 så det vil den helt sikkert ha på HW50 også.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er vel blitt enighet om en 8K standard også, så det kan bli lang tid å vente. All elektronikk som er under mye utvikling har lav annenhåndsverdi - bilde er således ingen investering. Verken i dag, eller om 5 år.

-Mangel på software. Blu-Ray kommer ikke til å bli skiftet ut i nær fremtid, og streaming av media er fortsatt ikke nær BD. 4K streaming er således en utopi - selv med bredbåndet mange sitter med i lille Skandinavia.

-Høyere bildeoppløsning setter større krav til linseoppløsning. Virkelig gode linser kan lett koste 30k alene. 4K er uansett ikke bortkastet, men selv på dagens gode projektorer i 20-30k klassen kan en se svakheter.

Kommer nok til å se en del 4K upsampling i de neste 1-2 generasjoner projektorer, men spesielt i de mindre påkostede modellene vil jeg tro det er mer snakk om mindre evolusjon hva skarphet i bildet angår.
    Enig i det meste du skriver, men jeg tror vi kommer til å se 4K blu ray (eller hva det kommer til å hete) i løpet av maks 2 år.
    Mvh Andreas

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å spå selvfølgelig, men 4k tror vi vil se som standard i litt kostbare produkter om få år. Hvor mye kildemateriale det vil finnes er mer usikkert, men vil selvsagt dukke opp mer og mer. 8k er langt inn i fremtiden og gir neppe samme oppgradering på lerretstørrelser vi snakker om.

At det alltid kommer noe nytt er riktig, men nå står vi på terskelen til noe som kan være en ganske vesentlig oppgradering. Føler å kjøpe en dyr projektor nå blir litt som å kjøpe en av de siste toppmodellene av DVD spillerne når Blu-ray er på vei inn. Satt på spissen.....
    Men det er nå meg. At man får glede av en HW50 i mange år er sikkert.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Enig i det meste du skriver, men jeg tror vi kommer til å se 4K blu ray (eller hva det kommer til å hete) i løpet av maks 2 år.
    Ja, du må jo nesten håpe det med det vidunderet du har i taket.

Noe informasjon om standarden burde i allefall dukke opp ganske snart om så var tilfelle. Lanseringen av et helt nytt optisk (?) media skjer vanligvis ikke uten noe rykter/informasjonsdrypp i forkant.

Prototyper av neste generasjons spillekonsoller ryktes å lanseres om 1 år, og det sies at de allerede ute blant uviklere. 4K støtte har vært nevnt, men ikke noe nytt media så langt jeg har sett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe informasjon om standarden burde i allefall dukke opp ganske snart om så var tilfelle. Lanseringen av et helt nytt optisk (?) media skjer vanligvis ikke uten noe rykter/informasjonsdrypp i forkant.

Prototyper av neste generasjons spillekonsoller ryktes å lanseres om 1 år, og det sies at de allerede ute blant uviklere. 4K støtte har vært nevnt, men ikke noe nytt media så langt jeg har sett.
    Det er sant og det er jo noe rykter der ute, men om de har noe med virkeligheten å gjøre vet jeg ikke...
    Mvh Andreas

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sier det her med engang, spille konsollene VIL IKKE kunne spille av spill i native 4096x2160p løsning. PS3 og Xbox360 støtter begge 1080p (PS3 menyen er i full HD 1080p, mens xbox 360 menyen er i 720p oppskalert til 1080p.. HA!) men PS3 og 360 spill er hovedsaklig kun 720p. Jeg tror rundt 90% av de er 720p, 5% er under 720p (MGS4, Halo3, GTA4, Red Dead Call of Duty og mange andre er 1024x576 osv) og så er det siste 5% som faktisk er 1920x1080p, men disse er bare arcade-spill som set ut som Angrybirds.

Men begge konsollene opp-skalerer spillene til 1920x1080p, men det blir forsatt bare halvparten så bra som en gaming PC med native 1920x1080p.

Den nye playstation kommer kanskje til å støtte 4K, dvs 4K filmer og 4K streamer, og kanskje menyene blir 4K de også, fordi som har VW1000

Spillene blir nok 1920x1080p.

Det som vil bli spennende er hvordan neste generasjons PCer blir. skjermkort har hatt 2560x1600 støtte nå i MANGE år, på tide at 4096x2160p kortene kommer. Hvis ett kort tåler 2560x1600 uten lag, så tar 2 skjerm kort 4096x2160p uten problem, kan bare tenke med de som har 3 X eller 4 X moderne skjerm kort i sine pcer

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Holographic Versatile Disk skulle vel egentlig ta over for blu-ray men den teknologien ble nok droppet pga prisen. HVD virker helt magisk da!

HVD: 7680x4320p
    BD: 1920x1080p

HVD: 35mp
    BD: 2mp

HVD: 6 TB lagringsplass
    BD: 50gb lagringsplass

6000gb burde vel holde for 8K video?

Jeg føler at skal vi få samfunnet til å bytte ut BD må vi ut med noe som ligner på HVD, og ikke noe som "kun" er 4096x2160p fordi det kommer bare til å vare 5-6 år før 8KHD blir tinget!

Problemet med HVD er at når den først ble oppfunnet koster en HVD spiller $15,000 og en HVD disk kostet $100-200 tror jeg. Husk, det er produksjons kostnadene, de må jo tjene på det de selger, og ikke glem norske avgifter

Hvor mange av dere hadde kjøpt en film for 1600 kroner og en HVD-spiller til 98 995,- for å se super hi vision video?

Prisene var basert på 2004-2008 når de lagde de, så det hadde troligvis vært billigere innen 2015, men kanskje ikke billig nok til å masse produseres..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pssst topic.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nye briller til denne, og passer dei i tilfelle til HW30? Er fortsatt usikker på kva briller jeg skal kjøpe siden eg ikkje liker dei som fulgte med HW30..

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter fortsatt på en større kommersiell løsning som muliggjør nedlasting/streaming av lyd i "CD" kvalitet eller bedre...:evil:
    Vi lever i en verden hvor kvantum går forran kvalitet...desverre.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant at HW50 ser ut til å levere god del bedre lysutbytte (kalibrert) enn lyskanonen Epson TW9000. Fra projectorreviews.com:

HW50
    Post Calibration: User "best" mode = 992 lumens (Brightest mode, with inaccurate color, yields a little over 1200 lumens which you could use for 3D)

TW9000
    Post calibration: 630 lumens (Though, if you want to sacrifice color accuracy it can put out over 1600 lumens)

Flott for store lerret, lav-gain lerret, ambient lysforhold og ikke minst 3D.

Hører flere sier TW9000 er alt fra dårlig til ubrukelig for intense spill pga. latency. HW30 har derimot kun 20-40ms lag (GAME mode). Målinger av HW50 er til gode å se, men merkelig om Playstation produsenten har ødelagt/fjernet denne fordelen.

Med Sony`s høyere fillrate og Reality Creation, er det vel snart bare RF-briller, litt bedre sortnivå (?), god lampegaranti og muligheten for trådløs HDMI som friste for potensielle Epson-kunder i den prisklassen.

Når jeg i tillegg leser om at TW9000-kunder må feste linsejusteringen med blu-tac og enkelte etterjusterer fokus ukentlig, og 2013-modellene ikke har bildemessige forbedringer må jeg si HW50 begynner å friste stort.

Panasonic PT-AT6000E kan bli en spennende konkurrent også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja etter alle de negative sidene ved epsonen du lister opp, må jeg si meg enig. Har levd i håpet om 100" TV i alt for mange år nå. Lanseres det ikke noen etter jul ryker jeg på denne.

Side 5 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •